NAS kunnen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-01 20:28
Ik ben aan het kijken naar een NAS van Synology. Ik had zelf de DS413 op het oog, volgens mij kun je daar 4 x 3tb in kwijt. Echter zijn mij een aantal dingen niet duidelijk.

- Kan ik schijven later bijzetten, bijv. met 1 schijf beginnen? Kan dit ook icm. met RAID of moet je schijven dan allemaal eerst leeg maken om een RAID config aan te maken?
- Als ik 4 x 3TB heb vol staan, wat zijn dan de uitbreidingsmogelijkheden. Moet je dan geheel nieuwe NAS kopen of zijn er alternatieven?
- Snelheid vind ik een belangrijk onderdeel, zijn er punten waar ik daarbij specifiek moet rekening houden?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Misschien is dit meer je topic?: [Synology] Vraag en antwoord

Verder:
1. Je kunt met 1 schijf beginnen, de Synology expandable raid is prima uit te breiden (ook met schijven van verschillende groottes)
2. Nog een NAS erbij kopen (2 op je netwerk) of wachten op grotere HD's die ongetwijfeld ook komen. Maar uit eigen ervaring: 12 TB vol krijgen is best een exercitie...
3. Processor en beschikbaar geheugen als je bijvoorbeeld on the fly wilt rarren/parren. Of bedoel je netwerksnelheid?

No drama

Verwijderd

Losse topics over Synology mogen, maar alleen als het gaat om uitgebreide topics waar het wenselijk is dat deze apart los wordt behandeld, omdat het anders onoverzichtelijk wordt.

In jouw geval is daarvan geen sprake, dus je mag je vragen voortzetten in het [Synology] Vraag en antwoord topic.

Dit topic is gesloten.