| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Zijn cable locks met bijvoorbeeld een dunne case die je op de onderkant schroeft. Er is ook een zogenaamde Techsafe Cable Lock, die bevestig je tussen de ventilatie kier tussen het scherm en het toetsenbord. Kan alleen niet zo snel vinden of die met de air en/of retina werkt.
Wij hadden een lokaaltje met 8 iBook G4 laptopjes, keurig op slot. Allemaal losgerukt. De Alu iMac kregen ze net niet los maar die had ook een deuk.
Locker. Gewoon in de locker. Verstandigste wat je kunt doen.
'Nuff said.
Of beter gezegd: https://www.virtualock.com/ - neem een kijkje
[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 22-06-2013 23:16 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Heb ik jaren geleden ook meegemaakt. Op maandagochtend vonden ze bij ons op kantoor 20 kabels met afgebroken kunststof van de laptop er nog aan. De laptops waren weg.sebastius schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:09:
Weet je, die kabelsloten werken toch niet op die kleine behuizingen. 1 ruk en de boel komt los. Het deukje neemt de boef voor lief.
Wij hadden een lokaaltje met 8 iBook G4 laptopjes, keurig op slot. Allemaal losgerukt. De Alu iMac kregen ze net niet los maar die had ook een deuk.
Locker. Gewoon in de locker. Verstandigste wat je kunt doen.
Mensen die er niet mee zitten dat hun laptop "van de vrachtwagen gevallen is" nemen blijkbaar ook wel wat schade voor lief als de prijs maar laag genoeg is.
Hoe sterk is zo'n staalkabeltje eigenlijk? Met een papegaaientang knikt het geboefte in spee het toch snel stuk?
[ Voor 36% gewijzigd door Martine op 22-06-2013 23:36 . Reden: papegaaientang toegevoegd ]
Ik snap dat het geen kabel is, maar wat scheelt er wat jou betreft aan mijn suggestie?RobvdVeer schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:53:
Nou, misschien komt er ooit nog wel een fatsoenlijke oplossing.
Even beter gekeken, is ook te downloaden voor Mac. https://www.virtualock.com/beta/mac
[ Voor 51% gewijzigd door SkyStreaker op 23-06-2013 00:06 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Afhankelijk zijn van andere gebruikers? Dat hij een smsje stuurt is leuk maar je bent niet altijd binnen een paar seconde terug bij de laptop, dus moet je andere gebruikers in de buurt hebben. Dan kan je net zo goed vragen aan die persoon die naast je zit of hij even wilt opletten daar heb je geen software voor nodig.SkyStreaker schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:55:
[...]
Ik snap dat het geen kabel is, maar wat scheelt er wat jou betreft aan mijn suggestie?
Oh dappere dodo die ik ben....Windows. Dat krijg je als je zo laat reageert. Excuses.
![]()
Goeie vraag, en daarnaast vind ik het argument van sebastius ook zeer sterk: een keer trekken bij die Airs en de behuizing begeeft het. Ik zou gaan voor de locker, als laatste redmiddel. Geen collega in de buurt die je kunt vragen op te letten?nineball schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:08:
Op wat voor kantoor werk je als je elke seconde bezorgd moet zijn over je bezittingen?
Inderdaad. Ik laat mijn rMBP op de TU vaak ook gewoon op een tafel liggen als ik naar de WC moet.nineball schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:08:
Op wat voor kantoor werk je als je elke seconde bezorgd moet zijn over je bezittingen?
Lijkt me eerder aan de werkgever om te zorgen voor een zekere werkplek. Of voor een laptop an sich
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De kabel is een afschrikmiddel tegen de graaiboefjes. Net als bij een fietsslot, niet iedereen heeft een ijzerzaag op zak, maar je fiets is gegarandeerd sneller weg zónder slot.
Jij durft! Ook al zit ik net, ik doe net zo snel mijn rMBP weer in mijn tas om mee te nemen naar het toilet. Je zal maar net de pech hebben dat iemand het lef heeft om dat ding mee te nemen. En dan is het zeker deels jouw schuld, omdat je het wel erg makkelijk maakt.fsfikke schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:11:
[...]
Inderdaad. Ik laat mijn rMBP op de TU vaak ook gewoon op een tafel liggen als ik naar de WC moet.
Lijkt me eerder aan de werkgever om te zorgen voor een zekere werkplek. Of voor een laptop an sich
En die slotjes, ja.. Ik ben er ook geen fan van. Als mensen je spul mee willen, dan doen ze alles ervoor. Zoveel moeite is het ook weer niet om je Mac mee te nemen naar het toilet of even snel in een locker te gooien?
zie:
YouTube: opening a Kensington lock with a screwdriver
en tientallen vergelijkbare video's
Daarnaast moet je maar eens afvragen op welk bedrijf je werkt dat je bang moet zijn voor diefstal van een laptop...
You don't need eyes to see, you need vision
Dan nog vind ik het vreemd dat je op je werk je privé laptop moet gebruiken. Als je baas van je verwacht computerwerk te doen moet ie ook een computer leveren. Eens kijken hoe snel er iets aan beveiliging gedaan wordt als het zijn eigen laptops zijn waar het om gaat.RobvdVeer schreef op zondag 23 juni 2013 @ 07:22:
Ik werk veelal in kantoortuinen waar helaas niet iedereen bij hetzelfde bedrijf werkt. Mensen lopen in en uit, geen aparte kamers, geen cubicles. Enige tijd geleden zijn er 20 laptops gestolen door (jawel) een aantal mannen in nette pakken. Mede dankzij hw encryptie, tracking software en alerte beveiliging zijn ze door de mand gevallen. Laptops beschadigd, door justitie meegenomen als bewijsmateriaal. Wel halve week werk verloren (nieuwe hardware regelen, software installeren, passwords resetten, backups terugzetten). Tegen dit soort acties doe je weinig..
De kabel is een afschrikmiddel tegen de graaiboefjes. Net als bij een fietsslot, niet iedereen heeft een ijzerzaag op zak, maar je fiets is gegarandeerd sneller weg zónder slot.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
https://discussions.apple.com/message/22348032#22348032
Je moet iets onder je MBP schroeven.. of dat optimaal is moet je zelf maar beslissen.
Ik weet dat er USB-locks ooit waren, maar ik kan ze niet zo snel vinden. Deze waren trouwens ook niet heel "veilig".
Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory
Screwdiver? WC kartonnetje bedoel jeYalopa schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:34:
Ik zou geen geld geven aan een dergelijke lock:
zie:
YouTube: opening a Kensington lock with a screwdriver
en tientallen vergelijkbare video's
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=90hz3d8Tfi0]
Voor de toepassing van TS lijkt me dit overigens wel voldoende... Neem aan dat het opvalt als "mannen in pakken" even wat laptops van een slot (of dock) af trekken?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
http://www3.pny.com/Porta...ing-System-P3226C541.aspx
Het is even een "naar" gevoel om hem erin te stoppen, maar daarna zit die best wel goed.
Weet niet of je in de buurt van Utrecht woont, anders mag je hem wel even proberen.
Edit: conrad link, lijkt de goedkoopste http://www.conrad.nl/ce/n...e-Locking-system-notebook
[ Voor 23% gewijzigd door RobV op 28-06-2013 22:57 . Reden: Link toegevoegd ]