Kan iemand mij uitleggen of ik een 3D Blu-Ray film waar op de hoes staat: Real 3D ook met mijn nVidia 3D kit, die shutter glasses heeft, wel kan kijken? Ik heb tot op heden alleen gedownloade 3D films gekeken en dat gaat altijd prima. Maar weet dus niet of er verschil tussen de twee is.
Real 3D zegt mij weinig. RealD is wel een variant maar is (dacht ik) niet gericht op de thuismarkt. Het klinkt meer alsof ze een onderscheid willen maken tussen 2D geconverteerde films en 3D opgenomen films. Met 3D is het tegenwoordig maar gissen wat voor kwaliteit je voorgeschoteld krijgt.
Om welke bluray gaat het?
Niet specifiek om een bepaalde titel, ik heb sinds kort bij een 2e hands behuizing een blu-ray speler erbij gekocht. Was maar € 10,- extra. Ik keek al 3D via mijn Acer H5360 maar dat waren alleen gedownloade films of documentaires. Dit bekijk ik met een nVidia 3D kit en werkt prima, maar nu ging ik naar de Media Markt om een 3D film te halen om de blu-ray speler uit te proberen. Maar toen stuitte ik op diverse films waar op de hoes Real 3D stond. Ik heb wat gegoogled en met Real 3D bedoelen ze dus originele 3D en niet iets wat van 2D naar 3D is omgezet. Dat schijn je dus ook te hebben. Ik dacht dus aanvankelijk dat het 3D films waren waar je zo'n goedkoop brilletje voor nodig hebt. En ik heb dus shutter glass brillen, net zoals je die kreeg bij Avatar in de bioscoop.ShittyOldMan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:15:
Real 3D zegt mij weinig. RealD is wel een variant maar is (dacht ik) niet gericht op de thuismarkt. Het klinkt meer alsof ze een onderscheid willen maken tussen 2D geconverteerde films en 3D opgenomen films. Met 3D is het tegenwoordig maar gissen wat voor kwaliteit je voorgeschoteld krijgt.
Dus mijn vraag is of alle films die je kan kopen allemaal geschikt zijn voor actieve brillen zoals ik heb. En of er ook films zijn die je alleen met zo'n goedkoop brilletje kan kijken.
Hier heb ik een site gevonden met wat titels die Real 3D zijn.
http://realorfake3d.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Spiritual89 op 20-06-2013 11:30 ]
In principe is het aan de mediaspeler en vooral het beeldscherm om de 3d techniek te bepalen. Met sommige tv's kun je passieve brillen gebruiken en met sommige actieve, maar in beide gevallen is het met dezelfde bluray.