En wat is dan de werkelijkheid, als wij zeggen dat een foton geen tijd kent, moet je dan nog door rederen? Met een stelling als dat zal er vast ergens een deling door 0 worden uitgevoerd.Mx. Alba schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:08:
Een foton kent geen acceleratie. Een foton accelereert nooit, welk referentiekader je ook neemt. Altijd een constante relatieve snelheid van c ten opzichte van elke mogelijke observator.
Omdat er geen acceleratie in het spel is, hoef je niet moeilijk te doen met algemene relativiteit en voldoet speciale relativiteit, waardoor de door mij aangehaalde voorbeelden wel kloppen.
Vanuit ons oogpunt kent een foton geen tijd. Maar vanuit het oogpunt van een foton kent het hele universum geen tijd.
Alle gekheid op een stokje. Het maakt de discussie wel interessanter. Ik denk dat ik me nog maar eens iets meer moet verdiepen in die twin paradox, ik heb de conclusies gevonden maar het hoe en waarom nog niet.
Los van deze discussie blijft mijn punt overeind (nou ja, deels). Er blijft iets over wat vanuit een bepaald perspectief geen tijd kent. En dus vanuit dat perspectief 0 seconden bestaat.