12V adapter verlengen met ongeveer 10/12Meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
Beste Lezers,

ik heb 2 ip camera`s gekocht waar een standaard adapter bij ziet met een lengte van 1.5Meter.

Deze wil ik verlengen met ongeveer 10Meter zodat ik deze netjes door de kruipruimte kan halen en geen stopcontacten hoed te maken ergens in de buurt van de camera`s.

Ik ben al gaan zoeken bij ons in de stad en ook op internet maar helaas niks kunnen vinden.
Hebben jullie misschien een idee?

- electronicawinkel warvan je zeker weet dat die het wel kunnen fixen?
- kan ik gewoon de kabel zelf verlengen? (stroomverlies?)

Thanks,
Core!

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 14:23
Doorknippen , 1,5mm2 speakersnoer er tussen , netjes solderen , krimpkousje erover en klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oyay
Galaxis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:47:
Doorknippen , 1,5mm2 speakersnoer er tussen , netjes solderen , krimpkousje erover en klaar :)
Heb ik dan geen verlies qua Wattage/Voltage of iets?
Ik ben echt een leek hierin. Wat ik niet wil is dat de cams ermee oophouden.

Zul je zien heb ik net de cams nodig blijken ze het niet te doen omdat ik zelf heb lopen knutselen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst uitproberen met een verlengsnoer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:09:
Eerst uitproberen met een verlengsnoer misschien?
Met een verlengsnoer werkt het altijd. Deze zijn dik!
De voeding.adapter die ik heb waar de 12V doorheen gaat is een stuk dunner. Deze wil ik dus zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 14:23
oyay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:49:
[...]

Heb ik dan geen verlies qua Wattage/Voltage of iets?
Ik ben echt een leek hierin. Wat ik niet wil is dat de cams ermee oophouden.

Zul je zien heb ik net de cams nodig blijken ze het niet te doen omdat ik zelf heb lopen knutselen :(
Neuh, er gaat maar een kleine stroom doorheen , dus die 20m extra zal geen merkbaar verlies opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Galaxis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Neuh, er gaat maar een kleine stroom doorheen , dus die 20m extra zal geen merkbaar verlies opleveren.
Dus jij zegt: Doorknippen, verlengen met 10Meter, goed solderen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Galaxis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Juist bij een laag voltage (12V in plaats van 230V) heb je voor zover ik altijd begrepen heb veel meer last van verlies. Of 10-20 meter dan een probleem is, weet ik niet, maar zo simpel stellen dat het niks uitmaakt omdat er weinig stroom doorheen gaat is wat te kort door de bocht.

Zie ook Computervoeding gebruiken als bron waar iemand ook laagspanning over een wat langere afstand wil sturen. Infant in "Computervoeding gebruiken als bron" geeft ook een linkje naar een calculator voor spanningsverlies.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 20-06-2013 11:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het hangt er ook nog enigszins vanaf of de camera's de 12V direct gebruiken, of alleen de hele zooi dmv een set buck-converters omlaagbrengen naar 3.3V, 5V etc. Als dat laatste gebeurt blijven ze namelijk waarschijnlijk ook bij redelijk wat spanningsverlies op de kabel nog wel werken. Tbh denk ik eigenlijk dat je er niet achter gaat proberen zonder het uit te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sprite_tm op 20-06-2013 11:46 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:04
Wat is het vermogen dat de camera moet trekken? Bij een vermogen van 12W, een koperen kabel met 0.4mm2 en een lengte van 10m, krijg je een spanningsdrop van ~0.4V dat valt dus allemaal wel mee. Dus ik denk dat het wel prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Vermogen weet ik niet zeker. Staat ook niet op de website: http://www.storageoptions.../ip-cameras/indoor/eyecam

Ik zal vanavond als ik thuis ben even een foto maken van de adapter, hier staat als het goed is alles wel op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zal wel aan de kant van de camera nog een elko van 1000 tot 2200 met parallel een condensator van 100nF plaatsen om resonanties en dipjes op de lange kabel tegen te gaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb de 12V-voeding van mijn camera over de vier ongebruikte aders van de UTP-kabel lopen over een lengte van ~30m. Dat zorgt voor een spanningsval van ~2V maar de camera werkt naar behoren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Of je schroeft je spanning een beetje op aan het begin van de lijn :) zoals ik heb gedaan met 5 camera's op 12V, allemaal 20m kabel tussen, krijg netjes rond de 12V op de ingang van de camera, camera's intern werken maar met 5V max, dus zit nog een buck regelaar tussen.

Kabels zijn trouwens van König (power+coax aan elkaar). Maar ondersteunen die ip camera's toevallig niet PoE?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Damic schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:00:
Of je schroeft je spanning een beetje op aan het begin van de lijn :) zoals ik heb gedaan met 5 camera's op 12V, allemaal 20m kabel tussen, krijg netjes rond de 12V op de ingang van de camera, camera's intern werken maar met 5V max, dus zit nog een buck regelaar tussen.

