Iemand ervaring met microsoft office draaien in Wine?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Mijn vriendin heeft een beetje een trage PC, vol met vreemde software die nergens goed voor is van packard bell. Ik ga een nieuw OS bij haar installeren en zat aan ubuntu te denken, maar ik weet zeker dat ze open office niet trekt (het enige wat ze gebruikt is chrome en ms word volgens mij). Weten jullie of microsoft office goed werkt in Wine?

EDIT: hieronder krijg ik de vraag of ik het uberhaupt zelf heb gegoogled, via google vond ik verschillende ervaringen van mensen uiteenlopend van "works fluently" tot "garbage status". Ik zal dit voortaan in nieuwe topics vermelden. Daarom wilde ik graag jullie persoonlijke ervaring hiermee vragen, mede zodat ik de vraag precies voor mijn situatie kan schetsen (vriendin/ms word) en omdat ik een reactie op GoT meer vertrouw dan willekeurige reviews. Ondertussen denk ik ook dat ik er uit ben: het lijkt redelijk te werken, op editen en stabiliteit na, maar niet geschikt voor mijn vriendin denk ik. Bedankt voor jullie feedback.

[ Voor 47% gewijzigd door Cerebriform op 23-06-2013 11:13 . Reden: eigen google toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

Welke versie van Office?

En heb je dat al in google gegooid? Want als ik op 'office 2010 wine' zoek krijg ik 'About 226,000,000 results (0.29 seconds) ' waar op de 1e result pagina al best interessante pagina's tussen zitten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ik heb het zelf draaien, dit werkt goed voor 'alleen-lezen' acties. In Word gaat bewerken redelijk, met powerpoint heb ik vaak problemen met tijdens het bewerken het kanvas zwart word, en je dus niet ziet wat er gebeurd. Het is ook niet super-stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
beany schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:00:
Welke versie van Office? ... En heb je dat al in google gegooid?
Ze heeft nu 2010 op haar pc staan en ja ik heb het gegoogled, maar weinig duidelijke ervaringen van mensen die het echt gebruiken. Eerste hit zegt inderdaad dat het 'fluently' werkt, misschien voor iemand die een beetje handig is, maar voor iemand die niet zelf dingen kan tweaken moet er eigenlijk niks fout gaan ;)
MacGrumpy schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:10:
ik heb het zelf draaien, dit werkt goed voor 'alleen-lezen' acties. In Word gaat bewerken redelijk, met powerpoint heb ik vaak problemen met tijdens het bewerken het kanvas zwart word, en je dus niet ziet wat er gebeurd. Het is ook niet super-stabiel.
Thanks! Dit is waar ik naar op zoek was. Klinkt alsof het niet geschikt is voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Office Installer - AppDB en MS Word - AppDB had je niet eerst kunnen bekijken en noemen? Daar staat toch wel genoeg informatie over hoe het draait en hoe je 't moet installeren.

Ik had een half uurtje nodig om 't te kunnen installeren. Daarna alleen voor bestanden openen gebruikt en dat ging prima.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Kende die sites niet, handige feedback inderdaad. Zie bij ubuntu distros vooral garbage status van word en andere office apps. Nu weet ik zeker dat ik haar geen linux kan aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 11:46
Misschien volstaat de webversie van Office?
Of je kunt een virtual machine installeren in Linux die dan bijv. Xp + Office 2010 draait. Zo heb ik het opgelost, wanneer ik dan echt Microsoft Office nodig heb, hoef ik niet te herstarten naar Win7.
Maar het hangt natuurlijk wel wat af van de hardware van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Wat is een trage pc en waarom zou Libre/Open office niet werken?
Het heeft lagere systeem eisen dan windows office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cerebriform schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Kende die sites niet, handige feedback inderdaad. Zie bij ubuntu distros vooral garbage status van word en andere office apps. Nu weet ik zeker dat ik haar geen linux kan aandoen.
Je kende ze niet. Goh, als je 'wine linux' intypt, krijg je winehq.org als eerste hit terug. Hier kan je de appdb weer vinden. Zoeken op 'program in wine linux' is de appdb de derde hit. Je hebt gewoon niet gezocht.

Overigens is het onzin dat het onder Ubuntu 'garbage' is. Misschien met de standaard Ubuntu versie, maar je moet echt goed letten op welke release van Ubuntu er mee is getest en welke Wine versie.

Ik zag ook al je andere topic, kleine windows distributie. Wil je hier nog verder discussiëren voor Linux, of haak je al gelijk af na het zien van gedateerde informatie en blijf je bij Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Firedragon schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:00:
Wat is een trage pc en waarom zou Libre/Open office niet werken?
Het heeft lagere systeem eisen dan windows office.
Open office zou wel goed werken inderdaad, maar voor mijn vriendin die niet goed met computers is en gewend aan ms word denk ik dat het niet geschikt is.
Hero of Time schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Je kende ze niet. Goh, als je 'wine linux' intypt, krijg je winehq.org als eerste hit terug. Hier kan je de appdb weer vinden. Zoeken op 'program in wine linux' is de appdb de derde hit. Je hebt gewoon niet gezocht.

Overigens is het onzin dat het onder Ubuntu 'garbage' is. Misschien met de standaard Ubuntu versie, maar je moet echt goed letten op welke release van Ubuntu er mee is getest en welke Wine versie.

Ik zag ook al je andere topic, kleine windows distributie. Wil je hier nog verder discussiëren voor Linux, of haak je al gelijk af na het zien van gedateerde informatie en blijf je bij Windows?
Ik snap niet dat je hier boos van wordt, als ik wine ms word google vind ik een heleboel reacties van mensen die erg uiteenlopen. Inderdaad veel gedateerde informatie en allemaal verschillende situaties waarin/waarvoor ze ms word in wine willen draaien. Daarom kon ik met die informatie niet goed inschatten of het nuttig/werkbaar zou zijn voor mijn vriendin. Dat is de reden dat ik hier tweakers wilde vragen om hun persoonlijke ervaring. Informatie die per definitie up to date is en mensen hier kunnen reageren op precies de situatie die ik schets en de mensen hier vertrouw ik op hun oordeel. MacGrumpy hielp me precies met het antwoord dat ik zocht, wat ik met google niet vond.
MacGrumpy schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:10:
Om deze reden is het zeker ongeschikt voor mijn vriendin. Dit komt ook overeen met de garbage status die op de site staat die HeroofTime me aanraadde.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan Office 2010 zonder key draaien voor een tijdje. Als je toch een nieuwe installatie zou gaan doen van Windows, en je vriendin heeft geen haast (als in, het moet morgen al draaien), kan je 't zelf eens ervaren hoe 't nou precies werkt. Linux installeren, Wine erbij en probeer 't uit. Werkt 't niet, dan heb je een uurtje later Windows er weer op draaien.

Ik ben niet boos, maar teleurgesteld. Je had je Google bevindingen prima in je TS kunnen plaatsen, dan heb je iig laten zien dat je vooronderzoek hebt gedaan en kan er veel inhoudelijker gediscussieerd worden. Iets wat je vanaf 't begin wilde.

Pagina: 1