Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe (game)laptop +/- 1000 euro (17" of groter)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop gezien ik vaak heen en weer verhuis tussen meerdere locaties en daar voor langere tijd verblijf. Mijn laptop van 4 jaar geleden is niet meer van deze tijd en heb ik inmiddels verkocht.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Werk (simpele spreadsheets, programma's ed).
- Gaming (MMORPG's en simpelere spellen zoals League of Legends, DotA en dergelijke)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximum om en nabij 1000 euro. Gaat me met name om prijs/kwaliteit verhouding en dat hij de meeste games draait zoals hierboven genoemd, dus geen extreme high-end vragende games.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, om de paar dagen verplaatsing en blijft dan staan op die locatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik zou wel graag een mooi design hebben zonder dat deze laptop meteen zwaar overpriced is.
Gekeken naar oa Alienware, Razor, MSI dragon edition en dergelijke. Maar heb vrij weinig verstand wat prijstechnisch redelijk is.

Grootte scherm
17" of groter.

Graag advies!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik denk dat de N-serie van Asus wel geschikt is, zoals deze:

Asus N76VZ-V2G-T1241H
pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H

Ook kun je eventueel wachten op de opvolgers van deze serie, de N750, die in week 32-33 uitkomen:
nieuws: Asus brengt ROG-gamelaptop en nieuwe N-laptops met Haswell uit

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:53:
[...]

De N550 komt week 32-33 naar NL heeft Asus sales mij gezegt.
Prijzen weet ik niets van. :)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:36:
Ik denk dat de N-serie van Asus wel geschikt is, zoals deze:

Asus N76VZ-V2G-T1241H
pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H

Ook kun je eventueel wachten op de opvolgers van deze serie, de N750, die in week 32-33 uitkomen:
nieuws: Asus brengt ROG-gamelaptop en nieuwe N-laptops met Haswell uit

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Deze laptop is ongeveer 900 euro. Netjes binnen het budget, volgens mijn eisen en volgens mij een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Ik stuitte zelf op
Acer Aspire v3 772g

Wellicht 300 euro duurder en 200 euro boven budget maar ik vraag me af of ik hier dan ook niet langer mee kan doen voordat deze qua specificaties verouderd?

Een betere i7, 16GB ram ipv 6, 120GB SSD en een NVIDIA GeForce GTX 760M i.p.v. 650m. Is dit prijstechnisch, het budget even buiten beschouwing, niet een veel betere prijs of zie ik als leek wat over het hoofd?

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:43
Bij de meeste 17" modellen kun je zelf een SSD inbouwen zonder je DVD-drive op te geven (dus hem gewoon naast je standaard HDD zetten), en dus zelf de opslagcapaciteit kiezen. Dit kan veel geld schelen, aangezien bedrijven over het algemeen veel te veel vragen.
Snel even gekeken hier:
Yorin schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:43:
[Q]Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
[A]Dit is mogelijk voor het 15,6" model, echter heb je wel een HDD-caddy nodig en raak je je Optical Drive kwijt. Een voorbeeld van zo'n caddy is te vinden op eBay via deze link. Je kan natuurlijk ook zelf een andere bestellen, maar let op dat de hoogte van je caddy altijd 12,7mm is.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je HDD in een externe USB 3.0 hardeschijf-behuizing te stoppen en je SSD in de laptop te bouwen.
Voor 17,3" modellen heb je geen bracket nodig om een 2e HDD te installeren, maar mocht je een 3e HDD in willen bouwen, dan heb je deze bracked wel nodig.
Dus je kunt er gewoon een SSD naast zetten in de Asus. 120 GB zal je zo'n €100 kosten, of 256GB voor €140

Ram kun je vaak ook zelf bijprikken, ook al stukken goedkoper :) Bovendien zul je met gamen nauwelijks boven de 4gig uitkomen, dus 6 of 8 zou genoeg moeten zijn voor jouw aangegeven gebruik. Als je veel wilt gaan video-editen of photoshoppen kan wat extra ram handig zijn.

De Acer heeft wel een Haswell CPU, wat zuiniger zou kunnen zijn en 760M, welke beiden wel sneller kunnen zijn, maar daarvoor zul je zelf even benchmarks op moeten zoeken of iemand anders vragen ;)

Voor het extra RAM en de SSD zou ik het niet doen, omdat je dit net zo goed zelf kan doen en zo toch een beetje kunt besparen :)
Ik blijf zelf liever van Acer af, omdat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar een bedrijf kan veranderen in de loop van (vele) jaren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door N0EPie0910 op 16-06-2013 10:17 ]