[NBBG] Gamenotebook april 2013

Pagina: 1
Acties:
  • 7.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Gamenotebook april 2013

Het is weer tijd voor de categorie gamenotebook. Deze categorie is omstreeks een jaar geleden voor het laatst geweest, tijd voor wat nieuws. Maar wat is er anno 2013 in de aanbieding?? Over het budget moeten we het nog even hebben, maar dat zal rond de €1500 zijn.
kandidaten
De Alienware M17x mag zichzelf de alleenheerser in het gamesegment noemen in de aankoopadviesfora. Zonder kortingsbonnen betalen we € 1,649.00 voor een HD 7970m en 1080p scherm, wat eigenlijk buiten het budget is.

Met pricewatch: Medion Erazer X6823 laptop kunnen we het semi-budgetsegment tevreden stellen. Kampt mogelijk met koel issues: http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.75615.0.html. Specificaties: 1080p scherm, GTX 670XM, i7.

De G75 is ook aardig maar laat het qua prestaties afweten. We betalen €1400 voor i7 en GTX 670XM.

Ten slotte heeft medion nog een knaller met de pricewatch: Medion Erazer X6825 Laptop. Voor €1600 krijg je maar liefst een GTX 680m en 128GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:48
De Medon erazer lijn is een heel mooi apparaat. Maar wat ik in alle apparaten eigenlijk mis is de combi van een HDD en een SSD. Heb zelf m'n cd drive eruit gehaald om een ssd ervoor in de plaats terug te zetten, en heb hier geen moment spijt van gehad!
Voor deze bestbuy gezien het budget zou ik gaan voor de pricewatch: Medion Erazer X6823 Laptop. Deze heeft een 750gb HDD en een 128 SSD + een 670MX. En dan hou je nog 150 euro over voor een headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Voor de variant met SSD die jij noemt betaal je €200 meer dan voor de variant zonder SSD. Ik zou dan eerder de non-SSD versie aanraden met de suggestie er zelf een extra schijf in te zetten. Zelfs met aftermarket 256GB SSD ben je nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Dacht dat er bij de BBG voor een compleet systeem gingen? Maar als zelf bouwen erin opgenomen kan worden, dan is dat natuurlijk altijd beter! Sowieso is het niet heel lastig om die dingen zelf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik zou zeggen een m17x, dan met een 7970m, 8gb ram, 1920x1080 dan kom je rond de 1560 euro ofzo.

De medion met de gtx680 heeft echt prachtige specs (16 gb ram, 120gb ssd...) voor die prijs maar ik zou zelf gewoon niet zo snel een medion kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een rebranded GT60/GT70 (http://www.anandtech.com/...rs-valkyrie-cz17-rides-in}, wat een stuk beter is dan de vorige lichting medions. Alles behalve de bouwkwaliteit (de input devices zijn wel in orde) en mogelijk de koeling is wel van alienware/G75 niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Ah dat is iig positief, zit momenteel zelf ook weer te kijken naar een nieuwe, wil eigenlijk van mn m17x af omdat hij een beetje lomp is ;P

maar even ontopic, komt er niet iets van HD 8xxxm uit deze maand? (dacht een rebrand?)

wel jammer trouwens dat er bij de medion 1333mhz ram in zit. Je zou toch zeggen als ze er 16gb in stoppen dat ze toch ook wel naar 1600mhz kunnen gaan...

[ Voor 25% gewijzigd door joost18 op 14-03-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik vind het topic ik een beetje wazig als men moet kiezen, voor het budget( 1500-1600) heb je dus ofwel:

-M17x met een ati 7970M en zelf een ssd / geheuge bijsteken.

Of er is de
medion X7821 met GTX680M ssd en 16gb ram.

Welke van de 2 heeft nu de voorkeur? Is de medion betrouwbaar, of eerder de alienware en daardoor de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Alienware is volgens Darkstone in ieder geval de beste keuze. Mij lijkt hij op papier ook beter, maar ik heb niet de goede onderbouwing van Darkstone.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De M17x is beter. Aldus http://www.anandtech.com/...rs-valkyrie-cz17-rides-in en de reviews van de M17x, in combinatie met een gezonde dosis metingen van andere sites.

