Storingen nieuwswaardig op frontpage?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Waarom worden er kleine storingen gepost op de frontpage zoals dat Xbox Live 50 minuten storing had ?

De rabobank heeft al sinds 15:30 vanmiddag een storing (misschien alweer opgelost in deze tijd) maar ik zie hier geen bericht van verschijnen?

Gisteren had de ABN-Amro een storing , maar die zag ik hier ook niet op de frontpage...

Dus mijn vraag is : Zijn kleine storingen wel nieuwswaardig ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
1 verschil is er al zeker, de storingen die jij opnoemt zijn lokaal, de storing van Xbox Live was wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dat maakt toch niet uit , het was een kleine storing van 50 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is iets waar de redactie over gaat. :)

* Dirk veegt zijn straatje schoon...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Bedankt voor het verplaatsen. Wist niet precies waar het hoorde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:00:

Dus mijn vraag is : Zijn kleine storingen wel nieuwswaardig ? :)
Doorgaans niet. Maar als ze erg hardnekkig of extreem zijn wellicht wel. Maar normaal gesproken: allestoringen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:32

GNML

applebuyguide.com

storing van de rabobank is nog steeds gaande.. niet echt een korte storing..

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Storingen zijn lastig in te schatten. In het geval van Xbox Live was het een wereldwijde storing die nog gaande was toen er aan het bericht werd begonnen. Bij banken zijn zoveel storingen dat we iets terughoudender zijn geworden, terwijl we bij storingen in het mobiele netwerk juist proberen in te schatten of het écht impact heeft. Voor elke storing die ons ter ore komt, maken we een afweging. Kleine storingen zijn niet nieuwswaardig, maar of het klein is weet je pas achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik geef graag dit topic weer een schopje. De laatste tijd zie ik weer regelmatig berichten dat er een storing is bij een bepaalde bank. Dat lijkt me op zich niet nieuwswaardig.

nieuws: SNS Bank, ASN Bank en RegioBank hebben storing - update
nieuws: Nederlandse ABN AMRO-bank heeft storing
nieuws: ING Nederland heeft storing met app en internetbankieren - update

Bij grote maatschappelijke impact of een interessante technische uitleg over de oorzaak/mitigerende maatregel/oplossing (zoals nieuws: Ict-storing bij ziekenhuis Zwolle leidt tot uitstel operaties - update, nieuws: Storing bij internetknooppunt AMS-IX zorgde kort voor internetproblem...) snap ik dat het thuishoort bij Tweakers, maar eigenlijk mist die uitleg bij banken vrijwel altijd, omdat zij nooit uitleg geven over de achterliggende techniek.

Wat mij betreft mogen deze artikelen achterwege blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik zie ze wel graag, al is het alleen maar om te zien hoe vaak een bepaalde bank storingen heeft

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het fijn dat ze gepost worden. Als bij mij een bepaalde service niet werkt, dan ga ik er eerst naar zoeken om te controleren of ik niet de enigste ben. Dan is het wel fijn dat tech sites hierover posten. Fijn dat Tweakers dat doet voor NL en België.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2022 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gezien de leeftijd van dit topic, is het niet handiger dit in de veel recentere Storings tracker te discussiëren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Rob schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:28:
Ik zie ze wel graag, al is het alleen maar om te zien hoe vaak een bepaalde bank storingen heeft
Dan mis je korte storingen die (zelfs met deze lage drempel) niet nieuwswaardig zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:51:
Ik vind het fijn dat ze gepost worden. Als bij mij een bepaalde service niet werkt, dan ga ik er eerst naar zoeken om te controleren of ik niet de enigste ben. Dan is het wel fijn dat tech sites hierover posten. Fijn dat Tweakers dat doet voor NL en België.
Ik kan voor deze toepassing Downdetector (of allestoringen.nl voor Nederland) aanraden.
Raven schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:28:
Gezien de leeftijd van dit topic, is het niet handiger dit in de veel recentere Storings tracker te discussiëren?
Ik koos juist bewust dit topic omdat het blijkbaar een probleem is dat al vaker is besproken en dat ook de redactie (bij monde van de toenmalige hoofdredacteur) beloofde terughoudender te zijn. Ook als die storingstracker er niet komt, verwacht ik wel een discussie over de nieuwswaarde van de storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
nieuws: 'Deel van klanten' kan door storing bij ING Nederland saldo niet zien

Niet bekend hoeveel klanten het betreft en het lijkt erop dat je alleen je saldo niet kan zien. Verdere dienstverlening lijkt op orde. Wat mij betreft totaal niet nieuwswaardig.

Jammer dat de redactie zelf niet reageert. Zijn er richtlijnen wanneer een storing nieuwswaardig is of niet, @Hayte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:12

Hayte

Nieuwsredacteur
StephanVierkant schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:51:
nieuws: 'Deel van klanten' kan door storing bij ING Nederland saldo niet zien

Niet bekend hoeveel klanten het betreft en het lijkt erop dat je alleen je saldo niet kan zien. Verdere dienstverlening lijkt op orde. Wat mij betreft totaal niet nieuwswaardig.

Jammer dat de redactie zelf niet reageert. Zijn er richtlijnen wanneer een storing nieuwswaardig is of niet, @Hayte?
Ik vond het wel nieuwswaardig omdat het bijzonder onhandig is als je als klant niet precies weet hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan. Dat vind ik een vrij belangrijk onderdeel van een bank, zeker aangezien de storing al een paar uur duurt. Harde richtlijnen hebben we voor zover ik weet niet nee, we bekijken het van geval tot geval. Daarnaast zijn er genoeg lezers die storingsartikelen wel waarderen, daarom verwacht ik dat we er in de toekomst ook over zullen blijven schrijven. :)
Pagina: 1