Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
pricewatch: MSI GE60 2OC-015NL
Maar echt:
- Voor €100 minder heb je de Y500 met slechts iets mindere specs, maar veel betere bouwkwaliteit. De prestaties zijn wel iets ( ~10% CPU, 15% GPU ) minder. Maar de GPU kan je altijd overclocken (en nee, de GT 750m is niet 'verder te overclocken'. Het is exact dezelfde chip).
- Voor €250 minder heb je de N56. Dan krijg je wederom iets mindere specs, maar wel betere bouwkwaliteit, accuduur, toetsenbord, touchpad, speakers. Nadeel bij deze is dat je de GPU nauwelijks kan overclocken.
- Voor €250 minder heb je de inspiron 17R SE, waar je tov. de Y500 wat betere input devices en betere koeling krijgt.
- Voor €120 meer heb je de M17x met GTX 675m, welke sowieso op elk mogelijk front alle in dit topic genoemde laptops verslaat, behalve de speakers (die van de N56 zijn waarschijnlijk beter), accuduur (wederom alleen in vergelijking met de N56) en het gewicht.
Samenvattend: ik zie niet waarom je de GE60 zelfs maar zou overwegen totdat bevestigd is dat de bouwkwaliteit drastisch veel beter is dan de ivy bridge versie. En dan nog vraag ik me af hoe je het prijsverschil met de inspiron en N56 wilt verklaren. Voor een 10% betere CPU en iets hoger geclockte GPU ga ja geen 30% extra betalen..
Dat is een andere versie, met gt750m, niet de gtx765m.
- Lenovo y500/y510p ondersteund geen Optimus

+ komt pas grafisch in de buurt met SLI, wat niet ieder programma ondersteund (tegenwoordig de meeste wel, maar nog steeds niet ieder programma).
- N56 : Zwaarder, heel stuk slechtere grafische preformance, en slechtere cpu (+-20%)
- Inspiron 17 inch en Alienware 17 inch (wat vind ik m toch lelijk

) zijn een stuk zwaarder, dikker en onhandelbaarder.
Ik zie wel degelijk punten waarop de MSI interessant is