Center match vs frontspeakers?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik ben op zoek naar een film, die me zeer duidelijk kan laten horen of een centerspeaker wel mooie aansluit bij de frontspeakers.

Natuurlijk kan ik ook het testsignaal van de receiver gebruiken, maar hoe dan ook zal dit nooit de stemmen en andere geluiden kunnen benaderen.

Iemand die me een geschikte film of scene hiervoor kan aanbevelen :?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als je een willekeurige film opzet, en je het klinkt goed dan past het toch :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Moris
Was het maar zo simpel

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je doel is om een center te vinden die hetzelfde klinkt als je fronts, zou je een van je fronts kunnen vervangen door de center en dan in stereo muziek luisteren.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Je kunt gewoon de center uitschakelen in de receiver en dan horen of de klank drastisch veranderd (meestal ten goede). Even los van de plaatsing natuurlijk.
Met een goede center hoor je het geluid wat meer gestoken uit het midden komen, maar hoor je verder geen verandering.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Moris
Lijkt me een mogelijke oplossing, maar moeilijke toe te passen in bv een winkel.
Zou handiger zijn om met een dvd naar de winkel te stappen en deze met een geschikte scene even over de speakers te laten lopen.

Verwijderd

Ik heb de perfecte film voor je. De Intro melodie van "Star Trek - First Contact" is fantastisch om te bepalen of de center goed aansluit bij de front speakers.

Toen mijn broer zijn center speaker uitkoos, had hij toevallig ook die film bij zich... Het is bij de muziek van die intro ongelooflijk goed te horen wanneer de center een andere klank-kleur heeft als de fronts. Het wordt dan heeel lelijk. De mix gaat over alle speakers, en wordt vervelende wanneer de speakers niet goed op elkaar aansluiten. Was voor mijn broer ook onmiddellijk de reden om een andere center uit te kiezen, dan diegene die 'm eerst was aangeraden.

Bij sommige films zul je dat verschil niet horen, omdat dan bijvoorbeeld alleen gesproken tekst over de center gaat, en muziek alleen over de fronts. En dan is het uiteraard veel minder hoorbaar als de speakers een andere klankkleur hebben.

Mijn advies: Neem altijd een center van dezelfde serie als je front speakers. Die sluiten goed op elkaar aan.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:01:
Mijn advies: Neem altijd een center van dezelfde serie als je front speakers. Die sluiten goed op elkaar aan.
Serie of merk? Ik zag ergens leuke 2e hands Dali concept speakers maar in die kleur (letterlijk de kleur bedoel ik dan :P ) is de bijbehorende center niet meer te krijgen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00

Cheezus

Luiaard

Serie. Verschillende series van hetzelfde merk kunnen (en vaak ook zullen) natuurlijk heel anders klinken.
Pagina: 1