Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een game laptop voor maximaal rond de 1000 euro.
Ik wil vooral spellen zoals Rome II kunnen draaien op medium/high en er een aantal jaar mee vooruit kunnen.

Weet iemand misschien een goede laptop?

Alvast bedankt!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

*Ahem*
Lees eerst dit eens door: LAA beleid
Dan dit: [NBBG] Gamenotebook april 2013

Dus met andere woorden, wat heb je zelf al gevonden? Tweakers heeft een goede pricewatch ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Gewicht? Desktop vervanger of niet? Ga je er ook mee slepen? 15" of 17"?

Zoals hierboven word vermeld, met alleen deze informatie kunnen mensen je niet helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een game laptop van rond de duizend euro, dat wil zeggen niet boven 1100.
Ik wil er spellen zoals Rome II op kunnen draaien en er een aantal jaar mee vooruit kunnen.
De laptop moet dus de spellen die nu op de markt zijn met gemak aan kunnen.
Ook moet de laptop minimaal 500gb hebben, maar dat lijkt me tegenwoordig redelijk standaard.

Ik sleep mijn laptop iedere keer drie keer mee van mijn vader naar mijn moeders huis, en misschien volgend jaar ook af en toe naar school. Ik heb nu een 13 inch en dat bevalt me eigenlijk prima, maar een 15 inch lijkt me ook fijn. Een 17 inch is dus in verband met vervoer geen optie.

Verder zou ik graag de nieuwste i7 generatie in de laptop willen hebben en een nieuwe grafische kaart.
Dus eigenlijk dit:http://tweakers.net/pricewatch/322104/msi-gaming-series-ge60-0nd-405nl/specificaties/
Maar dan met nieuwe i7 en een nieuwe grafische kaart zodat ik er even mee vooruit kan.

Ik weet dat er nog niet veel laptops zijn met de vierde generatie i7, maar wanneer zouden we die in Nederland in de winkels kunnen verwachten?

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Iets boven je budget, maar zeker een mooie laptop, de samsung ativ book 8.
Lees anders mijn review die ik heb geschreven voor extra info

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

De GE serie heeft een erg slechte bouwkwaliteit en niet bijster goede input devices. Het is slimmer om de asus N56, lenovo Y500 of inspiron 17R SE te nemen in deze klasse.

Voor laptops met haswell en GT 7xx moet je nog even wachten, of je moet de Alienware 14 nemen ~€400 boven jouw budget, dat is momenteel de enige in jouw klasse die de nieuwe hardware al heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb hier het volgende gevonden.
Het is niet met de nieuwste GTX, maar wel een i7 4e generatie.

15 inch, dus niet te groot.
Eigenlijk ben ik al om.

Alleen wilde ik toch even voor de zekerheid weten wat jullie hier van vinden.
Zal ik deze laptop kopen, of wachten op een GTX.

Ik ben van plan om games zoals Rome II Total war op high te draaien, maar vind het ook geen probleem als het medium moet zijn.

Verwijderd

Wederom: de GT60 heeft volgens notebookcheck een heel erg slechte bouwkwaliteit. En notebookcheck is zelden negatief. Je kan beter wachten op het aanbod van asus of lenovo, of nu genoegen nemen met iets mindere grafische pracht en de Y500 of iets in die richting nemen. De GT 750m is immers gewoon een overgeclockte GT 650m, dat kan je zelf ook doen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
De GT 750M is zonde van je geld, de GT 770M ook, koop dan de vorige generatie met een GT 680M(X), en spaar even door.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 18-06-2013 20:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Huh? GT 777M? En waar krijg je voor zijn budget een GT 680M(X)????

Volgens mij zijn er een paar zinnen weggevallen ;)

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Darkstone over die ge60 Dakar is been nieuwe versie die er een stuk beter uitziet. Volgens mij ook nog geen review op notebook check.

• mrxenon
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 23:14
BioHzRd refereert hiernaar http://www.msi.com/product/nb/GE60-2OE.html neem ik aan?

