Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik ben aan het rondkijken naar een andere baan; reden:
In het kleine team waar ik deel van uit maak kan ik totaal niet overweg met 1 collega.
En mijn chef is ook het type manager dat niet kan managen. Heel vermoeiend allemaal. :-(

Kans dat het anders wordt is 0. Die collega gaat nooit weg (midden 40, zit er al 15 jaar, geen opleiding/certificering, dus die weet dat ie nergens aangenomen wordt als hij gaat solliciteren)

Ik ben behoorlijk ontevreden en wil graag weg.

Nou heb ik al een paar gesprekken gehad, maar wat zeg je als ze ernaar vragen waarom je weg wil?

Natuurlijk de standaard antwoorden als; geen uitdaging etc. En je moet je nooit negatief uitlaten over je ‘vorige’ baan. Dat is bekend, maar de laatste keer dat ik op gesprek was vroegen ze door.. en dan?

Kan je zeggen dat je totaal niet overweg kan met je chef en een collega? Of is het dan meteen over & uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:20
Kan je de nadruk niet leggen op welke impact het op je heeft? Dat je bijv. door tegenwerken van die collega minder doorgroeimogelijkheden hebt en je daarom in het belang van je carriere om je heen wilt kijken?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56
Je bent toe aan nieuwe uitdagingen, je wil je horizon verbreden, nieuwe kennis opdoen. Bij je huidige werkgever heb je veel geleerd maar die ben je ontgroeid. Punt.

Nooit iets negatiefs, en nooit bruggen verbranden.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Als die collega niet weg kan ben jij een bedreiging voor hem. Dat levert een verstoorde werkrelatie op en maakt jouw doorgroeimogelijkheden nihil. Precies dat laatste is wat je kunt zeggen tegen een nieuwe werkgever: doorgroeimogelijkheden. Maar dan moet je natuurlijk wel gaan solliciteren op een baan waar je kunt doorgroeien anders slaat dat criterium nergens op.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Dat laatste hoeft natuurlijk niet eens: de nieuwe baan kan op zichzelf al de stap zijn die je had willen maken. Het vertelt de werkgever dan natuurlijk wel dat als hij geen ruimte biedt voor een volgende stap, jij als je daar aan toe bent die stap dan buiten het eigen bedrijf zal willen gaan maken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je je niet negatief uit willen laten? je kan in enige mate negatief zijn als dat de werkelijkheid is. probeer het zo zakelijk mogelijk uit te leggen, en probeer er zaken uit te pakken waarvan je verwacht dat het ergens anders beter zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wilt je niet negatief uitlaten omdat je dan kan overkomen als iemand die problemen aantrekt. Iemand die je niet wilt hebben want straks ligt hij hier weer in de clinch met mensen en gaat hij daar weer over klagen.

Wij weten ook niet of TS niet gewoon het probleem is in plaats van zijn collega. Kan best zijn dan TS geen fijn persoon is om mee te werken. Pas wanneer wij het verhaal van zijn collega zouden horen, en het liefst nog van neutrale omstanders, kunnen wij hier goed over oordelen. Dat geld ook voor de gene die TS straks interviewt, hij weet ook niet of het verhaal van TS wel klopt en kan misschien denken dat TS gewoon een zeur is.

Negatief zijn over anderen bij iemand die jou niet kent als persoon kan heel averechts werken. Wellicht denkt hij dat het probleem bij jou ligt en hoeft hij jou niet meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nooit of te nimmer negatief zijn over je vorige werkgever bij een sollicitatiegesprek. Dan kan je het gegarandeerd onmiddellijk schudden. Je zult je eruit moeten praten. Best vooraf het scenario opstellen dat je wil brengen. Geen zinnetjes instuderen (we zitten niet meer op de lagere school) maar gewoon het algemene "verhaal" in ruwe lijnen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
"Ik ben op zoek naar een andere werksfeer dan in mijn huidige team"
Oh ja joh, wat dan?
En dan vertel je in wat voor sfeer je graag wil werken (type leiding geven, algemene omgangsvormen tussen collega's, etc).
Als men dan vraagt wat er nu anders is kun je prima zeggen dat het nu anders is maar dat dat iets is tussen je huidige werkgever en jou. Wat draagt het bij om over personen te praten? Vertel in wat voor team je wel graag wil werken. Als je dat niet vertelt zit je straks misschien tussen 3 collega's van het zelfde type als je huidige.

