Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Na mijn positieve ervaringen met jullie behulpzame tips (onder andere bij het kopen van mijn ASUS laptop - zéér tevreden) wil ik opnieuw beroep doen op jullie superieur expertise en know-how inzake slimme mobilofoons.

Mijn eerste smartphone was een Galaxy Y. Korte voorgeschiedenis: Vorige GSM was gestolen en het was tijd voor een industriele revolutie in mijn broekzak, dus ben ik voor een smartphone gegaan. De Galaxy Y stelde echter teleur: zeer kleine inwendige oplsagcapaciteit en de batterij was na enkele maanden naar de ¨$*%=+. :F

Tijd voor iets nieuws!

Op mijn queeste naar de nieuwe bang-for-buck heilige graag van smartyphones ben ik op de volgende candidaten gestoten:

Yarvik Ingenia Synchro - Sony Xperia U - Huawei Ascend G510 - Alcatel OT-997D - Sony Xperia P

- linkje naar vergelijking: http://tweakers.net/price...;322374;305068/categorie/

Ik heb ze georganiseerd gebaseerd op beoordeling, maar dit heb ik met een korrel zout genomen gezien voor sommige beoordelingen maar 1 review aanwezig was. Lijkt me niet zo betrouwbaar.

Hoe ik mijn smartphone wil gebruiken:
Mijn smartphone is een beetje een pocket-assistent voor mij. Ik gebruik hem voor mijn agenda, emails en facebook te checken, alsook mijn todo-lists op zendone en evernote. Hiervoor heb ik graag een goede camera, gezien ik regelmatig foto's trek van bestanden die ik doorlink naar Evernote.
Tethering is een functie waar ik veel belang aan hecht. Ik heb een nexus 7 liggen die ik meeneem naar school om notities te nemen gedurende de lessen. Wanneer er geen wifi voorzien is gebruik ik de tethering van mijn smartphone. Tethering is top! Over het algemeen is een goede interactie met mijn laptop en nexus 7 belangrijk.
Voor de rest MOET er een SD slot inzitten, ik heb veel muziek die graag beluister.
Een snelle processor is ook wel top, hoe rapper hoe beter! Hierbij moet wel gezegd worden dat ik niet game op een smartphone.
Pricerange: 220 max
GPS muy importante!

Ik hoop dat jullie bereid zijn mij te helpen op deze queeste!

Beste groeten,

- Powgow

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 12:58 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En waarom kom je tot die vijf kandidaten? Beschrijf de voor- en nadelen per telefoon...
Ik zie bijvoorbeeld een Sony Xperia P staan en de eis dat er MicroSD-slot in moet zitten, not gonna match ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Wel, standaard pricewatch search uitgevoerd gebaseerd op beoordelingen. Hij heeft wel 16 GB inwendig geheugen, wat mij nog aanvaardbaar lijkt.

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan moet je ook geen MicroSD-eis hebben natuurlijk :)
Zelf zou ik gaan voor de Xperia P in deze zoektocht, maar als je uitwijkt naar Chinese phones krijg je wel veel meer hardware voor je geld, 720P schermen, MicroSD-slots, dualsim wat handig kan zijn en krachtige cpu's.

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 21-06-2013 13:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik heb net gezien dat de prijzen van Xperia P op bol.com en pricewatch niet echt overeenkomen. Wel nog een duur ding! Hmm, maar in de Fnac dan weer wel. Raar

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 13:12 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je bang-for-buck wil dan moet je NIET in europa gaan kijken, gewoon een chinees in huis halen :+
Ik denk aan een Xiaom MI2A ofzoiets: http://www.ibuygou.com/p-...en_gps_wifi-4653-usd.html

Android developer & dürüm-liefhebber

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mavamaarten schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:13:
Als je bang-for-buck wil dan moet je NIET in europa gaan kijken, gewoon een chinees in huis halen :+
Ik denk aan een Xiaom MI2A ofzoiets: http://www.ibuygou.com/p-...en_gps_wifi-4653-usd.html
Inderdaad. Een Chinese smartphone ligt dan voor de hand en de Xiaomi is dan een van de top kandidaten.

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:36:
[...]

Inderdaad. Een Chinese smartphone ligt dan voor de hand en de Xiaomi is dan een van de top kandidaten.
Is zo'n Xiaomi gemakkelijk aan te kopen en direct te gebruiken? Of moeten er bepaalde zaken aangepast worden alvorens het bruikbaar is (taal komt in mij op).

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Wat dacht je van Nokia Lumia 520? Kost rond de 180 euro simlock vrij, 4 inch scherm, dual-core, micro sd slot, 512mb ram en windows phone 8 die lekker soepel werk en offline navigatie voor nederland (gratis).
Ziet er mooi uit en heef een prima batterij.

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:50:
Wat dacht je van Nokia Lumia 520? Kost rond de 180 euro simlock vrij, 4 inch scherm, dual-core, micro sd slot, 512mb ram en windows phone 8 die lekker soepel werk en offline navigatie voor nederland (gratis).
Ziet er mooi uit en heef een prima batterij.
Ik ben vergeten melden dat ik verstrikt zit in het android-ecosysteem. Allez, 'verstrikt'. Ik hou wel van android <3 .

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:18:
[...]

Ik ben vergeten melden dat ik verstrikt zit in het android-ecosysteem. Allez, 'verstrikt'. Ik hou wel van android <3 .
Wat dacht je dan van LG L9? Kost zo ongeveer 229 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Die Xiaomi m2a ziet er wel interessant uit. Zijn er bepaalde zaken die ik moet weten alvorens ik deze aanschaf?

Blijkbaar heeft het wel geen micro sd. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 18:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:47:
Die Xiaomi m2a ziet er wel interessant uit. Zijn er bepaalde zaken die ik moet weten alvorens ik deze aanschaf?

Blijkbaar heeft het wel geen micro sd. ;(
Prijs van de M2A is €240+ nog verzendkosten (ligt eraan of je gratis doet of via DHL (€20))
Daarnaast loop je altijd het risico dat hij eruit wordt gehaald bij de douane en je dus belasting+importheffing moet betalen waardoor je boven de €300 komt.

De telefoon is opzich niks mis mee maar denk alleen dat hij een beetje te krachtig voor jou is aangezien je geen spellen speelt en er in de M2A een Adreno 320 GPU zit (dezelfde als in de Samsung Galaxy S4 en de HTC One)

Taal kun je gewoon op Engels zetten zover ik weet, maar kan je zelf ook redelijk makkelijk Nederland erop zetten door er een bestandje op te flashen.

Je zou ook naar een Jiayu G3 of Jiayu G4 kunnen kijken die zijn goedkoper dan de Xiaomi.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:15:
[...]

Je zou ook naar een Jiayu G3 of Jiayu G4 kunnen kijken die zijn goedkoper dan de Xiaomi.
Die Jiayu G4 ziet er wel top uit! Maar blijkbaar is hij nog niet beschikbaar. Klopt dit?

• CLB
  • Niet online

CLB

Er zijn veelal ook losse topics over de populairste toestellen hoor:
[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie & [Jiayu G4] Levertijden en prijzen

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 19:05
Ga alsjeblieft niet voor de Xperia P. Ik heb hem nu zelf 9 maanden ongeveer. Perfecte telefoon, maar de accu is echt dramatisch, zeker geen aanrader.
Pagina: 1