Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Welkom in mijn topic, Ik ben opzoek naar een portable laptop met toch veel gaming potentie. Ik ben de laptop tevens nodig voor de opleiding IT Service management waarbij ik ook VM moet draaien.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga met de laptop gamen en ben deze nodig om enkele VM's te draaien.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst onder de 900 a 1000

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal elke dag mee naar school worden gezeult, ik wil er graag op gamen en zal er ook VM's op moeten draaien. Ik zat zelf te denken aan onder de 15" en het liefst met een GT650 (dit lijkt echter onmogelijk) Samengevat zou ik graag het volgende willen:

CPU: Minimaal Core i5 of i7
RAM: Minimaal 6GB
Schermgrootte: Liefst onder de 15"
Gewicht: Zo laag mogelijk.
Games die moeten draaien: Battlefield 3, FIFA en League of legends.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren, Liever geen alienware, ze zien er niet uit.

Ik ben zelf natuurlijk ook opzoek geweest naar enkele laptops en hierbij komen de volgende resultaten naar voren:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

Gelikte laptop, mooi uiterlijk echter 15,6 inch en redelijk zwaar. Toch ook in combinatie met de prijs een erg leuke laptop

pricewatch: Asus Zenbook UX42VS -W3007H

Gelikte laptop, eigenlijk boven mijn budget maar kleiner als 15 inch en een lekker laag gewicht. Ik heb alleen na het zien van de benchmarks mijn twijfels bij de GT645.

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=561

Leuke laptop eigenlijk de enige GT650 videokaart laptop onder de 15 inch. Echter is me 11 inch ook weer te klein met zo'n lage resolutie.

Zijn er nog betere alternatieven die ik misschien mis ?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Met jouw eisen is denk ik de goedkoopste versie van de Y500 een prima keuze. Verder degelijke laptop, aardige accuduur en bouwkwaliteit. Een ander voordeel is ook het vrije mSATA slot, daar kun je ook nog deze inzetten als SSD (met behoud van HDD en DVD): pricewatch: Crucial mSata M500 120GB
Die Zenbook heeft een prutsresolutie, en een ULV CPU, dus die zou ik sowieso niet nemen.
BTO laptops worden in de meeste reviews vaak afgekraakt als het gaat om bouwkwaliteit en koeling etc, dus dat lijkt me ook geen goede keuze voor jou.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• ExilaaHH
MartijnLoarne schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:47:
Met jouw eisen is denk ik de goedkoopste versie van de Y500 een prima keuze. Verder degelijke laptop, aardige accuduur en bouwkwaliteit. Een ander voordeel is ook het vrije mSATA slot, daar kun je ook nog deze inzetten als SSD (met behoud van HDD en DVD): pricewatch: Crucial mSata M500 120GB
Die Zenbook heeft een prutsresolutie, en een ULV CPU, dus die zou ik sowieso niet nemen.
BTO laptops worden in de meeste reviews vaak afgekraakt als het gaat om bouwkwaliteit en koeling etc, dus dat lijkt me ook geen goede keuze voor jou.
Dat van dat mSata slot wist ik nog niet! Wat dat betreft een perfecte laptop inderdaad. Maar is hij niet te zwaar om hem elke keer mee te zeulen ?

Er staat op Hardware.info een review over de betreffende BTO laptop waarin hij zelf nog een prijs krijgt, is dit dan toch niet iets ?
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.75104.0.html

Daar zijn ze er ook wel positief over, ik hoorde inderdaad al wel dat de verhalen niet allemaal positiviteit is

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Qua gewicht is die Y500 niet bijzonder, de meeste vergelijkbare laptops zitten wel rond de 2,3-2,7 kilo. Als je een goede tas hebt is het wel te doen denk ik. Een laptop die significant lichter is, is de Sony S15, die is 1,9 kilo. Heeft ook een i5, erg goede accuduur, goede bouwkwaliteit, en een GT640M LE. Die is dus wel langzamer, maar omdat de S15 ook erg goede koeling heeft, kun je de videokaart ook overklokken.
Gaat om dit model: pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Hier staat meer over dat overklokken: [Ervaringen] Sony Vaio S series - Deel 1
Nadeel van die laptop is dus dat hij duurder is, en geen mSATA heeft, waardoor je de DVD verliest als je een HDD en SSD wilt.