[ Voor 0% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 24-06-2013 14:16 . Reden: d/t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:40:
Waarom zou je je niet negatief uit willen laten? je kan in enige mate negatief zijn als dat de werkelijkheid is. probeer het zo zakelijk mogelijk uit te leggen, en probeer er zaken uit te pakken waarvan je verwacht dat het ergens anders beter zal zijn
Nopes.

Als jij negatief bent over je vorige werkgever dan ziet een potentiele werkgever je ook al negetief over hem.

Sowieso is het niet echt handig om met negatieve zaken te gaan strooien, geen bedrijf is perfect, en als je net de vinger op een zere plek legt kan dat heel fout overkomen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dido schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:24:
[...]

Nopes.

Als jij negatief bent over je vorige werkgever dan ziet een potentiele werkgever je ook al negetief over hem.

Sowieso is het niet echt handig om met negatieve zaken te gaan strooien, geen bedrijf is perfect, en als je net de vinger op een zere plek legt kan dat heel fout overkomen.
Tegelijk ziet zo'n recruiter ook wel door de standaardexcuusjes als "ik zoek een nieuwe uitdaging" of "ik ben uitgegroeid in mijn vorige baan en wil verder groeien" heen... Ik wil niet zeggen dat je dan je oude baas maar zwart moet maken maar er is vast een middenweg waarin je eerlijk kan zijn zonder over te komen als een negatieveling.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

samo

yo/wassup

Ik denk dat je vooral dingen over jezelf moet zeggen en niet over je collega's. Dus eerder "ik voel me niet thuis binnen het bedrijf" dan "de sfeer is kut". Of "ik wil graag samenwerken met inspirerende collega's" ipv "ik wil niet samenwerken met mijn huidige collega want die is stom". Natuurlijk is het goed mogelijk hier een duidelijk en eerlijk verhaal over af te steken. Door het vooral bij jezelf te houden noem je ook enkel dingen waar jij invloed op hebt en vertel je over de keuzes die jij maakt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

samo schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:33:
Ik denk dat je vooral dingen over jezelf moet zeggen en niet over je collega's. Dus eerder "ik voel me niet thuis binnen het bedrijf" dan "de sfeer is kut". Of "ik wil graag samenwerken met inspirerende collega's" ipv "ik wil niet samenwerken met mijn huidige collega want die is stom". Natuurlijk is het goed mogelijk hier een duidelijk en eerlijk verhaal over af te steken. Door het vooral bij jezelf te houden noem je ook enkel dingen waar jij invloed op hebt en vertel je over de keuzes die jij maakt.
Juist!

Je bedoelt het zelfde, je verpakt het alleen beter waardoor het geaccepteerd wordt en je parkeert de vraag op een manier zodat hij veel beter van pas komt.

Klagen over je oude/huidige werksituatie heeft geen zin, dit kan inderdaad een beeld/sfeer opwekken welke heel negatief is, natuurlijk prikken HR managers door de ballonnen heen. Maar ook na het door prikken van deze ballonen kan er maar beter een wat positiever beeld over jou blijven staan dan en klaagzang.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
Probeer je tijdens het gesprek gewoon te richten op waar je bij het bedrijf waar je solliciteert naartoe wilt.

Als er gevraagd wordt naar de reden waarom je bij je huidige werkgever wilt vertrekken kun je prima een antwoord geven in de richting van:"Ik verwacht dat ik bij jullie bedrijf.." <nieuwe uitdagingen heb> <een leuk team heb> <groeimogelijkheden heb>

Wat is nou een betere reden om je huidige baan op te zeggen dan om bij een prachtorganisatie die waar je nu solliciteert te werken. Dat horen ze een stuk liever dan dat je gaat vertellen dat je huidige functie uitdaging mist en zeikerige collega's met zich meebrengt :p

En wat hierboven al is genoemd: Waarschijnlijk zijn ze niet op zoek naar klagende mensen met conflicten in zijn huidige functie. Dat vergroot de kans dat dit in een nieuwe functie ook weer zal gebeuren.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maakt het uit? Als je bij mij solliciteert dan bepaal ik op hele andere gronden of ik jou wil aannemen. Waarom je weg wilt bij je vorige werkgever boeit me een stuk minder dan hoe je over je werkgever spreekt.