Kabels zijn trouwens van König (power+coax aan elkaar). Maar ondersteunen die ip camera's toevallig niet PoE?
Klinkt goed.
Hoe schroeft en de spanning op en hoeveel?
En nee jammer genoeg geen PoE :(
Wat en hoe buck regelaar ??

Sorry ben een leek hierin, als er iemand is die mijn kan helpen wil ik er ook voor betalen!

[ Voor 9% gewijzigd door oyay op 20-06-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Nextron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:38:
Ik heb de 12V-voeding van mijn camera over de vier ongebruikte aders van de UTP-kabel lopen over een lengte van ~30m. Dat zorgt voor een spanningsval van ~2V maar de camera werkt naar behoren.
Is wel een oplossing maar wat als de cam opeens niet meer werkt omdat hij gewoon stroom tekort komt?
Met zulke dingen (beveiliging) wil ik liever niet zulke oplossingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja mijn voeding is wel een 12V 10A voeding die je kunt instellen, gekocht voor een project maar was te groot dus doorverkocht :)
Ik zou zeggen probeer gewoon eerst eens met de kabel (zie de fix van Galaxis) ertussen en begin dan pas te klooien ;)

Altijd handig als er geen gebruikshandleiding op het internet staat |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 20-06-2013 16:19 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat iedereen al zegt: gewoon verlengen, er zitten toch buck-converters in die camera's... Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Hoeveel kan de adapter leveren en hoe dik is de kabel? Ik ga even uit van overdreven scenario:
1A en een kabel van 0.5mm2.
Een koperen kabel van die diameter en een lengte van 10M heeft een weerstand van ongeveer 0.3 ohm. Bij een stroom van 1A word de spanningsval over de kabel dus 1A*0.3=0.3V. Omdat de stroom naar de camera loopt en weer terug is dat dus keer 2: 0.6V
Er blijft dan dus 11.3V over aan het eind van de kabel. Daar durf ik 99% zeker van te zijn dat de camera het daarmee doet. Maar 1A gaat hij al echt niet gebruiken (12W)

Gewoon verlengen, als je het met 1mm2 of zelfs 1.5mm2 blijft er van die spanningsval al helemaal niets meer over (resp 0.3V en 0.2V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Allen,

Ik heb nog geen foto kunnen maken maar heb we de specs van de adapter.
- Model > SW-050200EU
- Input > 100-240VAC 50/60Hz 0.55A
- Output > 5V 2.0A

Zal ik deze gewoon knippen en verlengen met een kabel?
- van 1/1.5mm koper of speaker kabels?

Thx all!

*edit

Het gaat dus pom een 5V en geen 12V zoals ik eerder had aangegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door oyay op 21-06-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Je kan ook even zoeken naar een gelijke adapter die je toevallig nog hebt liggen, of koopt er 1 voor een paar euro..
Mocht het niet werken, heb je altijd nog je originele adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oyay schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:19:
Allen,

Ik heb nog geen foto kunnen maken maar heb we de specs van de adapter.
- Model > SW-050200EU
- Input > 100-240VAC 50/60Hz 0.55A
- Output > 5V 2.0A

Zal ik deze gewoon knippen en verlengen met een kabel?
- van 1/1.5mm koper of speaker kabels?

Thx all!

*edit

Het gaat dus pom een 5V en geen 12V zoals ik eerder had aangegeven.
Ik ben van het knippen en verlengen

Speakerkabels zijn van koper. (ik zou bijna zeggen, dat is lood om oud ijzer, maar dat gaat in dit geval nou net niet op :P )

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik ben zelf nogal lui aangelegd, ik zou zo iets gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_208704_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

5V wat is dat nu weer voor een camera voeding :|

Dat is wel handig AlexanderB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
oyay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:52:
Vermogen weet ik niet zeker. Staat ook niet op de website: http://www.storageoptions.../ip-cameras/indoor/eyecam

Ik zal vanavond als ik thuis ben even een foto maken van de adapter, hier staat als het goed is alles wel op :(
Het vermogen moet normaal gesproken op het apparaat staan. Het vermogen wat op de adapter staat is ruimer bemeten dan wat de camera verbruikt. Het beste kun je dus kijken welk vermogen vermeld is op de camera zelf.
Verder heb je nog een kleine kans dat die extra kabel teveel capaciteit voor de adapter introduceert, maar aangezien het een voedingsadapter betreft denk ik dat die dat wel kan behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Ik heb vandaag de kabel van mijn DCS-932L doorgeknipt en verlengd.
Kabel moest 3 meter langer worden en ik heb er gewoon een 1,5mm kabel tussen gepropt met 2 kroonsteentjes. Werkt als een zonnetje!
Pagina: 1