Toon posts:

ik wil graag een pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wil graag een pc samenstellen, want ik heb gehoord dat het zelf bouwen goedkoper is dan een merkpc kopen in de winkel, een probleem ben zelf niet zo technisch weggelegd , je kunt zeggen dat ik een van de grootste amateurs ben

ik wil graag een game pc waarmee ik de nieuwste games goed op kan spelen( settings op high ongeveer)
en toekomstige games ook nog kan spelen, ik wil mijn pc ook gebruiken voor videobewerken( met sony vegas en adobe after fx)

mijn budget is 600-650 euro, maar ik weet niet waar ik moet beginnen , een vriend gaf mij een tip om het eens hier te vragen, hoop dat jullie mij kunnen helpen

wil wel graag een hdd van 1tb of hoger en als het in mijn budget past een ssd, het geluidniveau van de onderdelen is niet heel belangrijk maar het liefst dat het niet hoorbaar is( dat ik er last van heb)
het gaat alleen maar om de kast, ik heb zelf al een monitor muis en een toestenbord

als jullie nog informatie nodig hebben hoor ik het graag

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Ik denk dat dit wel een aardige set-up voor jouw zal zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 147,90€ 147,90
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE€ 156,01€ 156,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,39€ 54,39
1Cooler Master K280€ 30,45€ 30,45
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 49,40€ 49,40
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 83,01€ 83,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,56

Wegens de i5 zal je CPU geen beperkingen geven met games. De kloksnelheids verschillen van de i5 modellen hebben maar een minimale verbetering met gamen (kijkend naar: beelden per seconde). Dus ik heb de goedkoopste i5 gekozen, zou prima moeten werken.
Het moederbord bied alle features die jij nodig hebt. De SSD moet je wel in de originele SATA-600 poort doen.
8GB RAM is aan te raden voor deze tijd, zorg wel dat je een -64 bits besturings systeem neemt.
(Heb je al een besturingssysteem of moet deze ook binnen de prijs vallen?)
Dus ook een SSD erbij. Is wel belangrijk in een nieuw systeem, vind ik, ook omdat je naast gamen gewoon knap ermee wilt werken. Dan merk je echt groot verschil tussen de SSD en HDD, ook bij het laden van games is de SSD sneller (met b.v. Skyrim is dit wel aan te raden).

De SSD is zo'n 80 euro. Je kan ook alleen voor de HDD kiezen en dan een betere videokaart nemen... Echter raad ik alsnog de SSD aan boven de grafische kaart. Deze zal voor jouw prima zijn.

Er zit hier geen aparte CPU-koeler bij, dit betekend dat je de standaard meegeleverde van Intel moet gebruiken. Deze is wel wat lawaaïg en koelt minder dan een after market koeler. Als je een stillere en betere koelende wilt kost dit zon 25-30 euro meer. Hoewel het wel te doen is met de boxed koeler van intel hoor ;), bied meeste prijs/prestatie, een gratis koeler :p.

Hopelijk vind je dit wat. Als je nog bepaalde eisen of vragen hebt, stel ze gerust.

我的名字是Mirno