In het kort. De M17x heeft:
  • meer features, als HDMI in, rubberen palmrest (dezelfde als op mijn latitude, absoluut onmisbare feature), meer lampjes.
  • betere bouwkwaliteit
  • lagere prijs mits kortingsbonnen.
  • is veel stiller, idle zo goed als geen fangeluid. Notebookcheck meet nog een lager geluidsniveau als mn E6520. Het enige wat geluid maakt in dat ding is de harde schijf
  • toetsenbord met veel diepere feedback.
  • no-switchable graphics modus
De GT60 en klonen hebben daartegen:
  • een lagere voorkant. De M17x heeft een uitzonderlijk hoge palmrest wat wel eens tot pijnlijke polsen kan leiden.
  • Ik heb zo mijn twijfels bij de koeling, notebookcheck meet throtteling bij de GT60's
  • maakt vrij veel herrie idle.
  • weegt een kilo minder
  • mat scherm
  • goedkoopste met GTX 680m
  • 15.6"
Dat is het ongeveer. Op papier wint de M17x overtuigend. Beide laptops hebben erg goede speakers, veel prestaties, prima accuduur en goede input devices. De grootste, of eigenlijk de enige reden om de medion te overwegen is de mobiliteit. Zorg wel dat je oppast voor de koeling, ik heb nog geen goede bronnen kunnen vinden over het feit of de medion variant wel of niet throttlet. De MSI en deviltech met dezelfde barebone throttelen vrij hard en maken idle al veel herrie.

Wat betreft de NBBG, ik weet nog niet wat ik de beste vind. De M17x is zonder kortingsbonnen eigenlijk te duur En de medion, een laptop met koelingsproblemen is wel het een na laatste wat we willen aanraden, maar bevestiging daarvoor is er ook niet. de G75 is niet slecht maar ook een een beetje matig qua prijs. Toen ik de laatste review las was ik erg teleurgesteld. Geen optimus anno 2013, 'matig' fangeluid idle. Het is in elk geval geen makkie dit keer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb de Medion x7821 gekocht en ben er reuzetevreden over. Vraag me sterk af of Darkstone deze laptop ooit al in zijn handen heeft gehad. Hij maakt bij mij totaal geen herrie in idle hoor.
Wat mij over de schreef trok was simpelweg dat hij de goedkoopste is met degelijke hardware.
Men kan wel zeggen dat de Ati kaart gelijk presteerd aan de Nvidia, maar in de praktijk worden meer games beter ondersteund door Nvidia drivers. De GTX 680m is ook gewoon 200€ duurder.
Wat ik van heel bedenkelijk allooi vind, is het zinnetje "de m17x wordt massaal aangeraden op het aankoopadviesforum". Eigenlijk had je moeten schrijven "wordt door mij massaal aangeraden en al wat anders is massaal afgeraden".
Anyway mijn medion doet al wat ik wil perfect.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yoma666 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:46:
Ik heb de Medion x7821 gekocht en ben er reuzetevreden over. Vraag me sterk af of Darkstone deze laptop ooit al in zijn handen heeft gehad.
Dat is echt zo'n onzin opmerking. Heb jij de M17x in handen gehad? Nee, dan kan je ook niet bepalen of die beter is dan jouw laptop. De enige manier om een zinvolle discussie te voeren is met kwalitatieve argumenten.

En before you ask: ik heb de M17x ook nooit in handen gehad. Ik haal alles uit reviews.
Men kan wel zeggen dat de Ati kaart gelijk presteerd aan de Nvidia, maar in de praktijk worden meer games
In de praktijk benchmarken games gewoon hetzelfde op de GTX 680m of HD7970m (non-optimus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
Heb ze inderdaad beiden in handen gehad. Build van de Dell is beter. Hij is danook duurder. Prijs vs performance wint de Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prijs performance wint de M17x, maar allen met de kortingsbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Heb ze hier allemaal langs zien komen behalve de Asus modellen.

Mijn visie is dat de M17 op meerdere punten beter is.
Vergelijk je de koeling 1 op 1 dan is het gescheiden systeem van de M17 behoorlijk beter.
Met dergelijke hardware is het niet echt logisch om beide via 1 fan te koelen.
Warmte van CPU radiator heeft gewoon invloed op de GPU radiator en vice versa.
Niet zeggende dat het onmogelijk is maar gescheiden is beter zoals men ook in de reviews ziet.

De medion/MSI heeft wat mij betreft wel 1 heel sterk punt, het geluid van de Dynaudio speakers.
Dat was voor mij echt de beste sound in laptops maar sinds gisteren staat deze op een gedeelde 1ste.
De JBL serie in de L502X is ook van dusdanig hoog niveau dat een winnaar aanwijzen alleen bij een 1 op 1 vergelijk te doen is. Met metingen zou het uiteraard nog nauwkeuriger zijn, maar geluid blijft heel persoonlijk.

