Toon posts:

notarized documentation iOS developer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort gaan freelancen als developer voor o.a. iOS apps, dus heb een eigen developer account aangevraagd.

Ze zeggen het volgende te accepteren ter verificatie:
What types of government issued photo identification are accepted by Apple? Accepted forms of identification can include your driver’s license, passport, or ID card.
Ik heb het allemaal geprobeerd toe te sturen, maar dat mocht niet baten.

Nu kreeg ik een verzoek het volgende in te leveren:
I received a request to provide notarized documentation. How do I get something notarized or solicitor certified? Depending on your country, a solicitor or notary public can provide their signature and seal to certify that the copy you intend to provide to Apple is a true copy of your original document. You can have documents notarized at legal offices, banks, post offices, and other offices that commonly have a solicitor or notary public on staff. Requirements and fees may vary by location.
Maar waar kan ik zoiets krijgen, en hoe heet het? Want ik belde een notaris en die kon me niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Op het gemeentehuis kun je een gewaarborgde kopie laten maken van je document, zij zetten er dan een stempel op dat het gecontroleerd en echt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, niet op een andere plek dan bij het gemeentehuis? Die hebben zulke heerlijke openingstijden..
Hoe heet zoiets? Ik kan 't op de site van mijn gemeente niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Een gewaarmerkte kopie heet dat :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Ben eindelijk zover dat ik mijn app op m'n iPhone wil zetten en loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb een afspraak gemaakt met de gemeente (Utrecht) en moest als product 'Legalisatie handtekening' kiezen.

Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een andere notaris gebeld. Daar kan 't ook. 45 euro. Enig idee of je bij het gemeentehuis ook geld kwijt bent voor het "waarmerken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja, maar hier in Delft in ieder geval zeker geen 45 euro! 7,50 kan ik me herinneren.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
Ik moet iets van 12 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er naast het gemeentehuis (en de dure notaris) geen andere mogelijkheden om aan dit stempeltje te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27

talin

ES-MA

hmm dat lijkt wel op dezelfde melding die ik heb gehad toen ik een bedrijfs account wilde aanmaken.
eerst een KVK in het engels moeten faxxen dat was niet goed, toen kreeg ik deze melding.

ik heb deze via mijn bedrijf gekregen ( naast de engelse KVK ) en nou moet ik volgende week bij Apple in Amsterdam zijn en ga ik het daar even voorleggen, kijken wat ze er daar mee kunnen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
Bij mij is het gister allemaal gelukt. Heb bij het gemeentehuis een kopie van mijn paspoort meegekregen. Dat is niet meer dan een afdruk van je paspoort op een officieel overheidsdocument met een handtekening en een stempel en een verklaring waarin niet de volledige naam maar de initialen staan vermeld. Deze verklaring kon ik laten opmaken in een aantal talen, vanzelfsprekend heb ik dit in het engels laten doen.

Thuisgekomen meteen het document ingescand en geupload volgens de link in de mail waarin om de notarized id werd gevraagd. Ik kreeg direct een bevestigingsmail van ontvangst maar in de browser kreeg ik een melding dat er geen documenten waren gevonden dus ik heb er meteen achteraan gebeld. Document was toch niet geupload maar dat kon ik direct opnieuw doen terwijl de Apple medewerker aan de lijn bleef. Daarna was het binnen een minuut geregeld.

Kennelijk krijgen ze hier heel veel vragen over want ik kreeg allerlei vragen over hoe ik aan het document gekomen was.

Als je het snel geregeld wilt hebben zou ik toch gewoon langs de gemeente gaan. En Apple bellen want anders gaat er waarschijnlijk gewoon een aantal dagen overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Niet geheel vreemd dat hier veel vragen over binnenkomen, het is nl. niet bepaald een 'eenduidige procedure' om een document gelegaliseerd te krijgen.

Het verschilt nl. per land wat de formele vereisten zijn. Is een land aangesloten bij het apostilleverdrag, dan kun je naar de notaris voor een legalisatie. Afhankelijk van de notaris, kan dit best € 45 kosten - zoals iemand reeds aangaf in dit topic.

Voor documenten zoals een rijbewijs en een ID-kaart kun je ongetwijfeld terecht bij het gemeentehuis. Zij zijn immers ook de instantie welke deze uitgeven. Voor bv. akten zul je echter naar een notaris of de rechtbank moeten.

De laatste optie overigens goedkoper. Bij de Centrale balie van de rechtbank kun je om een zgn 'apostille' vragen. Welke een geldige vorm van legalisatie is voor landen welke zijn aangesloten bij het Apostilleverdrag.

Laatstgenoemde volstaat voor veel documenten.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Helaas kan ik niets aan toevoegen, ook ik moest een gewaarmerkte kopie opsturen. Het gemeentehuis is inderdaad waar je zijn moet. De ambtenaar snapte mijn verontwaardiging en heeft het document volgegooid met stempels en handtekeningen, ik geloof wel 5. "ALs ze DIT niet accepteren weet ik het ook niet" zei ze.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Pagina: 1