Win7 Microsoft-Windows-Kernel-Power

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Topicstarter
Uit het niets sinds gisteren bsob, via een vinkje uit te zetten kon ik de foutmelding op het blauwe scherm lezen. De eerder in dit gedeelte genoemde foutmelding KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Het vreemde aan de zaak is dat het zich periodiek voor doet, ongeveer met de klok gelijk 1 uur. Dus 1 uur niks aan het handje en dan systeem freeze, herstarten en dan doet de pc het weer een uurtje.

Via logboek het volgende gevonden aan kritieke fouten.
Microsoft-Windows-Kernel-Power gebeurtenis id 41, taakcategorie 63

Vlak daarna altijd de fout
Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
SessionName Microsoft Security Client OOBE
FileName C:\ProgramData\Microsoft\Microsoft Security Client\Support\EppOobe.etl
ErrorCode 3221225485

Google helpt, maar het is nog een wirwar aan zaken die mogelijk tot een oplossing leiden.
Iemand hier met de oplossing/tip?

Ik gebruik windows7 home premium.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Topicstarter
Gisteren het probleem opgelost.
Sinds woensdag bleef het probleem zich voordoen, via google gekeken naar allerlei oplossingen.
Ten eerste heb ik gekeken naar het EppOobe.etl bestand, via allerlei fora met oplossingen, uiteindelijk het bestand verwijderd. Dit kon je vrij probleemloos doen daar MSE dit bestand bij herstart weer terug zet.

Probleem van het vastlopen was daarmee niet opgelost, na een uur wederom BSOD.

Vervolgens verder gezocht, mensen met dergelijke fouten hebben uiteindelijk MSE verwijderd. Probleem niet opgelost.

Heb overwogen om windows 7 opnieuw te installeren, daar het probleem zich voordeed na een update. Ik vroeg me eigenlijk wel af of dit nu het daadwerkelijke probleem was, 1x per uur een bdod, herstart en voila je kon weer een uur vooruit. Dat er iets aan de softwarematige kant zat leek me namelijk sterk, programma's die periodiek om het uur iets doen, tja het leek me erg onwaarschijnlijk dat een verse install dit ging tackelen.

Uiteindelijk maar eens gegoogled op "windows 7 crashes every hour"

En tja met grote stomheid geslagen was de eerste hit ook meteen knalhard raak!!
http://www.tomshardware.c...windows-crashes-hour-time

Het woordje crucial m4 bracht me in een redelijke staat van hoop, die heb ik ook, en ja firmware updaten? if it aint broken dont try to fix it!
Maarja het was dan wel niet kapot, de update van windows zorgde ervoor dat de verouderde firmware niet meer lekker met elkaar werkte.

CD branden met firmware, hieronder een how-to:
http://crucial.com/firmwa...m4-firmware0309_01-12.pdf

De laatste firmware 07H erop gezet en probleem (lijkt) weg. Pc draait alweer enkele uren.

Wellicht dat de een mod de titel van deze draad kan aanpassen zodat andere mensen die mogelijk dezelfde klachten hebben als mij sneller tot een oplossing komen.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers