Zelfbouw dart score systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-05 20:51
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een prototype te bouwen van een systeem dat automatisch zal moeten herkennen wat je gooit met darts.

Voor deze opzet zijn benodigd:
- 2 cameras (foto mogelijkheid voldoet)
- 1 'drukplaat' achter dartbord, alternatief 1 microfoon achter dartbord
- 1 tablet

Nu wil het zo maken dat het als een app (mogelijk een app die in de achtergrond door blijft lopen), gaat draaien op een tablet. De GUI van de app zal dienen om weer te geven wat je gooit en later worden er natuurlijk meer leuke statistische features aan toegevoegd.

Echter ben ik nu aan het uitzoeken hoe ik alles het beste kan verbinden, heeft iemand hier ervaring mee?

Het liefste heb ik alles draadloos, waar het dartbord hangt is nog wifi bereik, en voor de camera's zal ik een bepaalde API die met de app aan te roepen is, moeten hebben om een commando te sturen om foto's te maken en om de gemaakte foto terug te krijgen.

- Dit forum lijkt mij tot dusver het meest logische om het in te plaatsen. -

Met vriendelijke groet,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik denk dat je voor die pijldetectie, wat je met drukplaat of microfoon wilt doen, het beste een piezo-element kunt pakken. Deze reageren heel goed op drukveranderingen en zijn niet duur. Mechanisch heb je daar dan nog wel even een uitdaging.
Als je dan met een microcontroller link legt met het apparaat waarmee je foto's analyseert kom je een heel eind. Als je een tablet gaat gebruiken kun je inderdaad wifi of bluetooth ervoor gebruiken.
Bereidt je voor op een boel programmeer werk. Zeker automatisch camerabeelden analyseren is geen kattepis als je er geen ervaring mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je hebt hier al een topic over: (Echt) Dartbord met elektronische output . Ga daar maar verder.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.