Krachtige mini-PC

Pagina: 1
Acties:

• GiGaN00B
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11-2025
Hoi,

Ik was een klein beetje aan het oriënteren bij de mini-itx systemen. Ik wil graag een Mini-pc in elkaar frapselen om films ermee te kijken op mijn TV en misschien in de toekomst ook nog ermee gaan gamen. (BF3/4, COD series en andere diverse games.)

Ik heb even een lijstje in elkaar gezet (misschien is me lijstje niet al te wauw!) maar ik wilde wat kritiek horen wat betreft over mijn denkbeeldige mini-pc.

Het lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 58,-€ 58,-
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 160,-€ 160,-
1Gigabyte GA-Z87N-WIFI€ 106,50€ 106,50
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 274,20€ 274,20
1Mini-box picoPSU picoPSU-150-XT + 150W Adapter Power Kit€ 0,-€ 0,-
1Streacom FC8 Evo Zilver€ 136,10€ 136,10
1Xigmatek Janus€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,80

Ohja, ik weet niet hoe stil de fans zijn. Maar ik wil graag een stille mini-pc, niet al te hard. Hoe stiller, hoe beter.

Any feedback? Always welcome.

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door GiGaN00B op 13-06-2013 00:22 ]

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-04 13:36
Waarom eigenlijk die processor koeler los? Mooie van dit kastje is juist dat het kastje zelf dienst doet als heatsink middels de heatpipes die je op je cpu kan monteren. Die ondersteund een max tdp van 95 en daar zit je met deze processor onder. Ik denk wel als je een redelijke GPU erin gaat zetten dat het geheel wel wat warm gaat worden. Anderzijds word je wel wat gelimiteerd in GPU keuze omdat je complete systeem door je picoPSU niet meer dan 150watt mag trekken. (je zal het moeten uitrekenen) En qua ruimte in je kast weet ik niet hoe dat uitkomt (single slot?).

Als je hiermee films kijkt en wat gaat gamen in de toekomst is die i7 ook wel erg overkill, i5 is voldoende, daarmee kan je redelijk wat besparen. Als je puur films gaat kijken hiermee, kan je voor de helft van het bedrag ongeveer wel iets in elkaar zetten. Ook valt er te besparen op de ssd, maar dat ligt er meer aan hoeveel games je gaat installeren erop. (neem aan dat je films van elders komen).

[ Voor 3% gewijzigd door StygMa op 13-06-2013 08:48 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Als je een krachtig systeem wilt en je wilt er ook nog lekker op kunnen gamen (mbv een losse grafische kaart), dan zul je een systeem moeten bouwen die de processor en grafische kaart ook kan voeden. Dit houdt in dat je een systeem met een losse voeding die minimaal 300W levert in elkaar zet.

De Streacom die je nu hebt uitgekozen, daar past alleen een hele kleine voeding in. Het is wel een hele mooie kast, maar deze kast beperkt je keuze in processor en grafische kaart.

Op de ingebouwde grafische chip van de i7 4770 kun je niet echt lekker gamen.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Intel/Core_i7_4770K_Haswell_GPU/images/bf3_1920_1080.gif
bron

Lijkt mij handiger dat je een losse grafische kaart in je systeem prikt. Hiervoor heb je wel een grotere kast nodig. Zoek eerst een kast uit die je mooi vind en waar een losse voeding en losse grafische kaart in passen en post je keuze.

Misschien kun je even naar deze post of deze post kijken voor ideeën .

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Is het ook mogelijk om een externe voeding te plaatsen dan?
Je kan namelijk in die kast een lowprofile gpu plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door kevinl op 14-06-2013 13:02 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi