• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21
Nieuwe set:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 306,51€ 306,51
1Gigabyte GA-Z87P-D3€ 100,60€ 100,60
1Noctua NH-U12S€ 53,40€ 53,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,41

Gisteren nieuwe set ingebouwd maar systeem start niet door, je hoort de HD en de casefans opstarten, de lampjes van de videokaart branden, maar het moederbord doet niets en start dus niet door. CPU fan draait ook niet.

Ik heb direct alles uitgebouwd en gecontroleerd, 1 geheugen latje geprobeerd, werkt ook niet. Ik heb daarna de oude X58 set weer gewisseld en die boot wel gewoon.

Ik ga vandaag mijn oude geheugen inbouwen, en de cpu koeler opnieuw installeren.

Verder viel het me ook op dat de bevestigingsgaten voor de spacers van het mobo anders zijn dan via van het X58 bord, een gat kan ik niet gebruiken omdat daar in mijn Antec 300 geen montage gat voor is. Z87 bord zit verder wel stevig vast op 6 punten.

Viel me verder ook op de de 4770K ook merkwaardig gammel in de Z87 schoof, terwijl hij er toch echt maar op een manier in kan i.v.m. de uitsparingen en het hoekje..

Verder nautuurlijk de standaard meuk voor inbouwen gecheckt zoals plastig sealtjes bescherming etc verwijderd.

Kan ook de voeding zijn een oude Be-Quiet 650w, ik hoorde dat Hasswell vooral moeilijk kan doen met oude voedingen i.v.m. lage spanningen.. Voeding is uit December 2008:

pricewatch: be quiet! Straight Power 650W (E6)

Als ik straks na nieuwe inbouw en wisseltrucs nog geen resultaat heb dus maar even een andere voeding ophalen bij Mycom hier..

Daarna vrees ik toch echt dat het bord doa is..

Tijd om te sleutelen! :Y)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Toen je de boel uitgebouwd had - heb je de set toen ook buiten de kast uitgeprobeerd, op een stuk karton of zo?

Behalve de 24...28 pins stekker ook de 4-pins stekker op het moederbord aangesloten?

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
BIOS al geüpdatet? Ik weet doorgaans niet hoe het zit met de Hasswell BIOS, hoeveel versies er zijn bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoteldebotel op 12-06-2013 15:42 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Haswell is een heel nieuw platform, voor die socket zijn geen andere CPUs beschikbaar. Moederbord is tegelijk met de CPU op de markt gebracht, dus van een BIOS update om nieuwere CPUs te ondersteunen lijkt me niet aan de orde hier.

• mousekraker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:10
Jovas schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:58:
Kan ook de voeding zijn een oude Be-Quiet 650w, ik hoorde dat Hasswell vooral moeilijk kan doen met oude voedingen i.v.m. lage spanningen.. Voeding is uit December 2008:
Haswell heeft enkel problemen in slaapstand met bepaalde voedingen. http://nl.hardware.info/n...schikt-voor-intel-haswell

Ik zag ergens een artikel waarin coolermaster zelfs claimde dat het totale onzin is. Dit artikel kan ik helaas niet terug vinden.

Heb je de bios al een keer gereset?

• Jovas
Ik kom de bios niet eens in dus dat is inderdaad niet aan de orde.

Ik heb de powerconnector inderdaad helemaal volledig aangesloten, ik neem aan dat je de 4 pinner bedoelt die je aan de hoofd stroom connector koppelt en datn ik zijn geheel aansluit. Toch? Of bedoel je een andere 4 pins connector, en zo ja, welke?

• Hoteldebotel
Jovas schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:02:
Ik kom de bios niet eens in dus dat is inderdaad niet aan de orde.
Dat is juist het hele probleem als de BIOS je CPU niet ondersteund; dan kom je de BIOS niet in en zit je in een bootloop. :)

Echter heeft _JGC_ een goed punt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoteldebotel op 12-06-2013 16:09 ]

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
is je socket nog wel helemaal in orde
je gaf al aan dat het plaatsen van de processor al niet lekker verliep
ik zou daar eens naar kijken

[ Voor 0% gewijzigd door pummetje op 12-06-2013 17:06 . Reden: spelfout ]

• Jovas
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/hv47kk.jpg

Heb al een discussie gehad met de webshop, welles nietes verhaal, 100 euro lichter!

Volgend bord!

Als er iemand interesse heeft in een bord met verbogen pinnetjes, stuur me maar een PM

[ Voor 209% gewijzigd door Jovas op 12-06-2013 17:30 ]

• Hoteldebotel
Erg zonde! Wat ik vandaag al bij een ander topic heb gepost:

Wat van MoBo is het? Er zijn enkele fabrikanten waar de kromme pinnen onder coulance [garantie] vallen. Asus repareert sockets bijvoorbeeld voor uit mijn hoofd rond de 30 euro.

