• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 17:18

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit want ik kan er verder weinig over vinden. Ik zit met het volgende probleem; ik heb een thuisbioscoop en ik kijk wekelijks een film, in full HD content in de vorm van Blu-ray disks. Echter zijn in mijn buurt 2 videotheken failliet sinds deze maand. Ik kan dus geen BD's meer huren/bekijken. Ik heb wat gegoogled en zover ik kan zien zijn verhuur of streaming bedrijven niet in staat BD of full HD Content te leveren. Ook 'Video on demand' is volgens mij geen full HD, staat in ieder geval niks van op hun site. Welke mogelijkheden heb ik nog? Ik vind kopieëren geen optie daar ik een echte filmliefhebber ben en graag voor de content betaal, bovendien vind ik dat geknommel met kopieën maar niks.

Whole lot of stars ***

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > msh

Wise enough to play the fool

• Room42
  • Niet online
Ik weet niet wat Netflix allemaal biedt, maar vandaag wat op het nieuws (nota bene) dat deze naar Nederland komt.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Video on demand heeft ook films in HD hoor, voor een euro meer oid.

Wel interlaced ipv progressive.

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Room42
  • Niet online
jezzer schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:25:
[...]

Wel interlaced ipv progressive.
Komt dat effectief niet neer op 720p, als je moet de-interlacen?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
In het geval van film materiaal kun je een interlaced signaal gewoon terug bouwen tot het originele film frame.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Klopt. 1080i is 720p en dus geen full-HD. Jammer, deze bieden nog geen full-HD schijnbaar.
Netflix is natuurlijk nog even afwachten.

Whole lot of stars ***

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Rudios: onzin. 1080i = 50Hz, met afwisselend even en oneven beelden. Dus als je het progressief zou maken, zou je haast kunnen zeggen: effectief is het net zoveel bandbreedte als 540P -- maar 1080 breed!

Films/TV is echter meestal 25p, of 24p, en dan zit je met 1080i 50Hz precies goed. Oneven lijnen-even lijnen-oneven lijnen - even lijnen. Delen door twee, en 1080i 50Hz is ineens 1080p 25Hz.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ah oke, weer wat geleerd. Dus dan zit ik met Video on Demand van Ziggo wel goed als het gaat om Full-HD kijken op een full-HD projector in vergelijking met Blu-ray?

Whole lot of stars ***

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:29
Er zijn naar mijn weten geen witte diensten die online HD video aanbieden om te downloaden. Streamen kan niet, niet genoeg bandbreedte.
Op iTunes na, maar die kan helemaal niet soepel video afspelen op windows.

Echter kun je op het grijze kanaal gewoon de blue-ray images binnen harken.
Maar dat mag natuurlijk niet.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik woon al een tijd niet meer in Nederland (wel in Engeland, Netflix hebben we hier!), maar Ziggo TV streams zijn in principe gewoon 15mbit 1080i... wat gewoonweg perfect is. Ik weet niet hoe de on-demand is.

Netflix is overigens erg stiekem, als je net nieuw bent is het "net" HD; 720p, maar hoe meer je kijkt, hoe meer ze je bitrate knijpen en wel op zo'n manier dat je er aan went, totdat je ineens weer een keer full-bitrate ziet.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk geen on-demand ken wat echt goed HD is, in Engeland, hoewel TV kwaliteit hier sowieso achter loopt op Nederland, ik weet niet hoe On-Demand is in Nederland.

Ik heb het idee dat het merendeel van de consumenten "het verschil toch niet ziet" en dus wel goed ziet, en dat de content aanbieders zoals netflix daar op inspelen. En voor de paar mensen die het verschil zien? Tsja, kopen maar op bluray, of... euh... alternatief. Ik vrees dat ik in de gemengde categorie val; ik doe de yarr-harr-harr manier en koop vervolgens de schijf die ik in de kast zet en waar ik niks mee doe; ik hou van alles op één NAS met HTPC front-end.

Ik vind streamen in NL overigens wel absurd duur, wat ik destijds zag dat je voor €4,99 een SD stream had voor 24-uur, €1 meer HD zonder enige specificatie (waarom is anno 2013 HD nog niet de standaard, maar blijkbaar nog steeds bijzonder?)... ik weet van Netflix dat ze 640p als HD bestempelen... bijvoorbeeld...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
bol.com lijkt me de aangewezen plek ;)

Maar streaming kan je waarschijnlijk wel vergeten; er zijn weinig aanbieders die dergelijke bandbreedte beschikbaar hebben om op dergelijke hoeveelheden data te kunnen aanbieden. Gevolg is dus dat je de content niet zal kunnen huren, maar dat je het echt in huis moet halen. Ik kan niet zo snel aanbieders bedenken waarbij je de content kan kopen en direct mag downloaden, dus je zit al heel snel vast aan een fysieke disk of het grijze circuit. Wat je natuurlijk ook kan doen is de BD bestellen, en de film ook downloaden. Je hebt dan ook het orgineel dus ben je volledig legaal bezig.

iRacing Profiel

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is inderdaad een gevalletje: wat is sneller, internet via een draadje/wifi of via postduif:

Wikipedia: IP over Avian Carriers

Kijk niet naar de latency, kijk echter wel naar de bandbreedte...