Ik heb niet heel veel verstand van de desbetreffende BTO, maar in het algemeen wordt BTO hier wel afgeraden. Er zijn wel andere tweakers die meer over de BTO weten.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

ExilaaHH schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:59:
Er staat op Hardware.info een review over de betreffende BTO laptop waarin hij zelf nog een prijs krijgt, is dit dan toch niet iets ?
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.75104.0.html
HWI geeft letterlijk aan alles prijzen.. Soms worden er zelfs awards gegeven als de reviewer het daar totaal niet mee eens is 8)7

De W110ER is de enige clevo laptop welke geen gigantische miskoop is. Maar bedenk wel wat je krijgt: een kleine laptop met erg slechte accuduur, processor welke niet eens in turbo boost gaat en domweg een slecht scherm (zoals vrijwel alles in deze klasse). Daarnaast worden de toetsenborden, touchpads en bouwkwaliteit van clevo vrijwel altijd bekritiseeerd.

Als je een portable gaming laptop zoekt, dan lijkt mij pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E verreweg de beste keuze, of eventueel de haswell variant daarvan (die moet nog uitkomen). In jouw budget zijn er verder geen echte opties. Je krijgt of een slecht scherm (alles behalve de S15), hoog gewicht ( inspiron / Y500 / N56 ) of gaat ver boven jouw budget (alienware & razer ).

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het is dan ook maar goed dat BTO niet te vergelijken met Clevo gezien BTO gebruik maakt van een alternatief BIOS (met Turbo Boost) en vaak ook van andere toetsenborden gebruik maakt :)

Verwijderd

Er zit geen verschil in de toetsenborden die BTO toepast en de clevo exemplaren, bij geen enkele laptop. Anders wil ik daar graag een bron van zien.

Bij de W110ER heeft het ook geen zin om een alternatief bios of throttlestop toe te passen om turbo boost te gebruiken omdat de koeling dat niet aan kan (klokt terug tot 1.8Ghz aldus notebookcheck). Dat heeft enkel zin als er geen GPU load is. Ik maak de gevaarlijke assumptie dat er dan geen issues echte zijn met de koeling.

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-11 23:47

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Gewoon i7-3612QM of i7-3632QM erin ( of andere i5 in 35Watt ) en gas erop! Turbo mode draait, koeling geen probleem ( zeker niet met Artic Silver ) en 3 tot 4 uur op de accu. Waarom de notebookcheck test van een Clevo anders vermeld, geen idee. Wij hebben een BTO bios van Clevo die probleemloos draait net als bij onze andere series. Of dat een slechte score is, de een vindt van wel en de ander vindt van niet. We weten inmiddels wel wie niet...

Product is inmiddels end of life.

[ Voor 3% gewijzigd door BTO_USER op 18-06-2013 16:13 ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Verwijderd

De opmerking 'gas erop' lijkt mij behoorlijk overdreven voor een laptop welke onder een stresstest niet eens de stock speeds vol kan houden met meer dan 50db aan fangeluid. De veel goedkopere inspirons hebben daar bijvoorbeeld geen moeite mee (maar de sony S15 dan weer wel).

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Het is mij nooit opgevallen, en ik sta ernaast :)

[ Voor 4% gewijzigd door BTO_USER op 18-06-2013 16:33 ]

Verwijderd

Notebookcheck meet het toch echt, en lijkt mij tevens een stuk objectiever. Wat nog beter is is dat notebookcheck altijd screenshots maakt van de stress test zodat het mogelijk is de bevindingen zelf te controleren:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/fileadmin/_migrated/pics/stresstest_53.png

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Notebookcheck meet wel vaker zaken die later opgelost zijn of niet van toepassing zijn op BTO modellen, niet alleen bij dit model dus. BTO heeft deze barebone niet geleverd aan hun voor test. Deze cijfers kennen en herkennen wij niet....underclock....nooit gezien.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
pricewatch: Asus N56VB-S4054H
+ ultrabook
+ gt 740m
+ scherm
+ mooi design
+ i7

• ExilaaHH
BTO_USER schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:13:
Gewoon i7-3612QM of i7-3632QM erin ( of andere i5 in 35Watt ) en gas erop! Turbo mode draait, koeling geen probleem ( zeker niet met Artic Silver ) en 3 tot 4 uur op de accu. Waarom de notebookcheck test van een Clevo anders vermeld, geen idee. Wij hebben een BTO bios van Clevo die probleemloos draait net als bij onze andere series. Of dat een slechte score is, de een vindt van wel en de ander vindt van niet. We weten inmiddels wel wie niet...

Product is inmiddels end of life.
Je geeft hier aan dat het product inmiddels EOL is, zijn hier geschikte vervangers voor ? En weet je misschien of er binnen een kort termijn een 13" model komt met grafische performance gelijk aan de GT650m?

Misschien is het handig om een filmpje te maken om Darkstone het tegendeel te bewijzen :)

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

ExilaaHH schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12:
[...]

Je geeft hier aan dat het product inmiddels EOL is, zijn hier geschikte vervangers voor ? En weet je misschien of er binnen een kort termijn een 13" model komt met grafische performance gelijk aan de GT650m?