Dan heb je nog het matte scherm wat door velen als prettiger wordt ervaren.
Dit blijf ik een punt met kanttekening vinden, zolang je de laptop vaak/altijd op een lokatie gebruikt waarbij je geen/minimale last heb van spiegeling, prefereer ik altijd een glanzend scherm.
De matterende laag van een scherm geeft altijd vervorming die nodig is om het invallende licht te breken.
Dat is ook meteen de reden waarom het contrast lager wordt bij een mat scherm.
Afhankelijk dus van de eindgebruiker en lokatie van de laptop, mobiel en dus overal inzetbaar geeft een mat scherm minder problemen.

En is het niet beter om bij dergelijke vergelijkingen de configs gelijk te houden door de GTX680m ook in de M17 te configureren? De 7970m is een prima kaart met een betere prijs, maar appels vs appels als je ze wilt vergelijken qua prijs. Dit is uiteraard niet van invloed op punten die gelijk blijven zoals bouwkwaliteit, speakers, keyboard.

Nvidia heeft ook bij mij een voorkeur als het erop aankomt.
Kijk eens naar de latencies en minimale FPS in benchmarks en je ziet waarom een NV niet alleen sneller lijkt en voelt. Driver technisch (waaronder optimus) zijn ze ook nog altijd, beter maar ik zou hier max 100,- voor over hebben bij +- gelijke prestaties zoals 7970m vs 680m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
Mhm zeer interresant. Ik denk dat ik uiteindelijk toch ga voor the m17x ( hopelijk zijn er nieuwe kortingen eind deze week op de m17x)

Wat mij over de schreef heeft getrokken is dat blijkbaar nvidea iets te fell focused op games alleen, blijkbaar haalt de 7970m zelfs tot 100% meer prestatie winst in cad programmas waar ik deze laptop veel voor zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat nvidia al te veel zou focussen op games is niet helemaal waar...

Nvidia focust zich juist veel op het CAD gedeelte. Maar: een consumer kaart heeft 1/32e (uit het hoofd, maar het was iets in dit richting) van de double-precision floating point performance van een quadro kaart. Daarom is het niet vooruit te branden. Bovendien maakt Nvidia de consumer kaarten expres traag in het uploaden van textures.

AMD doet daar veel minder aan, en daarom zal een AMD gamekaart vaak beter presteren dan een nvidia gamekaart in CAD applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
ooh ok, maakt het intressant om consumer kaarten van amd te gebruiken : D 100% prestatie winst was even O.O

[ Voor 18% gewijzigd door hemigidius op 17-03-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Vanaf vandaag drie dagen lang 10% korting op Dell Alienware!

De 17 inch variant nu dus met minimaal 150 euro korting :)

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie21 op 18-03-2013 14:32 ]

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:34
Harrie21 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:31:
Vanaf vandaag drie dagen lang 10% korting op Dell Alienware!

De 17 inch variant nu dus met minimaal 150 euro korting :)
Dat zou in april wel afgelopen zijn. Misschien kun je er beter bij zetten: nog goedkoper mits voordeeldagen ;)
Heb bto ook nog niet voorbij zien komen :) http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=567&lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTO is, op zn zachtst gezegd, niet erg sterk in dit segment. Kwalitatief is het gewoon verreweg de slechtste van de 4 (msi, alienware, asus, bto) in het segment, terwijl de prijs naar verhouding niet echt aantrekkelijk is. Hell, de alienware met kortingsbonnen is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Ik zie in dit topic nog geen Lenovo voorbij komen. Dit komt waarschijnlijk doordat ze niet de high end video kaarten erin stoppen. Maar de 660M kan met de meeste spellen nog prima z'n werk doen, en de bouw kwaliteit van de Y580 is ook niks mis mee.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772RGE

Bovendien kan je ervoor kiezen om nog een m-sata kaart erbij te steken voor bijna SSD prestaties + een grote schijf, zonder veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Martiveen schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:00:
Ik zie in dit topic nog geen Lenovo voorbij komen. Dit komt waarschijnlijk doordat ze niet de high end video kaarten erin stoppen. Maar de 660M kan met de meeste spellen nog prima z'n werk doen, en de bouw kwaliteit van de Y580 is ook niks mis mee.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772RGE

Bovendien kan je ervoor kiezen om nog een m-sata kaart erbij te steken voor bijna SSD prestaties + een grote schijf, zonder veel moeite.
Dat vroeg ik mijzelf ook af. Ik kwam ook deze tegen: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Kost in Duitsland 899 euro :+

Je kunt hier dan Dual NVIDIA GeForce GT650M SLI in draaien. Alleen heb ik geen idee hoe dat tegenover de andere laptops hier staat.

