Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heeft iemand al ervaring met de inzet van NUC's in een publieke omgeving?
Ik overweeg om ze te gebruiken voor internetwerkplekken in een bibliotheek.
Het gaat mij dan voornamelijk om uitval / betrouwbaarheid.

Wij hebben zo'n ding getest, maar uit de test komt dat hij het wel doet.
Geen verrassing! Maar wat doet hij op langere termijn.

Ik vraag mij af wat zo'n SSD in de praktijk doet en in welke mate de temperatuur een rol speelt. Hij wordt nogal warm!

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Hoi André,

Ik heb er zakelijk 24 in gebruik, allemaal uitgevoerd met een Centrino Advanced-N 6235, Crucial M4 64GB, en 4GB Kingston ValueRAM ( PC3-106000 ).

10 worden er gebruikt voor werkplekken, 5 dagen per week 8 uur lang.

De andere 14 worden gebruikt voor digital signage ( 24/7 online, Full HD ).

De meeste NUC's draaien sinds begin Januari dit jaar. Geen uitvallers of vastlopers tot op heden gehad. Zoals je echter zelf al aangeeft produceren ze nogal veel warmte, plaats ze daarom niet ook nog eens in een kleine behuizing, dan komt vast alles goed.

Ik ben er voor de prijs heel positief over, na negatieve ervaring met ZBOXjes van Zotac. Binnenkort nog maar een paar bij kopen :)

p.s. Het enige wat mij thuis ( XBMC ) wel irriteert aan deze NUC is dat de fan af en toe ( vooral bij het scrollen in het menu ) opspint voor een paar seconde en weer gaat liggen, dit kan als hinderlijk ervaren worden.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dit goed nieuws! Ik verwacht dit ook als er Intel op staat.
In een publieke ruimte moet ik de NUC jes wel ergens in opsluiten want alleen een beveiligingskabel is niet voldoende.

Klein nadeel vind ik het beperkt aantal USB poorten. Bij ons moeten er in veel bestaande situaties meer poorten beschikbaar zijn. Kan met een hubje, maar je hebt er dan een POF bij!

In dezelfde bestaande situaties moet ik aansluiten op een VGA poort. Weet jij of HDM-VGA converters betrouwbaar zijn / verlies aan beeldkwaliteit opleveren?

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Is dit dan niet wat je graag had willen zien?

http://tweakers.net/nieuw...rmale-sata-connector.html

Dan heb je in ieder geval 1 extra USB poort, plus nog eens een connector op het mobo voor nog 2 extra, mocht je dit écht willen.

Reden waarvoor we destijds voor de Zotac zijn gegaan i.p.v. een NUC is de aanwezigheid van een VGA poort, maar ondertussen hebben we de schermen vervangen.

HDMI>VGA of DP > VGA converters zijn er wel ja, maar als je zegt dat je geen POF er bij wil hebben, je hebt dan een converter met voeding er bij... Ik zou daar persoonlijk niet zo vrolijk van worden. De schermen niet toevallig ook voorzien van DVI? de stap van HDMI naar DVI is zo gemaakt... Verlies aan beeldkwaliteit ga je niet hebben dan, digitaal... met een digitaal naar analoog converter, tsja.. ik zou het niet doen.
In een publieke ruimte moet ik de NUC jes wel ergens in opsluiten want alleen een beveiligingskabel is niet voldoende.
Ik heb ze gewallmount en daarna de kensington goed strak weggewerkt, er is geen mogelijkheid om de NUC meer uit de beugel te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt,

Het gaat om touchscreens, nog beslist niet versleten. Nee DVI zit er niet op.
Je hebt gelijk, toch een POF erbij dan met zo'n converter

Hoe werkt het dan met die connector op het mobo? Hoe krijg ik die USB poorten aan de buitenkant?
Er zitten toch geen openingen voor in het huis van de NUC?

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
Er zit gewoon een dubbele USB header op het mobo, mij is ook niet helemaal bekend wat ze er mee van plan zijn, misschien wel om eventueel voor je bootdisk een USB memstick te kunnen gebruiken en deze aan de binnenkant van je NUC te plaatsen, maar het is mij wel een raadsel waarom anders.

Maar goed, wie handig is knutselt er wel wat aan natuurlijk, maar is nou niet iets waar ik op zou zitten te wachten.

Je hebt die converters ook wel die USB powered zijn, maar ik ben er niet zo'n fan van eigenlijk...

We hebben onlangs alle zotacs vervangen, die waren ook aangesloten op Elo touchscreens met alleen VGA. Daar voor hebben we een custom build ITX systeempje gemaakt. Minikastje, ITX mobo met een i3 er op, 4gb geheugen er in, en het systeem is niet veel groter dan 19 x 19 cm... ( mobo is 17 x 17cm ), wij zaten met het zelfde probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Ik wil de NUC aanschaffen en deze aansluiten op een touchscreen monitor, echter deze (zoals eerder hierboven door iemand aangegeven) heeft de monitor alleen VGA. Welke HDMI->VGA converter kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Aangepast. Zocht info over de performance van de brix met AMD A8-5545M processor

Zie net dat ik misschien beter in dit topic kan posten: NUC / Zotac / Brix enzo
Anderzijds wil ik het systeem wel inzetten als gewone pc, niet primair als HTPC

[ Voor 116% gewijzigd door dirkjesdirk op 04-04-2014 14:30 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Pagina: 1