Dit zou mijn eerste self-build worden, en ik heb hier geen verstand van. Daarom maar op basis van de BBG.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik kom altijd de grenzen tegen als ik in Excel/Word/Notepad werk (GROTE bestanden + macro's). Die grenzen wil ik dus vooral zo ver mogelijk van me af hebben staan. Als Excel toestaat 200.000 regels en *** functies te gebruiken, zal ik dat ook doen.
Ik game niet, ik werk af en toe in SolidWorks en Adobe Photoshop, VLC, verder standaard software. Maar wel veel naast elkaar en staat de hele dag aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 Euro? + tweaks die Excel doen verbeteren of het systeem langer doen laten meegaan. Minder is beter, maar ik wil er ook graag ~ 5 jaar mee kunnen doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
2 monitoren (overweeg altijd meer), ik wil graag ook een Full HD Beamer erbij. Externe opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie bovenstaande
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik neem aan dat ik betere specificaties voor een goedkopere prijs kan krijgen bij een desktop, ipv een laptop. Ik had echter liever een kastje van 5*5*5 cm of laptop gehad, omdat ik overweeg dit systeem ook te gebruiken bij presentaties, icm een bluetooth headset, draadloze muis en toetsenbord, beamer, etc.
Wens, dus: kleiner (of laptop) voor ~ dezelfde prijs en specificaties?
Prijs > vorm
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik kom altijd de grenzen tegen als ik in Excel/Word/Notepad werk (GROTE bestanden + macro's). Die grenzen wil ik dus vooral zo ver mogelijk van me af hebben staan. Als Excel toestaat 200.000 regels en *** functies te gebruiken, zal ik dat ook doen.
Ik game niet, ik werk af en toe in SolidWorks en Adobe Photoshop, VLC, verder standaard software. Maar wel veel naast elkaar en staat de hele dag aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 Euro? + tweaks die Excel doen verbeteren of het systeem langer doen laten meegaan. Minder is beter, maar ik wil er ook graag ~ 5 jaar mee kunnen doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
2 monitoren (overweeg altijd meer), ik wil graag ook een Full HD Beamer erbij. Externe opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie bovenstaande
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik neem aan dat ik betere specificaties voor een goedkopere prijs kan krijgen bij een desktop, ipv een laptop. Ik had echter liever een kastje van 5*5*5 cm of laptop gehad, omdat ik overweeg dit systeem ook te gebruiken bij presentaties, icm een bluetooth headset, draadloze muis en toetsenbord, beamer, etc.
Wens, dus: kleiner (of laptop) voor ~ dezelfde prijs en specificaties?
Prijs > vorm
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 206,95 | € 206,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,85 | € 53,85 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,80 | € 52,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 606,- | |