Misschien is het handig om een filmpje te maken om Darkstone het tegendeel te bewijzen :)
Ik kan er nog niet teveel over zeggen maar alles kent een opvolger :-)

We besteden al heel veel tijd aan Darkstone....dat doen we "graag". Maar in dit geval heb ik simpelweg de middelen niet + het product is end of life. Het nut is dan alleen Darkstone z'n ongelijk te bewijzen, dan doen we dan wel weer een andere keer, er zullen nog voldoende momenten voorbij komen:-)

Verwijderd

Screenshotje van een uurtje furmark + prime95 met de kamertemperatuur vermeld, de package power in HWinfo/Open hardware monitor en de text in furmark goed zichtbaar is voldoende. Verder is het wel erg vreemd dat de review van de W110ER geen goede representatie zou zijn als notebooktotaal note bene vermeld dat de 11cl45 identiek is aan de W110ER.....

Verder slaat het nergens op dat het enige nut zou zijn om mijn ongelijk te bewijzen. Ik kan niet ongelijk hebben, want ik zeg: volgens notebookcheck....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 17:27 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Misschien is het niet zo bedoeld maar de reacties van BTO_USER geeft mij altijd zo'n gevoel van "wij van WC-eend......."

Systeem Specs

• ExilaaHH
BTO_USER schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22:
[...]

Ik kan er nog niet teveel over zeggen maar alles kent een opvolger :-)

We besteden al heel veel tijd aan Darkstone....dat doen we "graag". Maar in dit geval heb ik simpelweg de middelen niet + het product is end of life. Het nut is dan alleen Darkstone z'n ongelijk te bewijzen, dan doen we dan wel weer een andere keer, er zullen nog voldoende momenten voorbij komen:-)
Het precieze hoef ik er niet van te weten maar ik ben toch wel binnen enige tijd deze notebook nodig, in ieder geval volgend schooljaar, dit zal september zijn. Ik denk dat ik dan beter verder kan zoeken? :)

Verwijderd

Occy74 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25:
Misschien is het niet zo bedoeld maar de reacties van BTO_USER geeft mij altijd zo'n gevoel van "wij van WC-eend......."
So do i. Laat dat aanbod van de stress test maar zitten. Het is, itt tot een normale user of review toch geen objectieve bron.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Tussen nu en een maand zullen alle merken vrijwel zeker komen met nieuwe Haswell oplossingen daar Intel ook i3 en i5 Haswell based CPU's gaat lanceren ( zowel Ultra Low voltage als "gewone" ). Met nieuwe oplossingen bedoel ik dan 11 / 13 en 14 inch met hoge resolutie schermen eventueel aangevuld met touch. Ik zie zo geen reden waarom BTO niet mee gaat doen in dit segment.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

BTO_USER: als het niet (meer) waar is wat Notebookcheck verkondigt, dan heb ik een vrij simpele oplossing.
  1. Regel een dergelijke laptop
  2. Regel een camera
  3. Installeer dezelfde benchmark software op de laptop
  4. Regel een decibel meter en stel deze 30cm van de koelingsuitlaten op
  5. Zet nu eerst de camera aan en richt deze op de laptop en het scherm
  6. Start de benchmarksoftware en monitoringsoftware met temperaturen en plaats deze tegelijkertijd op het scherm naast elkaar
  7. Laat de camera draaien, een half uurtje
  8. Upload het filmpje en verspreid deze
Lijkt mij een zeer kleine investering, zowel in tijd als geldelijk om "Darkstone z'n ongelijk te bewijzen". Zeker voor een bedrijf dat graag spullen verkoopt en niet straatarm is.

Ik kan je overigens adviseren om als je communiceert namens een bedrijf niet je te richten op "het ongelijk te bewijzen van" een persoon waarvan je subtiel laat merken dat je op z'n minst het commentaar niet leuk vind. Ik vind dat voor een bedrijf bijzonder ongelukkig gekozen bewoordingen. Beter kan je zeggen "Bewijzen dat ons product wel degelijk goed in elkaar steekt." Dan hou je het professioneel en maak je het niet persoonlijk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

JT schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:45:
BTO_USER: als het niet (meer) waar is wat Notebookcheck verkondigt, dan heb ik een vrij simpele oplossing.

Lijkt mij een zeer kleine investering, zowel in tijd als geldelijk om "Darkstone z'n ongelijk te bewijzen". Zeker voor een bedrijf dat graag spullen verkoopt en niet straatarm is.