• mousekraker
Hoteldebotel schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:29:
Erg zonde! Wat ik vandaag al bij een ander topic heb gepost:

Wat van MoBo is het? Er zijn enkele fabrikanten waar de kromme pinnen onder coulance [garantie] vallen. Asus repareert sockets bijvoorbeeld voor uit mijn hoofd rond de 30 euro.
Uhm staat in de OP: Gigabyte GA-Z87P-D3

De desbetreffende topic is: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1550902

[ Voor 11% gewijzigd door mousekraker op 12-06-2013 18:31 ]

• Hoteldebotel
mousekraker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:30:
[...]

Uhm staat in de OP: Gigabyte GA-Z87P-D3

De desbetreffende topic is: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1550902
Oops, je hebt gelijk :)

Het is met MSI Gigabyte zo dat als de webshop hem naar MSI Gigabyte opstuurt ter beoordeling dat de kans aanwezig is dat de socket alsnog wordt vervangen [coulance]. Heb dit zelf een aantal malen meegemaakt.

EDIT: typo, de regeling heb ik zien gebeuren bij Gigabyte en MSI. Asus doet het tegen betaling.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoteldebotel op 12-06-2013 18:50 ]

• mousekraker
Maar daar heeft Jovas dus helemaal niks aan aangezien hij een gigabyte bord heeft.

Op de engelse site van gigabyte staat dat gebogen pinnen door schade niet onder rma vallen: http://rma.gigabyte.us/DirectRMA/EndUser_Main.asp

[ Voor 46% gewijzigd door mousekraker op 12-06-2013 18:40 ]

• Jovas
Is het trouwens aannemelijk dat mijn 4770K ook stuk is doordat ik hem blijkbaar op een bord met gebogen pinnetjes gemonteerd heb?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Joh die buig je toch zo terug met een goede naald? CPU zal het waarschijnlijk nog wel doen :)

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
:>
sebastius schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:33:
Joh die buig je toch zo terug met een goede naald? CPU zal het waarschijnlijk nog wel doen :)
Holle injectienaald ;)

Welke webshop heeft je niet zo goed geholpen?
Mi. Kan je zelf nauwelijks zulke schade toebrengen, als tweaker.
Want laat staan als je het zelf had veroorzaakt had je nooit die CPU er in geprakt, dus lijkt me dat de schade er al was zeer waarschijnlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Supertip op 12-06-2013 22:55 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Jovas
Azerty

• Supertip
  • Niet online
Dat verbaasd me echt, ik ben nog nooit teleurgesteld daar.
Ik heb het contact wel altijd telefonisch afgehandeld bij problemen.
Maar als je socket én CPU pinnetjes verbogen zijn zou ik er wel goed ziek over zijn.
Toch ff dik 300€ :(

[ Voor 33% gewijzigd door Supertip op 12-06-2013 22:51 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Jovas
Het mobo was maar 100 euro, als de cpu ook stuk is ben ik echt ziek ja, dan ben ik 400 euro lichter.. Haha, daar wil ik liever niet over nadenken..

Wel zuur, ze zeggen dat ik niet kan bewijzen dat ik het niet gedaan heb omdat ik alles al gemonteerd had. Die 100 euro ben ik dus al kwijt.. :(

• Supertip
  • Niet online
Jovas schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:51:
Het mobo was maar 100 euro, als de cpu ook stuk is ben ik echt ziek ja, dan ben ik 400 euro lichter.. Haha, daar wil ik liever niet over nadenken..

Wel zuur, ze zeggen dat ik niet kan bewijzen dat ik het niet gedaan heb omdat ik alles al gemonteerd had. Die 100 euro ben ik dus al kwijt.. :(
Ff 4 draadjes omhoog lezen ik had nog wat toegevoegd ;)
Probeer het ff mee te nemen in de onderhandelingen, het lijkt me toch sterk dat ze je zo in de kou laten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Supertip op 12-06-2013 23:06 ]

• Jovas
Supertip schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:57:
[...]

Ff 4 draadjes omhoog lezen ik had nog wat toegevoegd ;)
Ik weet het, Azerty heeft daar helaas geen boodschap aan. Met geluk mag ik hopen dat ik het voor een redelijke prijs kan laten repareren op mijn kosten door Gygabyte. Ik denk eerlijk gezegd dat ik de hele RMA procedure over ga slaan, omdat ik bang ben dat dit me nog veeeel verder van huis gaat brengen..

Ik denk dat ik gewoon een nieuw bord ergens anders ga kopen, de cpu ga testen, en daarna het defecte bord direct via Gygabyte laat repareren en eventueel werkend weer verkoop..

Het internet staat trouwens vol van Azerty en kromme pinnetjes verhalen:

https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

Morgen misschien ook eens met mijn verzekering contact opnemen, al ben ik bang dat die voor 100 euro niet aan het werk gaan..
Pagina: 1