"Ik voel dat mijn ontwikkeling binnen het bedrijf stagneert en zou mezelf wat meer uitgedaagd zien in mijn dagelijkse werkzaamheden." - Dat was de zin die ik mezelf in de kop had gedreund toen ik ging solliciteren (afgelopen december). Vijf contractaanbiedingen gekregen.

Wees eerlijk en wees professioneel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 24-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
Ok, veel goede tips en ideeen!

Heel erg bedankt!

Ja, als je negatief bent over je huidige baan is de wedergedachte denk ik ook meteen; 'hmm, wat een negatieviteit... " en vervolgens: "het zal (ook?) wel aan hemzelf liggen"
Dat is namelijk een menselijke eigenschap;" iemand die negatief is, klaagt, daarvan denk je al snel; 'wat een zeur, het zal ook wel aan hemzelf liggen..'
Ik kan overigens vrijwel altijd goed opschieten met mensen, lang gedetacheerd geweest, veel bedrijven gezien. Deze man(-en) hier hebben meer mensen problemen mee. Wel fijn om te weten dat het niet alleen aan mij ligt :P

Wat ik erg goed vond is om het om te draaien; wat verwacht ik hier <nieuwe situatie> te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Het zijn standaard vragen, zeg maar de kansloze one-liners die je wel eens hoort als je ergens aan de bar hangt en iemand poogt een gesprek aan te gaan met die blondine.
"wat zijn je beweegredenen om hier te solliciteren?" = "ken ik jou ergens van?"

Hou het algemeen en probeer in het gesprek uit te vinden waar ze naar op zoek zijn, en vooral ben ik diegene waar zij (werkgever) naar op zoek zijn. Je merkt wel eens dat sollicitanten zich erg bescheiden op stellen in hun gesprek, maar er wordt wel eens vergeten dat een sollicitatiegesprek ook een gesprek is waar de werkgever zich moet verkopen aan de sollicitant.

Dat wetende, het doorvragen naar je huidige baan is wellicht ontstaan omdat je de indruk wekte dat er iets niet lekker zat. Voorkom dat als je daar gewoon geen zin in hebt, een gesprek is eenvoudig stuurbaar, hierboven zie je genoeg tips.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21

Dido

heforshe

simons schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:43:
Dat wetende, het doorvragen naar je huidige baan is wellicht ontstaan omdat je de indruk wekte dat er iets niet lekker zat. Voorkom dat als je daar gewoon geen zin in hebt, een gesprek is eenvoudig stuurbaar, hierboven zie je genoeg tips.
Als je naar een sollicitatiegesprek gaat met het idee dat de werkgever zich aan jou mag verkopen scheelt dat inderdaad een hoop. (En die instelling is sowieso positief).

Als jij jezelf zo weet te verkopen dat dei nieuwe werkgever denkt "mooi dat deze persoon beschikbaar is/komt, die wil ik hebben, zal het hem een zorg zijn waarom jij opeens beschikbaar bent. Who cares? Ik ga bij een mooie aanbieding bij de MediaMarkt ook niet aan het management vragen waarom ze die TV voor die prijs kunnen aanbieden :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Waarom zou je je niet negatief uit willen laten?
Ik heb het vermoeden dat het ook voor een deel een soort (voorkomen van) 'priming' is. Als je negatief bent krijgt het gesprek even een negatieve toon, heb je een goede kans dat dat later terug komt, en uiteindelijk dat wat is blijven hangen over het gesprek een negatief tintje heeft bij de recruiter. Gevolg is een negatieve beoordeling. Dit effect kan vrij sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Dido schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
Als je naar een sollicitatiegesprek gaat met het idee dat de werkgever zich aan jou mag verkopen scheelt dat inderdaad een hoop. (En die instelling is sowieso positief).

Als jij jezelf zo weet te verkopen dat dei nieuwe werkgever denkt "mooi dat deze persoon beschikbaar is/komt, die wil ik hebben, zal het hem een zorg zijn waarom jij opeens beschikbaar bent. Who cares? Ik ga bij een mooie aanbieding bij de MediaMarkt ook niet aan het management vragen waarom ze die TV voor die prijs kunnen aanbieden :)
Hehe mooie analogie!
Voor wat betreft de omgedraaide mentaliteit, het moet natuurlijk niet neigen naar arrogantie, maar dat mag duidelijk zijn.
Persoonlijk vind ik het wel mooi als mensen zich opstellen in het licht van wat hebben jullie mij (sollicitant) te bieden, nog maar weinig meegemaakt in de sollicitatie gesprekken die ik heb afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dido schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Dus van: "Alle mogelijke toekomstige werkgevers, gelieve een nette rij te vormen, niet dringen, iedereen zal de kans krijgen mij een bod te doen" 8)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
pieterbell schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:39:
Ok, veel goede tips en ideeen!

Heel erg bedankt!

Ja, als je negatief bent over je huidige baan is de wedergedachte denk ik ook meteen; 'hmm, wat een negatieviteit... " en vervolgens: "het zal (ook?) wel aan hemzelf liggen"
Dat is namelijk een menselijke eigenschap;" iemand die negatief is, klaagt, daarvan denk je al snel; 'wat een zeur, het zal ook wel aan hemzelf liggen..'
Ik kan overigens vrijwel altijd goed opschieten met mensen, lang gedetacheerd geweest, veel bedrijven gezien. Deze man(-en) hier hebben meer mensen problemen mee. Wel fijn om te weten dat het niet alleen aan mij ligt :P

Wat ik erg goed vond is om het om te draaien; wat verwacht ik hier <nieuwe situatie> te krijgen?
Niet negatief zijn in het algemeen maar zeker niet over je huidige werkgever.

In het gesprek gaat het over de nieuwe situatie niet over de oude situatie. Jij bent je aan het oriënteren op iets wat op dit moment beter bij je past. Interesses veranderen, werkzaamheden veranderen etc. Natuurlijk hele legitieme redenen om ergens anders te kijken. Ik neem aan dat jouw interesses van 10 jaar geleden in de loop der tijd ook wel veranderd zijn.

Een sollicatie is niets meer dan jij wilt iets anders qua werk en de andere partij zoekt mensen. In die zin vind ik het niet vreemd dat jij aangeeft iets anders te willen. De persoon aan de andere kant van de tafel moet zoiets wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

demichel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:41:
Dus van: "Alle mogelijke toekomstige werkgevers, gelieve een nette rij te vormen, niet dringen, iedereen zal de kans krijgen mij een bod te doen" 8)
Je gedachten verwoorden in uiterste, zou het op een sollicitatiegesprek niet doen :)

Een wat onafhankelijke houding tijdens je gesprekken, in de zin dat ook duidelijk wordt wat de werkgever voor jou kan betekenen, de vraag waarom zij geschikt voor jou zouden zijn, allemaal elementen die voor jouw beeldvorming erg belangrijk zijn.

Snap dat de huidige markt blijkbaar er eentje is waarin je blij mag zijn dat je uberhaupt iets krijgt, persoonlijk zou ik daar niet aan toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Waarom zou je je niet negatief uit willen laten?
Heel simpel: mensen gaan dan denken dat jij wel eens het probleem zou kunnen zijn.

Gewoon zeggen dat je toe was aan nieuwe uitdagingen en doorgroeimogelijkheden die er niet waren in dat vorige bedrijf. Klagen over vorige werkgevers is echt killing.
NMe schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:30:
Tegelijk ziet zo'n recruiter ook wel door de standaardexcuusjes als "ik zoek een nieuwe uitdaging" of "ik ben uitgegroeid in mijn vorige baan en wil verder groeien" heen... Ik wil niet zeggen dat je dan je oude baas maar zwart moet maken maar er is vast een middenweg waarin je eerlijk kan zijn zonder over te komen als een negatieveling.
Nee hoor. Als je op zoek gaat naar iets nieuws met nog een lopend contract en een werkgever die niet weet dat je weggaat ben je gewoon een positieverbeteraar. Nergens voor nodig negatieve dingen te zeggen over je baan; gewoon "ik ben toe aan iets nieuws" is meer dan genoeg. Laat ze maar gissen.

[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 25-06-2013 22:03 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
Right, goeie tips allemaal! Bedankt :)

Ik verwacht wel vragen omdat ik de laatste paar jaar wel vaak geswitched ben.. En ik zit hier nu ook weer 1 jaar :X . Het waren overigens wel allemaal plausibele redenen; faillisement, werken zwaar onder niveau (tja, je moet wat als je op straat staat nietwaar?) en reistijd van bijna 3 uur.. enkeltje. Maar toch wel iedere keer 1 a 1,5 jaar :|

Ik kan het ook in één keer afvangen met iets als:
"Ik ben dat switchen echt zat, ik wil nu een goede keuze maken voor de toekomst!"

Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moah. Is een vrij negatieve reden. Als ik het zo lees. In een gesprek kan je het waarschijnlijk wel positief draaien en brengen, maar dan moet je dat wel kunnen en goed aanvoelen.
Weet je waarom de recruiter zo ging doorvragen ? Hoe overtuigend en oprecht kan jij melden dat je om positieve redenen vertrekt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Je zou (indien het bedrijf waar je solliciteert een groter team heeft) ook een positieve wending aan het verhaal kunnen geven door te zeggen dat je meer verwacht te leren van een groter team, omdat in een groter team meer expertise te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet niet hoelang je er al werkt.. maar er is ook weinig mis met gewoon zeggen dat je aan iets nieuws toe bent.

Bij mijn vorige baan heb ik 4 jaar gewerkt en ik was er uiteindelijk helemaal op uitgekeken. Ik zat als developer in de SMS business en had zoiets van "ik wil nu eens wat anders gaan doen en voor een wat netter bedrijf werken". Daar hadden de meeste mensen wel begrip voor en dat kon ik prima verkopen.

En ja, ook ik lag overhoop met mijn manager.. maar dat heb ik destijds maar even buiten beschouwing gelaten.

Gebrek aan doorgroeimogelijkheden kun je ook aangeven, maar dan moet de nieuwe functie wel die mogelijkheden bieden natuurlijk.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
pieterbell schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:50:
Right, goeie tips allemaal! Bedankt :)

Ik verwacht wel vragen omdat ik de laatste paar jaar wel vaak geswitched ben.. En ik zit hier nu ook weer 1 jaar :X . Het waren overigens wel allemaal plausibele redenen; faillisement, werken zwaar onder niveau (tja, je moet wat als je op straat staat nietwaar?) en reistijd van bijna 3 uur.. enkeltje. Maar toch wel iedere keer 1 a 1,5 jaar :|

Ik kan het ook in één keer afvangen met iets als:
"Ik ben dat switchen echt zat, ik wil nu een goede keuze maken voor de toekomst!"

Of niet?
Dat je veel geswitched bent is een feit. Ik vind het wel plausibele redenen maar dat hoeven andere mensen niet te vinden.

Als er een match is, is er een match. Het maakt dan niet uit wat er in het verleden is gebeurd. Anderen mensen kunnen daar iets anders van vinden maar dan is er blijkbaar geen match.

Je kunt niet afdwingen dat mensen jou in dienst nemen. Ze zullen je in dienst nemen omdat jij bent wat zij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Veel switchen staat altijd enorm klote op een CV.

Ik heb er bijna een sport van gemaakt om dat te voorkomen. In totaal heb ik bij 3 bedrijven gewerkt (5 jaar, 4 jaar en nu 6 jaar) in 15 jaar. Het geeft een werkgever het gevoel dat ze iemand aannemen die iig niet bij het eerste beste akkefietje wegloopt en bovendien ook dat het iemand is die zijn werk goed doet, anders kun je immers ook niet zo lang bij die bedrijven werken elke keer.

Het geeft simpelweg meer vertrouwen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

Je kan altijd zeggen dat jullie in goed overleg uit elkaar zijn gegaan, jullie denkwijzen niet overeen kwamen of een andere oneliner. Zeg je niks negatiefs maar een ander bedrijf begrijpt je vervoglens wel.
Gal spuwen over je vorige werkgever werkt m.i. averechts. Vroeg of later kom je elkaar toch weer tegen, al helemaal als het werkgebied erg klein is. Mijn vorige job was ook zo'n voorbeeld...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Garyu

WW

Lethalis schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:56:
Veel switchen staat altijd enorm klote op een CV.

Ik heb er bijna een sport van gemaakt om dat te voorkomen. In totaal heb ik bij 3 bedrijven gewerkt (5 jaar, 4 jaar en nu 6 jaar) in 15 jaar. Het geeft een werkgever het gevoel dat ze iemand aannemen die iig niet bij het eerste beste akkefietje wegloopt en bovendien ook dat het iemand is die zijn werk goed doet, anders kun je immers ook niet zo lang bij die bedrijven werken elke keer.

Het geeft simpelweg meer vertrouwen.
Aan de andere kant zou ik niet zes jaar blijven zitten op een plek die me niet bevalt 8)7. Dan liever wat sneller switchen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1