Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden gepost over dat ik BSOD's kreeg na de installatie van mijn moederbord. Achteraf bleek dat het moederbord in overclock modus stond dus na een CMOS reset was alles weer opgelost.
Echter, nu heb ik sinds twee weken dat mijn computer elke keer vanzelf in overclock modus gaat staan als ik die opstart. Probleem: BSOD! Mijn oplossing op dit moment is elke keer als ik mijn computer aanzet eerst de cmos resetten en dan via ''F2'' deafult settings laden.
Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn computer weer standaard in default settings opstart in plaats van in overclock modus. Het begint namelijk erg irritant te worden dat ik mijn computer niet normaal met de alleen de aanknop kan opstarten.
Ik hoop dat julle mij kunnen helpen! Alvast heel erg bedankt!
Ratje007
p.s.
Specs:
AMD Phenom II X4 965 BE
ASUS Crosshair IV Formula
ASUS HD 4890 1gb
Samsung spinpoint 500gb
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 2x 4gb
Corsair 650watt
Gegevens van CPU-Z: (in Idle) [Dit zijn de settings waarin PC stabiel loopt]
Core Voltage: 1.332
Core speed: ongeveer 3411 Mhz
Multiplier: 17x
Gegevens van CPU-Z:(overclock modus) [Zo start ik op zonder eerst CMOS reset en dan krijg ik BSOD]
Core Voltage: 1.4xx
Core speed: ongeveer 4100 Mhz
Idle temperaturen:
CPU: 34 C
GPU: 43 C
SYS: 34 C
HDD: 31 C
Ik heb een hele tijd geleden gepost over dat ik BSOD's kreeg na de installatie van mijn moederbord. Achteraf bleek dat het moederbord in overclock modus stond dus na een CMOS reset was alles weer opgelost.
Echter, nu heb ik sinds twee weken dat mijn computer elke keer vanzelf in overclock modus gaat staan als ik die opstart. Probleem: BSOD! Mijn oplossing op dit moment is elke keer als ik mijn computer aanzet eerst de cmos resetten en dan via ''F2'' deafult settings laden.
Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn computer weer standaard in default settings opstart in plaats van in overclock modus. Het begint namelijk erg irritant te worden dat ik mijn computer niet normaal met de alleen de aanknop kan opstarten.
Ik hoop dat julle mij kunnen helpen! Alvast heel erg bedankt!
Ratje007
p.s.
Specs:
AMD Phenom II X4 965 BE
ASUS Crosshair IV Formula
ASUS HD 4890 1gb
Samsung spinpoint 500gb
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 2x 4gb
Corsair 650watt
Gegevens van CPU-Z: (in Idle) [Dit zijn de settings waarin PC stabiel loopt]
Core Voltage: 1.332
Core speed: ongeveer 3411 Mhz
Gegevens van CPU-Z:(overclock modus) [Zo start ik op zonder eerst CMOS reset en dan krijg ik BSOD]
Core Voltage: 1.4xx
Core speed: ongeveer 4100 Mhz
Idle temperaturen:
CPU: 34 C
GPU: 43 C
SYS: 34 C
HDD: 31 C