Ikzelf heb een Medion Erazer x6812 (een oudere dus), maar die draait nog steeds zeer goed en soepel. Zit een extra SSD in heb laatst de binnenkant stofvrij gemaakt. Wordt nu alleen warm wanneer ik een zware game speel, maar naar mijn weten niet warmer dan andere laptops die ik in mijn handen heb gehad. Zeker niet dan wat minder krachtige laptops die Photoshop en dergelijke proberen te draaien.

De fan hoor ik eigenlijk alleen wanneer ik game, voor de rest is hij op elk moment stiller dan de MacBook pro van mijn buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je op de kleintjes aan het letten bent zou dit ook een mogelijke kandidaat kunnen zijn:
pricewatch: Asus G75VX-T4135H

Geen praktijk ervaringen mee, maar de specs zijn aardig. Enige minpuntjes die ik me kan voorstellen zijn geen SSD en dat je hier een 670MX hebt in plaats van een 680. Er is wel een SSD variant (ook met meer geheugen meteen) maar dan betaal je al gauw richting de 1800 euro.

Toch denk ik ergens dat mensen nog het beste bij Dell uit zijn. Vroeger dat ik nog game laptops kocht nam ik ze altijd van Dell. Hun XPS serie was heel goed, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Ik ben er op dit moment ook over aan het twijfelen of ik een Medion Erazer zal gaan aanschaffen.

Als ik er een zou kopen dan zou het de MEDION® ERAZER® X7819 laptop worden. Deze kost 1199 en beschikt over een NVIDIA® GeForce® GTX670M met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen.
Ik vraag me alleen af of deze videokaart voldoet aan mijn eisen..

Iemand ervaring met deze laptop?

Ik hoop trouwens dat er binnenkort eens een actie komt van een eraser bij de Aldi.. want dan zakken ze schijnbaar nog in prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:57:
Als je op de kleintjes aan het letten bent zou dit ook een mogelijke kandidaat kunnen zijn:
pricewatch: Asus G75VX-T4135H
pricewatch: Asus G75 Series T4043H is veel aantrekkelijker. €100 goedkoper, grotere harde schijf 8)7
Rambie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:19:
Ik ben er op dit moment ook over aan het twijfelen of ik een Medion Erazer zal gaan aanschaffen.

Als ik er een zou kopen dan zou het de MEDION® ERAZER® X7819 laptop worden. Deze kost 1199 en beschikt over een NVIDIA® GeForce® GTX670M met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen.
Ik vraag me alleen af of deze videokaart voldoet aan mijn eisen..
De variant in de topicstart is sneller en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:45:
[...]

pricewatch: Asus G75 Series T4043H is veel aantrekkelijker. €100 goedkoper, grotere harde schijf 8)7

[...]

De variant in de topicstart is sneller en goedkoper.
Dat klopt maar ik wil minimaal 17 inc. beeldscherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan vind ik dat je beter voor de inspiron 17R SE kan gaan. >€400 goedkoper, met overclock dezelfde prestaties. Die heb je as we speak voor €726 met i7 en GT 650m-GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Ik ben het toch niet helemaal met je eens Darkstone...
De Dell heeft zowiezo maar 8 gb intern geheugen en de Medion 16 GB
Daarnaast is de videokaart van de Medion een stuk beter dan de Dell..dus ik neig toch nog steeds meer naar Medion.. er lijken qua prijs / specs maar weinig vergelijkbare modellen die in de buurt komen van de Medion laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'stukken' is overdreven. De GT650m is identiek aan de GTX 660m. Wat een kepler kaart is. De GTX 670m is nog fermi uit 2010. Deze is wel sneller, maar verbruikt ook het dubbele. Met een overclock wordt het verschil tot nul gereduceerd.

Verder is de hoeveelheid RAM wel het slechtste argument wat er te bedenken valt voor de aanschaf van een laptop. Voor €80 zet je er 16GB in. Zie ook productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni voor overclock ervaringen. Een overgeclockte GT 650m is gewoon identiek aan de HD 6970m in prestaties.

