Game pc max 1250 euro

Pagina: 1
Acties:

• rufus27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste Tweakers,

Ik ben al even aan het denken om een nieuwe game pc te kopen, Maar ik ben niet meer mee met de huidige hardware.

Mijn huidige pc bestaat uit:
- Mobo :MSI P55-GD55 (MS-7589)
- Cpu: Intel Core i5 750 @ 2666MHz
- Ram: 4096MB (2x corsair value 2048 DDR3-SDRAM)
- Gpu: MSI Twin frozer 5850
- Psu: Antec truepower trio 650W
- HDD: 1x2GB WD green en 1x1GB WD green
- Case: CM Cosmos

Pc zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor te gamen op 1920x1200. ik speel voornamelijk RTS en RPG en occasioneel een FPS.
Voor de rest zal de pc gebruikt worden voor dagdagelijks gebruik. (Office, surfen, enz.)

Merken maken me totaal niet uit, enkel de prijs/kwaliteit.

De enige dingen die ik zowiezo ga recuperen van mij huidige pc is een HD en Blu-ray lezer.
Mijn huidige pc zal ik dan overbouwen in een Antec 300 case die ik nog liggen heb en aan mijn vader overlaten.
Ook heb ik nog een nieuwe corsair Builder Series CX430 liggen, die ik eventueel kan gebuiken.

De eisen/wensen die ik heb zijn, zo stil mogelijk, een strak uiterlijk en een zo goed mogelijke prijs/kwaliteit.

Dit is mijn poging tot een samenstelling rekening houden met mijn budget
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Asus Z87-A€ 126,95€ 126,95
1Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC€ 384,90€ 384,90
1Corsair Obsidian 550D€ 111,70€ 111,70
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 35,50€ 35,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 60,-€ 60,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 59,95€ 59,95
1Samsung 840 series 250GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.204,85

Ik heb van alle onderdelen ongeveer de middelste gekozen van de prijzen in de price watch, en sta dus zeker open voor andere voorstellen qua merken.

Alvast bedankt voor alle hulp,
David

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Processor is prima, moederbord zou iets goedkoper kunnen (een tientje ofzo, als je voor Gigabyte gaat).

Kast vind ik aan de dure kant, maar als jij het er voor over hebt moet je het natuurlijk gewoon doen.

Processorkoeling zou een tientje goedkoper kunnen door de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 te nemen, die koelt bijna net zo goed en is iets stiller.

Werkgeheugen van Crucial is op dit moment erg voordelig, dat kan je zo weer een tientje schelen zonder op prestaties in te leveren.

Als voeding zou je beter een XFX 550 of een 520 watt exemplaar van Seasonic kunnen nemen. Deze staan bekend als erg betrouwbaar en worden vaak aangeraden.

Qua SSD is de 256 GB variant van Plextor op dit moment erg goed geprijsd, die is iets sneller dan deze (al zul je het waarschijnlijk niet echt merken).

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
"Ook heb ik nog een nieuwe corsair Builder Series CX430 liggen, die ik eventueel kan gebuiken."
prima voeding, gewoon gebruiken.

verder zou ik een losse koeler kopen voor de videokaart, de dikste die je kunt vinden met een paar goede fans
pricewatch: Arctic Accelero Xtreme III

Nukezone FTW

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Ik zou je huidige PC upgraden. De i5 750 is nog echt geen langzame CPU, en kan prima mee in games, zeker wanneer de games GPU intensief zijn. Ik raad je aan om de videokaart te verkopen (is op V&A nog wel vraag naar), en te investeren in een nieuwe. Een GTX770 is een goede, al wordt de Asus in de review niet als heel goed beoordeeld. Er zijn ook goedkopere 770's, zoals de Gigabyte of de Palit. Lees een paar reviews zou ik zeggen :)
Verder: neem sowieso een SSD, daarvan gaat de gebruikservaring van de PC flink omhoog. Ik zie dat je twee Green HDD's hebt, die zijn langzamer en het geen aanrader om daar een OS op te zetten.
Goede SSD waar je ook een aantal games op kwijt kunt: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Oja, en vraag even in dit topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 of je je huidige voeding kunt gebruiken. De CX430 is een aardige, maar heeft te weinig aansluitingen. Kijk trouwens ook nog even naar de benodigde aansluitingen, volgens mij heeft je huidige voeding 1x 6pin en 1x 8pin PCIe, en sommige 770's hebben 2x 8pin nodig, dus dat wordt een lastig verhaal. Een 770 met 1x 6pin en 1x 8pin kun je wel probleemloos aansluiten.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• rufus27
@Liveshort
Ik heb de onderdelen die je aanraadde aangepast.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 116,-€ 116,-
1Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC€ 384,90€ 384,90
1Corsair Obsidian 550D€ 111,70€ 111,70
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 81,95€ 81,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,99€ 49,99
1XFX Pro 550W€ 52,80€ 52,80
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.169,86

@Powrskin
De corsair Builder Series CX430 dacht ik te gebruiken voor mijn huidige pc om te bouwen voor mijn vader, aangezien de Antec truepower trio 650W al serieus oud aan het worden is.
Die videokaart koeler is dat echt nodig?

