Back-up maken van belangrijke bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Patricka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06-2025
Hoi Tweakers!

Allereerst, ik ben een leek als het gaat om dit soort dingen.

Ik ben enige tijd opzoek naar een goede mogelijkheid om een back-up van belangrijke bestanden te maken. Het gaat erom dat hij het systeem (OS), plus een externe hardeschijf back-upt op een externe hardeschijf.

Momenteel ben ik in het bezit van een hand formaat hardeschijf van Freedom met 1 TB en een hardeschijf van Western Digital met 1TB. De hardeschijf van Freedom neem ik dagelijks mee om bestanden te bewerken en nieuwe aan te maken.

Het is de bedoeling dat hij de back-up opslaat op de hardeschijf van WD, deze ligt altijd vast op 1 locatie. Echter wil ik niet dat hij de oude back-up direct overschrijft, maar dat hij die pas na 2 weken verwijderd zodat er meerdere back-ups gemaakt worden.

Heb ik hiervoor de goede hardware (zo niet, wat raden jullie aan?), en wat voor software kan ik het beste gebruiken om aan de eisen te komen die ik stel?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Patrick

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:57

ResuCigam

BOFH

Ik heb zelf goede ervaringen met Acronis True Image. Daarmee kan je automatisch back-ups van onder andere je OS schijf laten maken en je kunt ook het back-up schema zelf instellen. Eenmaal ingesteld heb je er geen omkijken naar.

We do what we must because we can.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En neem ook eens een kijkje in deze discussie: Thematopic: Backups

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TERW_DAN schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:27:
En hier zou eigenlijk dit draadje mee moeten stoppen

Toch niet zonder mijn voorkeur voor crashplan uit te spreken

Iperf

• Patricka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06-2025
ResuCigam schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:25:
Ik heb zelf goede ervaringen met Acronis True Image. Daarmee kan je automatisch back-ups van onder andere je OS schijf laten maken en je kunt ook het back-up schema zelf instellen. Eenmaal ingesteld heb je er geen omkijken naar.
Bedankt, hier ga ik even goed naar kijken!
TERW_DAN schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:27:
Ook jij bedankt, deze ga ik even goed doorlezen!