Toon posts:

Opzoek naar smalle behuizing voor i3570k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd opzoek naar de juiste kast, maar blijkbaar zoek ik iets dat nauwelijks bestaat.

Vandaar mijn vraag om tips.

Graag had ik:
• Smalle kast (minder dan 14cm breed). Liefst zelfs maar 10cm.
• Ventilatie aan de voorkant of rechterkant (komt links tegen de muur te staan). Of kast die 'op zijn kop' kan.
• µATX
• Inbouw dvd speler mogelijk

Ter info wat ik er graag zou in hebben (opmerkingen hierop ook altijd welkom): aanpassing naar Haswell
MB: GIGABYTE GA-H87M-D3H (4 RAM slots voor eventuele uitbreiding).
CPU: Intel® Core™ i5-4570
Rest blijft hetzelfde:
SSD: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB (Crucial CT256M4SSD2)
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit CML8GX3M2A1600C9 (2X4GB)
• geen videokaart

PC zal gebruikt worden voor office en programmeren. Geen games.

Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 15:14 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
omdat je waarschijnlijk towers zoekt, en daarin passen de DVD bays niet in als ze horizontaal liggen. dus moet je op zoek naar een ouderwetse liggende kast, die je eventueel rechtop zet.
EDIT: kan zijn dat je dan wel zit met een ingebouwde PSU. dat wordt dan dremelen :)
EDIT II kijk eens naar "ht behuizingen"

[ Voor 25% gewijzigd door Lednov op 09-06-2013 13:55 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26

D4NG3R

kiwi

:)

pricewatch: MS-Tech LC-02

Ik snap alleen niet waarom er zo'n high-end CPU in moet bij jouw lage systeemeisen :| .

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2013 13:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Die MS-Tech had ik ook al gezien maar
• Bij alternate krijg ik daar de 3570K niet in.
• Ventilatie zit links, of kan je die voetjes verplaatsen naar de bovenkant?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:56:

Ik snap alleen niet waarom er zo'n high-end CPU in moet bij jouw lage systeemeisen :| .
Voornaamste reden: zeer ongeduldige persoon :).

Bij mij staat wel altijd veel "open" (Visual studio, mail, Chrome met meerdere vensters en vaak ook nog een PLC programmeer omgeving).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26

D4NG3R

kiwi

:)

Dan nog is zo'n dikke i5 onnodig. En als je de optie niet krijgt bij Alternate bouw je hem toch zelf?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:04:
Dan nog is zo'n dikke i5 onnodig. En als je de optie niet krijgt bij Alternate bouw je hem toch zelf?
Ik dacht gewoon dat het onmogelijk was (dat de i3570 extra hoogte nodig had ivm de meegeleverde koeler).

Zou die MS-tech kast nu omgebouwd kunnen worden zodat ventilatie rechts zit?

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Ik dacht gewoon dat het onmogelijk was (dat de i3570 extra hoogte nodig had ivm de meegeleverde koeler).

Zou die MS-tech kast nu omgebouwd kunnen worden zodat ventilatie rechts zit?
De meegeleverde koeler kun je vervangen door een low-profile koeler.

Ik zou trouwens een equivalente Haswell kopen, die zijn nieuwer en hebben betere IGP dan HD3000:
pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed

Koop trouwens geen -k variant. Die zijn voor overclocken, wat geen optie is voor zo'n kleine kast ivm koeling.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:24:
[...]

De meegeleverde koeler kun je vervangen door een low-profile koeler.

Ik zou trouwens een equivalente Haswell kopen, die zijn nieuwer en hebben betere IGP dan HD3000:
pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed

Koop trouwens geen -k variant. Die zijn voor overclocken, wat geen optie is voor zo'n kleine kast ivm koeling.
Goeie opmerking van die 4570. Ben al enkele maanden aan het kijken en nooit naar de nieuwe gekeken. De 3570 had ik gekozen omdat de enige was met hd4000. De Haswells zijn blijkbaar allemaal gelijk van video! Best eens volledig opnieuw beginnen.

Maar het probleem van een kast met ventilatie vooraan of rechts blijft hetzelfde.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11
Je kunt ook gewoon een platte desktop kopen en die op een willekeurige kant zetten (bijv. van Silverstone).

Mogelijkerwijs ff steuntje/bevestiging klussen als je een hele platte neemt en je bang bent voor omvallen..

• Emielgroendijk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Goeie opmerking van die 4570. Ben al enkele maanden aan het kijken en nooit naar de nieuwe gekeken. De 3570 had ik gekozen omdat de enige was met hd4000. De Haswells zijn blijkbaar allemaal gelijk van video! Best eens volledig opnieuw beginnen.

Maar het probleem van een kast met ventilatie vooraan of rechts blijft hetzelfde.
Als je een goede ingebouwde gpu wilt kun je beter bij AMD kijken

• comitatus
  • Laatst online: 21-04 17:26
Niet om het een of ander maar je wilt dus een overclock cpu in een kleine kast stoppen met minder luchtstroom (evt slechte), weinig ruimte voor goede cpu koeler en etc. Ik snap het idee van overclocken niet in een kleine behuizing tenzij je een vernuftige mod gaat maken met watercooling ofzo.