En dan nog een typische XKCD om het af te maken:

FedEx Bandwith (what-if.xkcd.com)
Afbeeldingslocatie: http://what-if.xkcd.com/imgs/a/31/fedex_delivery.png

En daarom wint bol.com en PostNL het dus van streamers. Of knijpen de streamers de kwaliteit omlaag; 25mbit bluray stream is iets wat nog niet iedereen over internet kan pompen en als ze dan P95 willen bedienen, wil dat zeggen dat ze ook voor de onderkant beschikbaar moeten zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door Umbrah op 19-06-2013 23:14 ]

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Gek dat er geen online BD verhuurders zijn, ik heb wel DVD verhuurders gevonden per post. Misschien een gat in de markt? ;) Er gaan namelijk steeds meer videotheken dicht.

Whole lot of stars ***

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Rudios schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:22:
Gek dat er geen online BD verhuurders zijn, ik heb wel DVD verhuurders gevonden per post. Misschien een gat in de markt? ;) Er gaan namelijk steeds meer videotheken dicht.
Gat in de markt? Dit kan in de VS al jaren zo.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:30
Ik weet niet hoe het nu zit bij bijv. Ziggo, maar staar je niet blind op de resolutie van de film. Vooral het geluid is vaak ook erg belangrijk, de laatste keer dat ik een overzicht zag bood Ziggo alleen nog maar stereo aan. Een film wil ik toch echt wel kijken met DTS geluid, DD5.1 kan op zich nog wel maar liever gewoon DTS.

Volgens mij bood Apple wel DD5.1 erbij, DTS heel weinig. Netflix biedt van wat ik op internet lees steeds meer DD5.1, dat zou dus een goed alternatief kunnen zijn (afhankelijk van de bitrate van de film natuurlijk).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• kroegtijger
Arjan90 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:33:
Ik weet niet hoe het nu zit bij bijv. Ziggo, maar staar je niet blind op de resolutie van de film. Vooral het geluid is vaak ook erg belangrijk, de laatste keer dat ik een overzicht zag bood Ziggo alleen nog maar stereo aan. Een film wil ik toch echt wel kijken met DTS geluid, DD5.1 kan op zich nog wel maar liever gewoon DTS.

Volgens mij bood Apple wel DD5.1 erbij, DTS heel weinig. Netflix biedt van wat ik op internet lees steeds meer DD5.1, dat zou dus een goed alternatief kunnen zijn (afhankelijk van de bitrate van de film natuurlijk).
Tenzij je de HD-audio formaten wilt (immers, TS wil de hoogste kwaliteit), en dat ga je überhaupt nooit over een streaming dienst kunnen krijgen, tenzij je een HDMI-kabel vanaf de aanbieder naar je huis trekt :+

iRacing Profiel

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Dus eigelijk ben ik aangewezen tot BD koop. Gaat nu een dure hobby worden dan :(

Whole lot of stars ***

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeroen3 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:32:
Er zijn naar mijn weten geen witte diensten die online HD video aanbieden om te downloaden. Streamen kan niet, niet genoeg bandbreedte.
Op iTunes na, maar die kan helemaal niet soepel video afspelen op windows.

Echter kun je op het grijze kanaal gewoon de blu-ray images binnen harken.
Maar dat mag natuurlijk niet.
Verbeter het maar als het niet klopt maar volgens mij is downloaden in Nederland nog steeds niet strafbaar, delen echter wel. In mijn ogen zou TS dus uit een ander (voorraad)vaatje mogen tappen als dat een oplossing zou kunnen bieden?

Testing, one, two ...

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23

blitzkrieg

Whoop Whoop!

kroegtijger schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:12:
[...]

Tenzij je de HD-audio formaten wilt (immers, TS wil de hoogste kwaliteit), en dat ga je überhaupt nooit over een streaming dienst kunnen krijgen, tenzij je een HDMI-kabel vanaf de aanbieder naar je huis trekt :+
Hoezo niet, bluray-spec is 54 Mbit/s.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Rudios schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:22:
Er gaan namelijk steeds meer videotheken dicht.
Niet gek lijkt me.. ze mogen jou wel een medaille toerijken dat je al je films nog leent/koopt. :P

• kroegtijger
blitzkrieg schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Hoezo niet, bluray-spec is 54 Mbit/s.
compressed ja

iRacing Profiel

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
hdtracer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:36:
[...]

Niet gek lijkt me.. ze mogen jou wel een medaille toerijken dat je al je films nog leent/koopt. :P
Achja, als ras filmliefhebber heb ik het graag voor over ;)

Whole lot of stars ***

Pagina: 1