Storingstracker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 15:52
Zoals ik hier gepost had.

Ontzorg de main nieuws feed en maak een losse tracker voor storingen, zoals dat er ook een losse downloads tracker is :)

Naar mijn mening vind ik dat het nieuws te vaak informatie bevat die er eigenlijk alleen toe doet als je er klant bent. Kijk, als AMS-IX plat ligt vind ik dat nog wel relevant nieuws, maar net als de downloads tracker, is het alleen relevant als firefox gebruiker dat firefox een nieuwe versie heeft.

@PdeBie thanks voor de suggestie om het hier te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02

D4NG3R

kiwi

:)

Ik overwoog al half om dat aan te halen in het spel en tikfoutjes topic, ik zou het zelf ook mooi vinden om een storingstracker te zien. De nieuwsberichten dat een bank of ISP weer eens storing heeft voelen nogal nutteloos.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
dit zou ik een mooie toevoeging vinden aan Tweakers
+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-04-2024

Meg

Wumboloog

Ik zou dit persoonlijk ook kunnen waarderen, net als de downloads die in een tracker staan.

Alhoewel ik zelf geen moeite heb met de nieuwsberichten over storingen, je hebt daarmee een groter bereik dan een tracker.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 19:27
Het voordeel van een tracker, is dat het een tracker kan zijn. Als jij een rekening bij de INGhebt, en Tweakers meldt dat er een storing is bij de ING, dan krijg je dat meteen in een melding te zien. Daarmee sla je twee (of misschien zelfs drie) vliegen in 1 klap. Geen onnodige vervuiling van de FP met dit soort "nieuwsberichten", specifiek (zoals volgens de SMART methodiek), en het bied een kans voor Tweakers om nog relevanter te worden voor z'n userbase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:53
Helemaal eens met het voorstel van @jaenster. Scheelt ook weer gelijk een hoop zinloze comments onder de nieuwsberichten met teksten als: "alweer storing bij dienst X?".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:41
Maar hoe zou een dergelijke tracker verschillen met bijv. een Allestoringen? Wellicht dat dan eerder een samenwerking mogelijk is waarbij de meer tech/tweaker specifieke diensten zichtbaar zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02

D4NG3R

kiwi

:)

aidanl schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:43:
Maar hoe zou een dergelijke tracker verschillen met bijv. een Allestoringen? Wellicht dat dan eerder een samenwerking mogelijk is waarbij de meer tech/tweaker specifieke diensten zichtbaar zouden zijn.
Vergelijk het 1:1 met de huidige download tracker https://tweakers.net/downloads/
Ik heb echter geen idee of die enigszins geautomatiseerd is, of puur en alleen met 'tip de redactie' werkt.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als bedrijven daadwerkelijk storingsdata aanleveren, en dat je deze bijvoorbeeld op postcode / plaatsnaam kan filteren of deze relevant is voor jouw. Maar een overzichtelijke lijst van actuele en verlopen storingen zou op Tweakers absoluut niet misstaan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2022 13:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariuslol
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04 15:13
Top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 13:34
Ja graag ik zeg doen!.

Zoals eerder genoemd zou het echt ideaal zijn als je aan kan geven van welke services je gebruikt maakt en hier dus automagisch een melding van krijgt als een van 'jouw' service plat ligt.

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-04 13:55
Goed idee, maar dan wel graag correct Nederlands, eén woord dus. Storingstracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaenster
Arjan P schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:49:
Goed idee, maar dan wel graag correct Nederlands, eén woord dus. Storingstracker.
Zou het dan niet storingsvolger moeten zijn? :+ Maar goed, goed punt verder, kan helaas topic title niet aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
Misschien zou tweakers ISPs/banken/wat-dan-ook zelfs kunnen authoriseren om zelf hun storingen toe te voegen (of af te melden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 17:02
Ik zie niet in wat Tweakers zou kunnen toevoegen aan o.a. https://allestoringen.nl/

Als je per se updates wilt over storingen van een specifiek bedrijf, volg ze op Twitter of kijk of ze een dedicated statuspagina hebben.

Als je geen last hebt van de storing, waarom zou ik dan willen weten dat er een storing is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaenster
StephanVierkant schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:26:
Ik zie niet in wat Tweakers zou kunnen toevoegen aan o.a. https://allestoringen.nl/

Als je per se updates wilt over storingen van een specifiek bedrijf, volg ze op Twitter of kijk of ze een dedicated statuspagina hebben.

Als je geen last hebt van de storing, waarom zou ik dan willen weten dat er een storing is geweest?
Waarom lees je een review van een product die je nog niet hebt? Stel je wilt klant worden bij partij x, dan is het wel fijn / handig om te weten of er veel storingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
jaenster schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Waarom lees je een review van een product die je nog niet hebt? Stel je wilt klant worden bij partij x, dan is het wel fijn / handig om te weten of er veel storingen zijn :)
Dan zijn die nieuwsberichten op Tweakers echt geen goede graadmeter. Los van de 'selection bias' die er nu is (bijv: storing van 7x 10 minuten worden niet vermeld, 1 uur downtime wel) en dat soms erg vervelende bugs niet als storing worden vermeld, zegt het aantal storingen ook te weinig over de totale dienstverlening. Ik wil niet weten hoe vaak partij x een storing heeft (kwantitatief), ik wil de kwaliteit van de dienstverlening weten. En als je dan toch meetbare gegevens wilt hebben om partijen te vergelijken, gaan we dan ook response time van hun website/app/api bijhouden?

Zelfs met een storingstracker heb je weinig informatie. Je weet dat iets eruit ligt, maar hoe groot is die impact? Er is een verschil tussen helemaal down en bijv. vertragingen in je rekeningoverzicht. Om je keuze te bepalen tussen verschillende diensten moet je ook echt wel de impact van die storingen meetellen en dat is erg lastig.

Er zat maandenlang een erg irritante bug in de ING-app die iDeal-betalingen voor mij onmogelijk maakte. Voor mij was de impact gigantisch, maar omdat het een kleine groep betrof kon ik er zelfs op Twitter niets over vinden. Zo'n storingstracker kan dan 100% uptime aangeven, voor mij was het dus 0%.

Daarnaast hebben alle grote banken volgens mij vergelijkbare dienstverlening. Ze liggen er allemaal regelmatig eventjes uit. Als je tot die superkleine groep behoort die op basis van deze info (zeer eenzijdige) z'n bank kiest, dan mag je ook wel wat extra moeite doen om dit allemaal zelf uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-04 16:57
Ik ben blij met de nieuwsberichten omtrent storingen, maar een tracker zou zeker een mooie toevoeging zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StephanVierkant schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:26:

Met een redenatie als deze, is een artikel op de frontpage natuurlijk ook een beetje zinloos. Volgens mij heeft AlleStoringen (DownDetector) een API, wellicht kan Tweakers daar samen iets mee doen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 09-06-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
CH4OS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:06:
[...]
Met een redenatie als deze, is een artikel op de frontpage natuurlijk ook een beetje zinloos.
Dat vind ik inderdaad ook: StephanVierkant in "Storingen nieuwswaardig op frontpage?"
Pagina: 1