Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag mijn moederbord en cpu ontvangen die ik had overgekocht van een tweaker via het vraag en aanbod gedeelte van deze site. Gister was mijn ddr3 ram geheugen binnen gekomen die ik nieuw had gekocht dus ik was blij dat ik aan de slag kon vanmiddag.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en alle nieuwe drivers geinstalleerd en alles leek te werken. Echter op het moment dat ik een spel ga spelen krijg ik na 5-10 min een blue screen met foutcode 0x00000124.

Ik heb voor de tweede maal windows opnieuw geinstalleerd en alle drivers gechecked maar de pc blijft crashen.

Ik dacht het net even gevonden te hebben aangezien er bij het opstarten stond: 4 cores unlucked. Ik heb dat dus terug gedraaid en heb alle cpu settings in het bios op auto staan maar dit mag helaas helpen.

Is er een manier om precies uit te zoeken wat er nu fout is? Ik hoop heel erg dat julle me kunnen helpen!

Specs:
AMD Phenom II X4 965 BE
ASUS Crosshair IV Formula
ASUS HD 4890 1gb
Samsung spinpoint 500gb
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 2x 4gb
Corsair 650watt

Gegevens van CPU-Z: (in Idle)
Core Voltage: 1.332
Core speed: ongeveer 3411 Mhz
Multiplier: 17x

Idle temperaturen:
CPU: 34 C
GPU: 43 C
SYS: 34 C
HDD: 31 C

Alvast heel erg bedankt!

***Ik heb trouwens geen DVD drives aangesloten aangezien die nog via oude IDE gingenen er geen plaats voor is op dit moederbord maar ik neem aan dat dit geen probleem moet zijn.***

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02 18:56
Kijk eens naar alle BSOD met behulp van BlueScreenView. Eventueel een screenshot ervan plaatsen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik hoop dat je zo verstandig was om even op de QVL lijst te kijken of het geheugen wel compatibel is met het moederboard. Sowieso kan je het beste eens even hangen en opstarten doornemen hier op Tweakers en kijken of je daar mee verder komt.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ook het vermoeden dat het je geheugen is.

Als eerste staat je geheugen niet in de QVL. Dus word niet door Asus ondersteund.

De site van Corsair geeft aan dat type CMV4GX3M2A1333C9 wel ondersteund te worden door je moederbord maar CMV8GX3M2A1333C9 niet. En die laatste heb jij.
Jou zou zeggen dat het geen verschil moet uitmaken.
Echter kan je een defecte module hebben.

Ga eens je geheugen testen.
Doe dit met Memtest+ (http://www.memtest.org/)
Laat het een nachtje draaien en kijken wat er uit komt.

Edit:

Nog een vraag, staan je geheugen instellingen in de bios ook op auto of heb hier handmatig dingen aan veranderd ?

[ Voor 10% gewijzigd door SpiriTNL op 14-11-2012 00:33 ]

Verwijderd

Die foutcode duid op een hardware fout. Dat kan dus het geheugen, moederbord of de processor zijn. Geheugen is makkelijk uit te sluiten door lang genoeg memtest te draaien.

De rest is wat lastiger en eigenlijk alleen te checken met passende reserve onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat het systeem nu stabiel is. Ik heb CMOS reset gedaan en cool and quiet geinstalleerd en werkt nu. Ik ga nog even paar testjes doen voor de zekerheid.

Ik zie nu bij het opstarten staan: ''Press 4 to unlock cores''
Als ik dat doe dan krijg ik dus bij reboot te zien: '4 cores unlocked!'' en dan loopt het systeem niet meer stabiel en zie ik dat bij cool and quiet de Vcore op 1.404 V staat en de frequency op ongeveer 4100Mhz.

Ik heb dus het idee dat mijn systeem nu stabiel is maar loopt de cpu nu wel als quad core?

bedankt

• SpiriTNL
Kijk bij instellingen -> apparaatbeheer hoeveel processors er staan.
Of crtl+alt+del en dan taakbeheer. Kijk dan bij prestaties hoeveel processoren er staan.

Ik denk dat als je 4 drukt je in een soort overclock mode terecht komt.
de 955 kan max maar 3.4 Ghz en niet 4.1 Ghz

[ Voor 27% gewijzigd door SpiriTNL op 14-11-2012 11:47 ]

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
Je cpu is een quadcore, dus die 4 cores moet hij standaard pakken. die 4100Mhz lijkt mij een overlclock profiel aangezien je cpu standaard op 3,6GHz hoort te lopen (correct me if i'm wrong).

Het lijkt er dus op dat je systeem onstabiel word door de overclock die je moederbord instelt.

• SpiriTNL
Terrz schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:43:
Je cpu is een quadcore, dus die 4 cores moet hij standaard pakken. die 4100Mhz lijkt mij een overlclock profiel aangezien je cpu standaard op 3,6GHz hoort te lopen (correct me if i'm wrong).

Het lijkt er dus op dat je systeem onstabiel word door de overclock die je moederbord instelt.
De 955 kan max 3.2 Ghz

|:( het is een 965, niet goed gelezen.
Dus max 3.4 Ghz

[ Voor 6% gewijzigd door SpiriTNL op 14-11-2012 11:47 ]

Verwijderd

Excuses, per ongeluk gepost.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 14:11 ]

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Timings ingesteld? Nee? Doe maar even.

Verwijderd

Topicstarter
De tweaker die mij het moederbord en cpu had verkocht had deze post gelezen en mij bericht gestuurd dat ik waarschijnlijk op de overclock knop van het moederbord gedrukt had waardoor alles anders instelt. Dit bleek ook het geval te zijn en alles loopt zoals het moet. Erg bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1