De medion kost bovendien €1399 volgens een google zoekactie. Weet je wat de M17x vorige week kostte met HD 7970m? Een euro of 10 meer. Het is inderdaad zo dat er weinig is in het segment, maar al jaren is het zo: zowel het midrange als high-end segment van dell zijn eigenlijk te sterk om nog 'tussen wal en schip' te gaan zitten. Dat hoeft niet per se zo te zijn (bijvoorbeeld de medion in de topicstart met GTX 670xm), maar dat is de algemene ervaring.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik vind de MX17 wel interessant. Ik ben namelijk op zoek naar een game pc waarmee ik ook in de woonkamer kan gamen en niet perse boven hoef te zitten. Een game laptop lijkt me daarom ideaal. Alleen, deze MX17 is alweer bijna een jaar oud. Is het daarom nog wel een verstandige aankoop? Ik kan niet vinden of er snel alternatieven te verwachten zijn. Dan bedoel ik met name op het gebied van mobiele Gpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HD 7970m en GTX 680m zijn beiden een jaar oud. Sterker nog, het chassis stamt uit 2011 en is volgens diverse reviews nog steeds de beste...

Over een maand of 2, 3 moet haswell komen. Maar dat is niet erg interessant in dit segment. Het kan zijn dat AMD dan ook met een 'HD 7990M' komt. Maar echt nieuwe grafische kaarten laten nog wel een jaartje op zich wachten. HD 8000 en GT 700 series zijn enkel rebrands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:09:
De HD 7970m en GTX 680m zijn beiden een jaar oud. Sterker nog, het chassis stamt uit 2011 en is volgens diverse reviews nog steeds de beste...

Over een maand of 2, 3 moet haswell komen. Maar dat is niet erg interessant in dit segment. Het kan zijn dat AMD dan ook met een 'HD 7990M' komt. Maar echt nieuwe grafische kaarten laten nog wel een jaartje op zich wachten. HD 8000 en GT 700 series zijn enkel rebrands.
Dank voor de info. Zo lang kan/ga ik niet wachten, dat is eigenlijk geen optie :). Ik hoop wel dat ik straks BF4 goed kan spelen op deze laptop. Maar dat blijft gissen denk ik. Ik heb nu een 6950pro in mijn PC zitten daar draait BF3 prima op. Op papier lijken de 7970m en de 6950pro vergelijkbaar (als ik de specs naast elkaar leg) maar is dat ook zo? Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben ook nog aan het twijfelen voor aanschaf van een game laptop.

Wat is jullie mening over de onderstaande,

Samsung NP770Z7E-S01NL-3rd i7-3635QM Met een AMD Radeon HD 8870M ?

Ik vind het model erg mooi (afwerking) maar twijfel of de hardware nog even mee kan en dat hij de laatste games goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
niika schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:44:
Ik ben ook nog aan het twijfelen voor aanschaf van een game laptop.

Wat is jullie mening over de onderstaande,

Samsung NP770Z7E-S01NL-3rd i7-3635QM Met een AMD Radeon HD 8870M ?

Ik vind het model erg mooi (afwerking) maar twijfel of de hardware nog even mee kan en dat hij de laatste games goed kan draaien.
http://www.notebookcheck....eon-HD-8870M.86798.0.html
http://forum.notebookrevi...-7-8870m-review-test.html
In principe is een 8870m een krachtiger beestje dan de gtx 660m, wat betekent dat de meeste spellen speelbaar zouden moeten zijn op redelijke settings. Er is echter wel een grote maar, en dat is dat de kaart nogal wisselvallig presteert. Redenen hiervoor zijn (vermoed ik) drivers en zeker bij de Samsung dat hij wel eens kan terugklokken onder grote belasting (throttling). Hij is ook vrij luid (logisch als je ziet wat voor een hardware er in zo'n kleine behuizing steekt). Het is dus een goede allround laptop maar als echte gamebak voor de nieuwste/zwaarste games op hoge settings gaat niet lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farbarn_Jr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-10-2022
bertp1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:23:
[...]