Ik kan je overigens adviseren om als je communiceert namens een bedrijf niet je te richten op "het ongelijk te bewijzen van" een persoon waarvan je subtiel laat merken dat je op z'n minst het commentaar niet leuk vind. Ik vind dat voor een bedrijf bijzonder ongelukkig gekozen bewoordingen. Beter kan je zeggen "Bewijzen dat ons product wel degelijk goed in elkaar steekt." Dan hou je het professioneel en maak je het niet persoonlijk.
Je hebt gelijk, dat moeten we inderdaad maar eens meer gaan doen. Ons doel is ook om het professioneel te houden, maar soms...

Je hebt gelijk hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BTO_USER op 18-06-2013 17:51 ]

Verwijderd

BTO_USER schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:32:
Tussen nu en een maand zullen alle merken vrijwel zeker komen met nieuwe Haswell oplossingen daar Intel ook i3 en i5 Haswell based CPU's gaat lanceren ( zowel Ultra Low voltage als "gewone" ). Met nieuwe oplossingen bedoel ik dan 11 / 13 en 14 inch met hoge resolutie schermen eventueel aangevuld met touch. Ik zie zo geen reden waarom BTO niet mee gaat doen in dit segment.
Je bedoelt dat er geen reden is waarom clevo niet mee zou gaan in dat segment. BTO maakt namelijk geen laptops, en heeft derhalve niet veel te kiezen qua aanbod. In de praktijk wordt gewoon al het recente clevo spul aangeboden.

Verder: met JT.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
samsung ativ book 8, core i7, HD8870M, Full-HD PLS touchscreen..16 GB ram ect ect.

wel iets boven je budget, maar erg mooi & dun

edit: ik moet zeggen dat ik soms de resultaten van revieuwsite's erg vreemd vind. Ookal is het een site. Meestal is het gewoon 1 persoon die de laptop revieuw. En als het nou een die-hard Alienware fan is als voorbeeld dan maakt geen enkele laptop meer kans :P ik heb zelf dergelijke temperaturen nooit ervaren, heb er hier wat over geschreven. Ik kan er niet omheen dat het gewoon veel plastic is, maar BTO werkt hem wel goed af, beter dan de standaard barebone's van clevo. De GT60 van MSI is ook een bult plastic, maar daar word niet over geklaagd. Het zou me echt neit verbazen als op deze laptops MSI of Alienware word geplakt dat ze uit de hemel worden geprezen. Dat is hoe ik het ervaar :/

toetsenbord word overal afgekraakt door site's..terwijl gebruikers hem allemaal lekker vinden wegtypen..de samsuns series 7 ultrabook word aangehaald als ''subliem toetsenbord' maar kan er zelf voor geen bal op typen door die miniscule kleine travel van die toetsen..een toets die 0,0005 Milimeter ingedrukt kan worden geeft gewoon geen feedback. :P

Het is echt persoonlijke mening, als darkstone nou eens een BTO zou kopen hoor ik hem graag weer verder. Dan valt het opeens allemaal nog wel mee ;)

[ Voor 75% gewijzigd door EXpaND op 18-06-2013 19:06 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:32:
Ik kan er niet omheen dat het gewoon veel plastic is, maar BTO werkt hem wel goed af, beter dan de standaard barebone's van clevo. De GT60 van MSI is ook een bult plastic, maar daar word niet over geklaagd. Het zou me echt neit verbazen als op deze laptops MSI of Alienware word geplakt dat ze uit de hemel worden geprezen. Dat is hoe ik het ervaar :/
Of iets nu van plastic of van magnesium is maakt weinig uit voor de bouwkwaliteit. Ja, magnesium is beter, maar niet per definitie.

Daarnaast wordt de bouwkwaliteit van de MSI's ook zeker bekritiseerd, en de koeling. Het punt is dat de MSI's alle andere punten erg goed doen. De clevo units falen vergelijkbaar op de bouwkwaliteit en koeling (bouwkwaliteit meer, koeling iets minder) maar hebben daarnaast nog een hele reeks andere minpunten die je op de MSI niet tegenkomt.
De samsuns series 7 ultrabook word aangehaald als ''subliem toetsenbord' maar kan er zelf voor geen bal op typen door die miniscule kleine travel van die toetsen..een toets die 0,0005 Milimeter ingedrukt kan worden geeft gewoon geen feedback. :P
Exactly. En daarom neem ik notebookcheck op die punten niet meer serieus. Goede reviewsite voor stresstests, slechte reviewsite voor kwalitatieve zaken. Het touchpad van mijn latitude wordt de hemel in geprezen, maar wanneer ik daar over begin komen er meteen meerdere mensen -ik inclusief- die het een waardeloos ding vinden. Aan de andere kant weet ik geen enkele review van anandtech op te noemen waar je dergelijke 180° moves ziet.
Pagina: 1