Verwijderd

Vooral marketing geblaat. Ik zie een cool aluminium palm rest. Maar ze gaan er even aan voorbij dat aluminium juist goed warmte geleid en derhalve juist niet cool is (de oude GE60 wordt onder load bovendien gruwelijk heet). Op de plaatjes is duidelijk te zien dat de opbouw van de case gewoon hetzelfde is als voorheen. Verder zie ik een touchpad zonder muis knoppen.. aargh. Ten slotte adventeren adverteren ze met cooler boost, dat is al direct een -1... Sta mij toe anandtech over deze feature in de GT70 te citeren:
Instead of fixing the cooling system or at least tweaking the fan profile, they simply add a toggle above the keyboard to set the fan to maximum. This is not a feature, this is deliberately sabotaging your own product to add another bullet point in your marketing material.
tl;dr: zonder reviews valt er niets over te zeggen. Neem in elk geval niet aan dat het beter is net omdat de laptop net iets anders gestyled it..

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik heb de GE60-20C besteld. Ik zal je zeker iets laten weten over de bouwkwaliteit en het warm worden.

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
BioHzRd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:02:
Ik heb de GE60-20C besteld. Ik zal je zeker iets laten weten over de bouwkwaliteit en het warm worden.
Waar heb je deze besteld? ze zijn toch nog niet uit in Europa?
Ben zelf geïnteresseerd in de GE60 2OE.

Trust me, I'm an engineer

Verwijderd

pricewatch: MSI GE60 2OC-015NL

Maar echt:
  • Voor €100 minder heb je de Y500 met slechts iets mindere specs, maar veel betere bouwkwaliteit. De prestaties zijn wel iets ( ~10% CPU, 15% GPU ) minder. Maar de GPU kan je altijd overclocken (en nee, de GT 750m is niet 'verder te overclocken'. Het is exact dezelfde chip).
  • Voor €250 minder heb je de N56. Dan krijg je wederom iets mindere specs, maar wel betere bouwkwaliteit, accuduur, toetsenbord, touchpad, speakers. Nadeel bij deze is dat je de GPU nauwelijks kan overclocken.
  • Voor €250 minder heb je de inspiron 17R SE, waar je tov. de Y500 wat betere input devices en betere koeling krijgt.
  • Voor €120 meer heb je de M17x met GTX 675m, welke sowieso op elk mogelijk front alle in dit topic genoemde laptops verslaat, behalve de speakers (die van de N56 zijn waarschijnlijk beter), accuduur (wederom alleen in vergelijking met de N56) en het gewicht.
Samenvattend: ik zie niet waarom je de GE60 zelfs maar zou overwegen totdat bevestigd is dat de bouwkwaliteit drastisch veel beter is dan de ivy bridge versie. En dan nog vraag ik me af hoe je het prijsverschil met de inspiron en N56 wilt verklaren. Voor een 10% betere CPU en iets hoger geclockte GPU ga ja geen 30% extra betalen..

• Paragon93
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
pricewatch: MSI GE60 2OC-015NL

Maar echt:
  • Voor €100 minder heb je de Y500 met slechts iets mindere specs, maar veel betere bouwkwaliteit. De prestaties zijn wel iets ( ~10% CPU, 15% GPU ) minder. Maar de GPU kan je altijd overclocken (en nee, de GT 750m is niet 'verder te overclocken'. Het is exact dezelfde chip).
  • Voor €250 minder heb je de N56. Dan krijg je wederom iets mindere specs, maar wel betere bouwkwaliteit, accuduur, toetsenbord, touchpad, speakers. Nadeel bij deze is dat je de GPU nauwelijks kan overclocken.
  • Voor €250 minder heb je de inspiron 17R SE, waar je tov. de Y500 wat betere input devices en betere koeling krijgt.
  • Voor €120 meer heb je de M17x met GTX 675m, welke sowieso op elk mogelijk front alle in dit topic genoemde laptops verslaat, behalve de speakers (die van de N56 zijn waarschijnlijk beter), accuduur (wederom alleen in vergelijking met de N56) en het gewicht.
Samenvattend: ik zie niet waarom je de GE60 zelfs maar zou overwegen totdat bevestigd is dat de bouwkwaliteit drastisch veel beter is dan de ivy bridge versie. En dan nog vraag ik me af hoe je het prijsverschil met de inspiron en N56 wilt verklaren. Voor een 10% betere CPU en iets hoger geclockte GPU ga ja geen 30% extra betalen..
Dat is een andere versie, met gt750m, niet de gtx765m.

