Singular1ty verkoopt prodcuten en maakt een hoop fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
gallery: Singular1ty

verkoopt spullen o.a TITANS van 833 euro maar verzekerd het tot 500 euro
Hij voegt geen afzender toe aan track trace. (dit is onhandig als iets kwijt raakt)
Staat niet in voor de gevolgen dat hij de fout maakt door het niet goed te verzekeren.

Ook geen referenties naar zijn business of bedrijfje. Zo kan ik er ook geen advocaat opzetten oid als ik alleen die 500 euro krijg.

Nu is mijn pakket kwijt door POSTNL.. klote natuurlijk.. maar als ik een vergoeding krijg, wordt dat max 500 euro. Hier ben ik niet echt blij mee.

Ik vind het allemaal een beetje amateuristisch geregeld .

[ Voor 42% gewijzigd door A87 op 12-06-2013 15:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En wat is verder precies je doel met dit topic?

Volgens mij is die vergoeding overigens voor Singular1ty en is het zijn probleem om een oplossing voor jou te verzinnen, aangezien verzending verantwoordelijkheid van de verkoper is (tenzij anders overeengekomen / de koper expliciet zelf de verzendmethode heeft gekozen). Ik weet alleen niet 100% zeker of dat ook voor particuliere koopovereenkomsten geldt, maar daar is hier op GoT geloof ik nog wel het een en ander over te vinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij is hij geen bedrijf maar een particulier. Heb je zelf al contact opgenomen met Singular1ty? Wat zegt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:05
Orion84 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:27:
En wat is verder precies je doel met dit topic?

Volgens mij is die vergoeding overigens voor Singular1ty en is het zijn probleem om een oplossing voor jou te verzinnen, aangezien verzending verantwoordelijkheid van de verkoper is (tenzij anders overeengekomen / de koper expliciet zelf de verzendmethode heeft gekozen). Ik weet alleen niet 100% zeker of dat ook voor particuliere koopovereenkomsten geldt, maar daar is hier op GoT geloof ik nog wel het een en ander over te vinden.
Particuliere verkoop perikelen , wie is verantwoordelijk ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Verkoper is toch verplicht tot vergoeding?
Ik ga even dat topic lezen van de post hierboven. Thnx voor die post
ja zo te zien heb ik wel gleijk dat de verkoper mij 833 euro moet betalen in geval van uitkering en geen 500

Ik vind het erg vervelend dat singular1ty best wel nep blijkt te zijn... slecht verzekeren en ook geen referenties als ik een advocaat wil inschakelen

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 12-06-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:05
Staat in principe niet veel meer in dan wat Orion84 al heeft gezegd, maar wel een flink stuk uitgebreider met wat wettelijke achtergronden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ga je hier niet een beetje hard van stapel? PostNL kan soms het pakketje ook weer vinden..

En als je nu al met een advocaat komt, had je het dan niet beter bij een winkel kunnen kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:33:
Ga je hier niet een beetje hard van stapel? PostNL kan soms het pakketje ook weer vinden..

En als je nu al met een advocaat komt, had je het dan niet beter bij een winkel kunnen kopen ?
nee, pas als er niets anders opzit ;).
Ik wacht eerst gewoon dat onderzoek af. maar ik neem geen genoegen met ''mocht het zover komen'' 500 euro..

Ik ben gewoon niet iemand die zich om de tuin laat leiden.
En ik heb dan geen referenties, niets... geen afzender...

Voo rmij gaat dat gewoon te ver

[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 12-06-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anyway, check inderdaad even die eerdere topics en http://blog.iusmentis.com...bij-particuliere-verkoop/ over het hoe en wat rond verantwoordelijkheid voor verzending.

Succes met de afhandeling. Mocht je er niet uitkomen en advies willen hoe je een en ander het beste kan aanpakken, dan is Shopping Forum een betere plek dan dit V&A feedback forum :)

Deze doe ik op slot, omdat het dus hier niet op de juiste plek staat en verder het meeste hier al over gezegd is in eerdere topics.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.