Ik ben van plan een nieuwe Air te kopen. Deze graag ik gebruiken voor typen, surfen, indesign, photoshop en illustrator. Heeft het voordelen om er 8GB in te stoppen in plaats van de standaard 4GB?
Met Photoshop zou ik voor de 8GB gaan, werkt sneller met grote bestanden (en veel lagen etc.).
[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 25-06-2013 22:31 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja, dat heeft zeker voordelen. Ook met het oog op de toekomst is het kiezen van 8GB ipv 4GB een verstandige keuze omdat het geheugen niet uitgebreid kan worden.
edit:
spuit11
edit:
spuit11
[ Voor 5% gewijzigd door FrameWork. op 25-06-2013 22:31 ]
4GB is met oog op de toekomst erg weinig. Met verbetering van het geheugengebruik in OSX Mavericks, zou je in theorie met 4GB nog wel eventjes vooruit kunnen. Maar, een laptop koop je meestal voor een langere periode dan een á twee jaar, dus is het verstandiger om voor 8GB te kiezen. Zeker als je bedenkt dat je later niet meer kunt upgraden, maar dit alleen bij de aanschaf kunt doen.
Een processor upgrade is voor de taken die jij beschrijft niet noodzakelijk, en zul je waarschijnlijk weinig verschil van merken. Het verschil tussen 4 en 8GB werkgeheugen is vele malen groter, en zul je meer profijt van hebben. Vooral als je de genoemde taken al dan niet tegelijk wilt doen, cq. open wilt hebben.
Een processor upgrade is voor de taken die jij beschrijft niet noodzakelijk, en zul je waarschijnlijk weinig verschil van merken. Het verschil tussen 4 en 8GB werkgeheugen is vele malen groter, en zul je meer profijt van hebben. Vooral als je de genoemde taken al dan niet tegelijk wilt doen, cq. open wilt hebben.
Bij CPU-intensieve taken.
Je kan voor jezelf wel bedenken (of uitvinden) welke taken CPU-intensief zijn
Je kan voor jezelf wel bedenken (of uitvinden) welke taken CPU-intensief zijn
Waarom kan dit niet @ [MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 ?
Daar is overigens eenzelfde vraag ook al meerdere keren voorbij gekomen......
Daar is overigens eenzelfde vraag ook al meerdere keren voorbij gekomen......
Pagina: 1