Ga gewoon voor een zuinige i5 die niet te warm word met een b75 moederbordje is mijn tip op voorhand.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ongeduldig? Zorg voor genoeg ram en snelle opslag, daar heb je veel meer aan dan zo'n zware cpu.
Volgens mij heeft je cpu nml. helemaal niet zoveel te doen. Een SSD erbij zal de zaak zeker vlot trekken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• niektb
Ik zou zeggen: Werk je onderdelenlijstje even bij naar Haswell.

Een (dacht ik) geschikte behuizing is deze:
SilverStone Milo ML03B
pricewatch: Silverstone Milo ML03B

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
Richting Haswell dacht ik dan aan het volgende:
MB: GIGABYTE GA-H87M-D3H (4 RAM slots voor eventuele uitbreiding).
CPU: Intel® Core™ i5-4570
Rest blijft hetzelfde:
SSD: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB (Crucial CT256M4SSD2)
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit CML8GX3M2A1600C9 (2X4GB)

Na een zoektocht door de pricewatch heb ik een kast gevonden waarvan ik denk dat ze correct is:
LC-Power LC-1400mi

Op de afbeeldingen zie je dat de voet los kan. Als hij dan op zijn kop tegen de muur komt zitten de ventilator roosters bovenaan en rechts. Zou de 200W voeding voldoende zijn voor de i5?

Ook de MS-Tech LC-02 zou misschien een mogelijkheid zijn, maar ik kan nergens een afbeelding terugvinden of er bovenaan ventilatie roosters zitten.

@niekb: als ik die silverstone zou nemen zit het ventilator rooster links tegen de muur, ofwel aan de onderkant.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Zou de 200W voeding voldoende zijn voor de i5?
Ja. Ik denk dat jouw systeem een max zal hebben van 125W. Maar ingebouwde voedingen zijn van mindere kwaliteit. Houd hier rekening mee.
Ook de MS-Tech LC-02 zou misschien een mogelijkheid zijn, maar ik kan nergens een afbeelding terugvinden of er bovenaan ventilatie roosters zitten.
Google afbeeldingen.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Sterker nog, MS-Tech is berucht voor het meeleveren van slechte voedingen!

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:25:
[...]

Ja. Ik denk dat jouw systeem een max zal hebben van 125W. Maar ingebouwde voedingen zijn van mindere kwaliteit. Houd hier rekening mee.

[...]

Google afbeeldingen.
Bedankt voor die foto, de MS tech is dus ook al geen optie meer.

• mirp
Wat is de reden dat je zo een smalle kast wilt?

Workstation in een zo'n klein mogelijk formaat

[ Voor 43% gewijzigd door mirp op 11-06-2013 02:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plaatsgebrek op bureau. Op de vloer is geen optie (poetsen), en op een statief tegen de muur ook niet want lopen leidingen zodat ik niet kan boren.

Eerste idee was zo een al in pc of laptop met extern scherm en toestenbord, maar voor gelijkaardige configuratie zit je aan meer dan €1000 (i5 , 8gb ram en ssd).

• mirp
Snuffel hier eens naar cases:

http://tweakers.net/categ...yNDUxRsibmeohKTE1APJqa2sB

Voor vervangende voedingen kun je eventueel hier kijken:

http://tweakers.net/categ...pSlaGBgY6IIXJqb6ZeUpWBrUA

Ik vind deze wel een mooie:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1332924353.jpeg

Met goede reviews.

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16811112361

Externe dvd speler kun je erbij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijks kan ik aan een oude desktop case geraken.

Iets zoals de HP DC5100.
Afbeeldingslocatie: http://www.pckvr.nl/wp-content/uploads/hp_dc5100_sff1.jpg
Iemand enige idee of dergelijke kasten van 6 jaar oud nog compatibel zijn? Of gebruiken pc bouwers zoals HP speciale stekkers voor de voeding?

• niektb
Bij behuizingen is er geen sprake van wel of niet compatibel zijn. Wat alleen belangrijk is, is het formaat voor het moederbord en andere onderdelen en eventuele plaatsen voor HDD/SSD en zo. Wel zitten er soms het nodige aan aansluitingen in die ouder kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:00:
Bij behuizingen is er geen sprake van wel of niet compatibel zijn. Wat alleen belangrijk is, is het formaat voor het moederbord en andere onderdelen en eventuele plaatsen voor HDD/SSD en zo. Wel zitten er soms het nodige aan aansluitingen in die ouder kunnen zijn.
Ja bedoelde eigenlijk de voeding die in dergelijke systemen zit. Gebruiken firma's zoals HP en Dell speciale stekkers voor de voeding?

• lassieman
  • Laatst online: 21-01-2025
Dit is die ene kast van paar post boven mij.]

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2451/img0443gl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/4332/img0444xu.jpg

Welke imagehost kan ik trouwens beter gebruiken?
Pagina: 1