@MartijnLoarne
Mijn huidige pc ga ik aan mijn vader overlaten.
SSD en videokaart zal ik eens opzoeken.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 17:26
Waarvoor heb je de processor kracht nodig? Betwijfel het upgrade van je cpu en mobo maar ik denk dat je nu beetje aan overkill gaat. Denk voornamelijk dat je huidige setup een SSD mist en een beter videokaart. Combineer dit met wat extra werkgeheugen (2x4gb 1600/1866MHz) en je hebt een pc die er weer tegen aan kan. Of wil je vader gewoon een nieuwe pc en jij maakt daar handig gebruik van?

De scyth mugen PCGH is niet echt heel stil er zijn stillere exemplaren, zowel van scythe als van bequit en coolermaster. (Kijk evt hier na: http://nl.hardware.info/t...de-beste-processorkoelers)
Ga je zelf overclocken want je kiest namelijk een configuratie die voor overclocking geschikt is. Ik zie niet per se een reden waarom je grote processor kracht nodig zal hebben. Je zou er makkelijk 50 euro op kunnen besparen en vervolgens nog is 50 euro op je mobo. Zonder echt prestatie verlies te leiden.

• rufus27
@comitatus
Ik dacht mijn processor te upgraden voor spellen zoals Total War Rome II, Planetary Annihilation, The Elder Scrolls Online, enz.
En ook omdat het geen Sata 3 heeft, ivm SSD

Ik ga zowieso mij huidige PC overbouwen in een nieuwe behuizing, omdat ik nu een cosmos heb en dit een belachelijk grote case is. Die ik vroeger nodig had toen ik nog geen server had, maar nu dus veel te veel plaats inneemt. En mijn gedacht was dus als ik toch ga ombouwen kan ik het beter inneens goed doen.

• Powrskin
  • Niet online
"@Powrskin
De corsair Builder Series CX430 dacht ik te gebruiken voor mijn huidige pc om te bouwen voor mijn vader, aangezien de Antec truepower trio 650W al serieus oud aan het worden is.
Die videokaart koeler is dat echt nodig? "

kan je altijd later nog kopen, maar ik denk van wel als je stilte wilt.
reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race
geen enkele stock koeler is heel stil, deze is wel iets stiller
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB

Nukezone FTW

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-04 07:32
Powrskin schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:39:
"@Powrskin
Die videokaart koeler is dat echt nodig? "

kan je altijd later nog kopen, maar ik denk van wel als je stilte wilt.
reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race
geen enkele stock koeler is heel stil, deze is wel iets stiller
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB
Hoeveel geluid geeft die nieuwe koeler dan.
En is het de in investering waard? Want ik heb nooit iemand horen zeggen. nou ik ga er even een nieuwe koeler op zetten (is dat even makkelijk als een CPU koeler monteren.) Just saying. Klinkt wel interessant.

• Powrskin
  • Niet online
manstaat schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:33:
[...]

Hoeveel geluid geeft die nieuwe koeler dan.
En is het de in investering waard? Want ik heb nooit iemand horen zeggen. nou ik ga er even een nieuwe koeler op zetten (is dat even makkelijk als een CPU koeler monteren.) Just saying. Klinkt wel interessant.
hij is hoorbaar stiller, en omdat de videokaart minder warm wordt kan je ook nog met bv het progje msi afterburner een ander fanprofiel maken. niettemin zou ik eerder voor de gigabyte gaan.

I'm very impressed with this card thus far. The Gigabyte version has an excellent fan setup, it looks great, it's quiet and that fan makes a difference as the card is defiantly faster and cooler than stock Nvidia setup

wat ook nog wel leuk kan helpen is als er in de zijkant ook nog een stille fan geplaatst wordt en dan zou ik een 140mm fan doen, zoiets als dit.
pricewatch: Xigmatek XAF-F1454, 140mm

Nukezone FTW

Pagina: 1