Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus N56 of wachten?

Pagina: 1
Acties:

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25
Hi mede Tweakers,

Het gevoel om een laptop aan te schaffen begint nu toch wel erg te komen. Enige tijd gelden (+/- vijf maanden) heb ik te horen gekregen dat ik een laptop mag uitzoek van €1000,-. Meer mag uiteraard ook alleen is het voor me eigen rekening (wat geen probleem is als het het waard is).

Ik heb nu al lange tijd het laptop advies gedeelte in de gaten gehouden en me oog is nu gevallen op de nieuwe N56 van Asus (pricewatch: Asus N56VB-S4054H). Ik twijfel alleen nog of ik nog even moet wachten op de Haswell processor en de eventuele GT 750M GPU. De SSD zal ik uit mijn computer halen en de HDD (van mijn PC) in een externe behuizing plaatsen.

Mijn wensen;
Het moet eigenlijk een desktop vervanger worden waar ik mijn werk op kan doen (account- en projectmanager), films/series kan bekijken (met HDMI naar TV) en spellen op kan spelen. Ik speel geen "zwaardere" spellen meer maar wie weet komt het nog (momenteel is het SWTOR met vrienden). Een Full HD scherm is ook een must.

Mijn vragen:
  1. Kan ik beter wachten tot de nieuwe Haswell processor samen met de GPU?
  2. Zijn er nog andere laptops welke aan mijn wensen zullen voldoen EN ook goede bouwkwaliteit hebben?
Ik zie graag jullie advies tegemoet _/-\o_

Groet,
Bram

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 26-06-2013 13:15 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

Barrycade

Through the...

Of je moet wachten, waarop? Op de volgende generatie processors?

Qua concurrent Inspiron 15 R SE: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs
Vallen wellicht nog een stuk goedkoper uit, maar ik weet het verschil tussen de AMD7730 en de 750 GPU niet.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je nu een laptop nodig hebt, moet je hem nu kopen, als je hem niet meteen nodig hebt kan je wachten op de Haswell generatie. Verder kan je naar de Lenovo Ideapad Y500 kijken, of Sony S15. De S15 heeft een mooi ips 1080p scherm, en verder is het ook een prima laptop voor wat jij wil doen.

• Famous
Dank voor de antwoorden.

Ik bedoelde inderdaad wachten tot Asus laptops met de Haswell generatie CPU uitbrengt. Het verschil met een 7730 of 750 is wel goed merkbaar.
De 15SE heb ik ook meerdere malen bekeken en ik vind het design niet mooi + GPU is "not done", waardoor die afvalt.
De laptop heb ik niet nodig het is meer een kwestie van willen. Ik weet alleen niet op de Asus met een GT 750 variant komt incl. een leuke Haswell processor.

De Sony S15 heb ik ook bekeken, een vriend van mij werkt op een S15 op de zaak en vind het geluid toch echt niet acceptabel. De lenovo Y500 vind ik net wat te lomp al is die wel stil en de Y510 duurt sowieso nog even voordat die komt.

Nu ik dit zo zeg denk ik toch dat het de N56 gaat worden. Nu alleen de vraag of het verstandig is om op de nieuwe generatie Haswell te wachten (met eventueel de 750M)..

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022

• Famous
Dit topic heb ik ook doorgelezen, echter zeggen de mensen met een "N" serie geen enkel probleem te ondervinden. De TP heeft zelf de "K" serie.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je hem niet nu hoeft, kan je beter wachten ja, want de Haswell zorgt waarschijnljk voor een betere accuduur, en betere performance.

• Famous
Arthur-M. schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:55:
Als je hem niet nu hoeft, kan je beter wachten ja, want de Haswell zorgt waarschijnljk voor een betere accuduur, en betere performance.
Accu duur is niet heel erg van belang 2 á 3 uur met normaal gebruik vind ik prima.
Preformance wise natuurlijk wel. Ik zal eens kijken of ik goede benchmarks kan vinden. Eerder stadium wel naar gezocht maar toen scheelde het niet heel veel.

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
Famous schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Dit topic heb ik ook doorgelezen, echter zeggen de mensen met een "N" serie geen enkel probleem te ondervinden. De TP heeft zelf de "K" serie.
Ook niet waar. Het probleem doet zich bij alles voor zodra je de HDD wil clonen.
Bij een nieuwe laptop zie ik geen noodzaak om de HDD te moeten clonen.
Ik heb ook een Asus K laptop en geen enkel probleem gehad.

Dit is precies de reden dat ik zo fel was in dat topic. Je geeft mensen een verkeerd beeld door zo'n ongenuanceerde uitspraak te doen.

• Famous
Angilo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:23:
[...]

Ook niet waar. Het probleem doet zich bij alles voor zodra je de HDD wil clonen.
Bij een nieuwe laptop zie ik geen noodzaak om de HDD te moeten clonen.
Ik heb ook een Asus K laptop en geen enkel probleem gehad.

Dit is precies de reden dat ik zo fel was in dat topic. Je geeft mensen een verkeerd beeld door zo'n ongenuanceerde uitspraak te doen.
Ik ga inderdaad geen cloon maken van de HDD. Zoals ook in mijn start topic aangegeven zet ik mijn eigen SSD erin en verwacht hier geen problemen mee te krijgen ;)

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De opvolger van de N56, de N550, komt in week 32-33 (2e en 3e week augustus) naar Nederland, volgens Asus sales. Een andere tweaker heeft hier naartoe gebeld:
https://gathering.tweaker...message/40414682#40414682

Dus als je nog kan wachten, zou ik wachten. Maar er is nog niks bekend over prijzen en levertijden.

• Famous
Tk55 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:34:
De opvolger van de N56, de N550, komt in week 32-33 (2e en 3e week augustus) naar Nederland, volgens Asus sales. Een andere tweaker heeft hier naartoe gebeld:
https://gathering.tweaker...message/40414682#40414682

Dus als je nog kan wachten, zou ik wachten. Maar er is nog niks bekend over prijzen en levertijden.
Dank voor de informatie!

Met de 750M inclusief de 4GB is het wel even de moeite waard om te wachten. Kan die misschien toch nog een half jaartje langer mee t.o.v. de 740M.

Dan moeten we het nog maar even 1,5 maand uitstellen. Nu hopen dat de prijs niet te hoog wordt :D .

• maikeruh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik had precies dezelfde vraag,

Bedankt voor de info ;)
voor de rest zag ik dit nog voorbij komen;

http://tweakers.net/nieuw...order=asc&page=2#reacties

Ik denk dat de N serie rond de 1100-1300 gaat liggen....als de game variant 1700 is

Heeft iemand al iets meer informatie gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door maikeruh op 18-08-2013 16:22 ]

Pagina: 1