- Lenovo y500/y510p ondersteund geen Optimus 8)7 + komt pas grafisch in de buurt met SLI, wat niet ieder programma ondersteund (tegenwoordig de meeste wel, maar nog steeds niet ieder programma).
- N56 : Zwaarder, heel stuk slechtere grafische preformance, en slechtere cpu (+-20%)
- Inspiron 17 inch en Alienware 17 inch (wat vind ik m toch lelijk :X ) zijn een stuk zwaarder, dikker en onhandelbaarder.

Ik zie wel degelijk punten waarop de MSI interessant is

Verwijderd

Paragon93 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:57:
- Lenovo y500/y510p ondersteund geen Optimus 8)7 + komt pas grafisch in de buurt met SLI, wat niet ieder programma ondersteund (tegenwoordig de meeste wel, maar nog steeds niet ieder programma).
Ik meen van wel als je de non-sli versie neemt. Dat weet ik niet heel zeker. Daarnaast is de accuduur van de Y500 SLI beter dan die van de GE60...

De SLI versie raad ik eigenlijk altijd af, maar lijkt mij nochtans interessanter dan de GE60.
- N56 : Zwaarder, heel stuk slechtere grafische preformance, en slechtere cpu (+-20%)
Het verschil tussen ivy en haswell op dezelfde kloksnelheden is een stuk minder dan 20%. Verder scheelt het maar 200 gram, wat ik met alle liefde opgeef voor veel betere bouwkwaliteit en accuduur.

De versie met GT 765m kan je nu nog niet krijgen, en lijkt mij ook nog echt aan te raden vanwege mogelijke koelings issues. Zoals de meeste laptops tegenwoordig, ook de N56 en Y500, kan de koeling i7 + GT 650/660m eigenlijk al niet aan.

• Paragon93
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:17:
[...]
Ik meen van wel als je de non-sli versie neemt. Dat weet ik niet heel zeker.
Nope, heb even geleden gelezen dat dit niet zo is, echter heb ik wel gelezen dat iemand het wel aan de praat heeft gekregen door de drivers te deinstalleren en opnieuw van de nvidia site te halen. (zie: http://forum.notebookrevi...tter-y510p-than-y500.html)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Paragon93 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:31:
[...]

Nope, heb even geleden gelezen dat dit niet zo is, echter heb ik wel gelezen dat iemand het wel aan de praat heeft gekregen door de drivers te deinstalleren en opnieuw van de nvidea site te halen. (zie: http://forum.notebookrevi...tter-y510p-than-y500.html)
NVIDIA, het is geen Nivea...
Zoek de verschillen
Afbeeldingslocatie: http://files.tabletguide.nl/wp-content/uploads/2011/05/NVIDIA-Forceware-260.99-WHQL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nivea.nl/-/media/NIVEA/international/packshots/sun%20care/alpin/alpin-cream/all%20purpose%20creams/nivea%20creme/nivea%20creme/25_1_1_png.ashx?mh=350&mw=260&reflection=1&reflectionHeight=50

:)

Overigens snap ik niet waarom je graag een gamelaptop wilt. Voor 1000 euro heb je een superieure gamePC die bijna alle games op max kan spelen. Ik heb ook een laptop gehad om op te gamen maar dat was echt een ramp, bij mij stond dat ding 11 van de 10 keer (ja dat kan) aan de lader en vast op mijn HDMI scherm. Na een jaar was de accu helemaal kapot.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Paragon93
  • Niet online
Stef602 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:45:
[...]

NVIDIA, het is geen Nivea...
Zoek de verschillen
[afbeelding]
[afbeelding]

:)

Overigens snap ik niet waarom je graag een gamelaptop wilt. Voor 1000 euro heb je een superieure gamePC die bijna alle games op max kan spelen. Ik heb ook een laptop gehad om op te gamen maar dat was echt een ramp, bij mij stond dat ding 11 van de 10 keer (ja dat kan) aan de lader en vast op mijn HDMI scherm. Na een jaar was de accu helemaal kapot.
Sorry typo,

En ik ben het helemaal met je eens dat je veel meer bang for the buck krijgt met een desktop, echter zijn er mensen die ook dezelfde computer mee willen nemen naar college/afstudeerprojecten en daar bijvoorbeeld Revit/Autocad/Lumion op willen draaien. En ook nog een computer een dagje mee willen nemen naar een vriend/lan/etc. Dan kun je niet af met een goedkoop laptopje + goede desktop

Pagina: 1