http://www.notebookcheck....eon-HD-8870M.86798.0.html
http://forum.notebookrevi...-7-8870m-review-test.html
In principe is een 8870m een krachtiger beestje dan de gtx 660m, wat betekent dat de meeste spellen speelbaar zouden moeten zijn op redelijke settings. Er is echter wel een grote maar, en dat is dat de kaart nogal wisselvallig presteert. Redenen hiervoor zijn (vermoed ik) drivers en zeker bij de Samsung dat hij wel eens kan terugklokken onder grote belasting (throttling). Hij is ook vrij luid (logisch als je ziet wat voor een hardware er in zo'n kleine behuizing steekt). Het is dus een goede allround laptop maar als echte gamebak voor de nieuwste/zwaarste games op hoge settings gaat niet lukken vrees ik.
Dat klopt. Hij draait qua warmte net Skyrim. Maar eigenlijk zou je dan een ouderwetse lapdesk willen neerzetten om de onderkant van koeling te voorzien. Daarnaast wordt je nog wel verrast met dat het aluminium tussen de toetsen nogal warm tot heet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:49:
'stukken' is overdreven. De GT650m is identiek aan de GTX 660m. Wat een kepler kaart is. De GTX 670m is nog fermi uit 2010. Deze is wel sneller, maar verbruikt ook het dubbele. Met een overclock wordt het verschil tot nul gereduceerd.

Verder is de hoeveelheid RAM wel het slechtste argument wat er te bedenken valt voor de aanschaf van een laptop. Voor €80 zet je er 16GB in. Zie ook productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni voor overclock ervaringen. Een overgeclockte GT 650m is gewoon identiek aan de HD 6970m in prestaties.

De medion kost bovendien €1399 volgens een google zoekactie. Weet je wat de M17x vorige week kostte met HD 7970m? Een euro of 10 meer. Het is inderdaad zo dat er weinig is in het segment, maar al jaren is het zo: zowel het midrange als high-end segment van dell zijn eigenlijk te sterk om nog 'tussen wal en schip' te gaan zitten. Dat hoeft niet per se zo te zijn (bijvoorbeeld de medion in de topicstart met GTX 670xm), maar dat is de algemene ervaring.
In de medion zit een gt 670 mx, Geen fermi dus. :). Verder krijg je er wel een ssd bij en 16 gb. Dus wat dat betreft toch echt niet slecht.

Met kortingsbon is hij 1350 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Nou, ik heb iig een X7821 besteld. Die met gtx680 dus. En ssd. Betere prijs/spec verhouding kon ik niet vinden. Nu maar hopen dat de specs zich uitbetalen en dat de koeling voldoende is.

Ik zal wel even laten weten hoe hij zich houdt zodra hij binnen is. Bij is inmiddels verstuurd, dus lang kan het niet meer duren. I verheug me met name op snel booten en bf3 op ultra spelen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Spanky79 op 17-04-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 10:06
Hmm ik wacht juist nog even om te kijken wat de nieuwe a10 gaat brengen. Kijken of hij de 7970 nu beter kan benutten. Maar anders is inderdaad jouw keus erg interessant. Bedankt voor het voorwerk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
Spanky79 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:57:
Nou, ik heb iig een X7821 besteld. Die met gtx680 dus. En ssd. Betere prijs/spec verhouding kon ik niet vinden. Nu maar hopen dat de specs zich uitbetalen en dat de koeling voldoende is.

Ik zal wel even laten weten hoe hij zich houdt zodra hij binnen is. Bij is inmiddels verstuurd, dus lang kan het niet meer duren. I verheug me met name op snel booten en bf3 op ultra spelen :P
Ik typ dit op een x7821, is bij mij zeer goed en stabiel beestje.
Waar je wel problemen mee kan hebben zijn de standaard drivers van de bekabelde netwerkkaart.
Tip:
-Qualcom QOS uitgeschakeld op driver nic
-Qualcom killer nic service uitgeschakeld.

Voor deze instellingen: veel BSOD's op de NIC. Na deze instellingen: no problem at all.

[ Voor 1% gewijzigd door Yoma666 op 13-05-2013 23:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Yoma666 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:12:
[...]

Ik typ dit op een x7821, is bij mij zeer goed en stabiel beestje.
Waar je wel problemen mee kan hebben zij de standaard drivers van de bekabelde netwerkkaart.
Tip:
-Qualcom QOS uitgeschakeld op driver nic
-Qualcom killer nic service uitgeschakeld.

Voor deze instellingen: veel BSOD's op de NIC. Na deze instellingen: no problem at all.
Bedankt voor de tips. Nog geen bsod gezien, terwijl ik hdd inhoud heb zitten kopiëren via een utp kabeltje. Als ik ze toch krijg weet ik waar te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.