Hallo allen!
Mijn oude systeem begint aardig uit elkaar te vallen en gaat het waarschijnlijk niet lang meer vol houden. Het nieuwe systeem wil ik voornamelijk gaan gebruiken om mee te gaan gamen, maar ook voor eventueel gebruik voor school.
Games waarvoor ik het systeem ga gebruiken:
Total War: Rome II (en oudere releases)
Civilization V
The Witcher 1, 2 en 3
Dragon Age: Origens, 2 en Inquisition
En soortgelijke games. Niet heel erg intensieve games, maar ik wil ze wel op een zo hoog mogelijk setting spelen (en ook rekening houden met games die nog moeten uit komen).
Verder zou ik sporadisch gebruik maken van Photoshop, Aftereffects en Illustrator.
900 tot 1000 euro leek mij een goede prijs om een desbetreffend systeem voor in elkaar te zetten. Dit is het randapperatuur dat ik al heb en op het moment niet van plan ben om te vervangen:
De monitor is niet geweldig, maar een nieuwe aanschaffen is voor mij geen prioriteit. Ik wil mijn oude PC vervangen want ik weet niet wanneer deze het zal begeven.
Merkvoorkeuren: voor de CPU gaat mijn voorkeur uit naar Intel en voor de GPU is dat Nvidia. AMD zal ik niet echt willen overwegen vanwege de vele benchmarks die er toch op wijzen dat een Nvidia kaart beter geschikt is voor mij.
Ik heb mezelf in de PC wereld verdiept maar ik weet er niet bepaald alles van af. Elk advies dat ik krijg waardeer ik dan ook.
Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik zal ook proberen om z.s.m. te reageren. Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Mijn oude systeem begint aardig uit elkaar te vallen en gaat het waarschijnlijk niet lang meer vol houden. Het nieuwe systeem wil ik voornamelijk gaan gebruiken om mee te gaan gamen, maar ook voor eventueel gebruik voor school.
Games waarvoor ik het systeem ga gebruiken:
Total War: Rome II (en oudere releases)
Civilization V
The Witcher 1, 2 en 3
Dragon Age: Origens, 2 en Inquisition
En soortgelijke games. Niet heel erg intensieve games, maar ik wil ze wel op een zo hoog mogelijk setting spelen (en ook rekening houden met games die nog moeten uit komen).
Verder zou ik sporadisch gebruik maken van Photoshop, Aftereffects en Illustrator.
900 tot 1000 euro leek mij een goede prijs om een desbetreffend systeem voor in elkaar te zetten. Dit is het randapperatuur dat ik al heb en op het moment niet van plan ben om te vervangen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Medion Akoya X55000 (MD 20144) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance K90 (International English) | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 109,- | |
De monitor is niet geweldig, maar een nieuwe aanschaffen is voor mij geen prioriteit. Ik wil mijn oude PC vervangen want ik weet niet wanneer deze het zal begeven.
Merkvoorkeuren: voor de CPU gaat mijn voorkeur uit naar Intel en voor de GPU is dat Nvidia. AMD zal ik niet echt willen overwegen vanwege de vele benchmarks die er toch op wijzen dat een Nvidia kaart beter geschikt is voor mij.
Ik heb mezelf in de PC wereld verdiept maar ik weet er niet bepaald alles van af. Elk advies dat ik krijg waardeer ik dan ook.
- SLI hoeft van mij ook niet, mijn voorkeur gaat uit naar een single-card setup. Overclocken heb ik geen ervaring mee maar zou ik me wel in willen verdiepen. Het liefst zou ik het systeem de komende 2-5 niet willen aanpassen met als uitzondering de GPU als dit echt nodig is (ik heb nog steeds een 8800 GTS, ik ben wel wat gewend dus).
- Mijn grootste twijfel is bij het moederbord, hier weet ik bijna niets van af dus was dit mijn grootste vraagteken.
- Voeding ben ik ook niet heel zeker van, dus tips hierbij waardeer ik ook heel erg.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 180,41 | € 180,41 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 93,- | € 93,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 760 2GB Superclocked ACX Cooling | € 248,90 | € 248,90 |
| 1 | Western Digital Red WD30EFRX, 3TB | € 118,74 | € 118,74 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,20 | € 89,20 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,80 | € 53,80 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 80,28 | € 80,28 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 949,82 | |
Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik zal ook proberen om z.s.m. te reageren. Alvast bedankt voor jullie aandacht!