• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
Beste Tweakers,

Na mijn moederbord klepje van het socket te hebben gehaald ging ik even mijn pinnetjes na kijken en ja hoor, er zit 1 verbogen pinnetje rechts onder :( (als je het moederbord voor je neemt, zoals hij in de kast zit)
Ik weet nu totaal niet wat ik hiermee aan moet, ik lees vaak dat dit onder user zijn fout valt, dus kan iemand mij in gods naam helpen, want deze komt nogal hard aan :F ;(
Engelen geduld heb ik niet en ik durf het ook echt niet aan om het terug buigen te riskeren.. Het gaat echt maar om een pinnetje.
Ik hoop dat jullie nuttig advies voor me hebben!

Mvg,
Bamboombots

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Contact opnemen met de winkel

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat een drama om een pinnetje op een socket. Je durft terugbuigen niet, en je weet niet wat te doen?

Je opties zijn heel simpel:
- pinnetje terug buigen;
- nieuw moederbord halen.

Eventueel kan je e.e.a. proberen los te krijgen bij de winkel waar je hem hebt gekocht. Beetje loos imho om hier helemaal een topic aan te weiden, het is ook niet echt duidelijk wat voor hulp je zoekt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Mosin
Bedankt voor je informatie.
Ik hoef ook geen specifieke hulp, maar ik vraag om advies wat ik nu het beste kan doen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mosin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:07:
Bedankt voor je informatie.
Ik hoef ook geen specifieke hulp, maar ik vraag om advies wat ik nu het beste kan doen.
Dan denk ik toch echt dat je maar 2 opties hebt. Ik snap dat het schrikken is, maar imho had je even met rustig ademhalen toch op dezelfde conclusie gekomen. Succes in ieder geval.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Pak een pincet of een spijker en buig die pin gewoon terug om. Heb het zelfde meegemaakt met mijn socket 1155 bord, en gelukkig werkte alles weer. Gebruik wel een zaklamp of een sterk licht zodat je echt goed ziet wat je doet... En pak vooral de tijd

Verwijderd

Een verbogen pinnetje kan je zelf best wel terug buigen, al moet je het wel met beleid doen. Dan is er niets aan de hand. Een pinnetje kan je terug buigen met een kleine paperclip of een speld. Gewoon terug buigen zoals de andere pinnen ook zitten. Vaak zat zelf gedaan, geen problemen nadien.

• Mosin
Ik was inderdaad even geschrokken. Ik ben hem nu terug aan het buigen. Eerste met een dun mesje en nu met een klein stukje papier, kan dat gewoon met die twee ?
Kunnen die pinnetjes wat hebben?, want ik heb hem nu redelijk zitten, maar nog niet perfect..

• mousekraker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:10
Als ik het goed heb, zijn niet alle pinnen nodig. Misschien handig om uit te zoeken welke pin precies gebogen is en of deze echt noodzakelijk is.

misschien ook handig:
http://www.youtube.com/watch?v=EdDccsbv5hA

[ Voor 12% gewijzigd door mousekraker op 12-06-2013 15:21 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18

Fordox

00101010

mousekraker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:21:
Als ik het goed heb, zijn niet alle pinnen nodig. Misschien handig om uit te zoeken welke pin precies gebogen is en of deze echt noodzakelijk is.

misschien ook handig:
http://www.youtube.com/watch?v=EdDccsbv5hA
ga daar maar niet van uit.
een pin kan ook sluiting maken als hij niet goed zit ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Mosin
De pin is nutteloos volgens dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tlR9BF3.png
Gewoon rustig buigen en proberen te installeren ?

[ Voor 84% gewijzigd door Mosin op 12-06-2013 15:30 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mosin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:28:
De pin is nutteloos als ik dit plaatje bekijk: zo is het beter
Beter leesbaar

Johann Sebastian Bach

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Wat van MoBo is het? Er zijn enkele fabrikanten waar de kromme pinnen onder coulance [garantie] vallen. Asus repareert sockets bijvoorbeeld voor uit mijn hoofd rond de 30 euro.

Pinnen terugbuigen heb ik overigens ook een aantal keer succesvol gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoteldebotel op 12-06-2013 15:39 ]

• mousekraker
Fordox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:27:
[...]

ga daar maar niet van uit.
een pin kan ook sluiting maken als hij niet goed zit ;)
De oplossing is dus dan om de pin terug te buigen, maar wanneer deze breekt er geen probleem zal ontstaan. Een gebogen pin laten zitten is nooit de oplossing omdat de cpu niet in de socket past :P .
Mosin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:28:
De pin is nutteloos volgens dit plaatje:
[afbeelding]
Gewoon rustig buigen en proberen te installeren ?
Zeker weten? Ik ben niet bekend met intel sockets en pinlayouts. Ik zie alleen een hoop kleurtjes en geen indicaties voor ground pinnen.

• Mosin
Ik kan helaas geen foto laten zien, omdat nu niks heb om het duidelijk te laten zien, maar ik heb dus met geduld dat pinnetje terug gebogen en je ziet amper verschil met de anderen. Ik denk niet dat ik het vanaf hier verder moet forceren.
Moet ik dan maar gewoon eens gaan testen ?

• Mosin
Ik ga het toch proberen, ik laat jullie nog weten hoe het afgelopen is!

• Mosin
Ik heb het pinnetje dus met geduld terug geduwd en daarna zoals ik al aangaf mijn systeem verder geinstalleerd.
Het systeem werkt tot nu prima, dus ik neem aan dat het ook goed is, want met een foute pin zul je wel niet ver komen of zit ik hier totaal mis ?
Vinden jullie het verstandig om nog eens te stressen of is de werking van de pc al genoeg om te zeggen dat hij stabiel is ?

In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen! _/-\o_

Die pinnetjes terug buigen is rot werk, maar het kwam erger op me over, dan dat het eigenlijk is

• mousekraker
Klinkt goed! Stress test is niet onverstandig. Wat is het ergste dat kan gebeuren :P.

Als het lekker werkt zou ik als ik jou was alleen niet te vaak de cpu uit de socket halen. Het zou jammer zijn als het pinnentje echt een keer zou breken.

• Mosin
mousekraker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:26:
Klinkt goed! Stress test is niet onverstandig. Wat is het ergste dat kan gebeuren :P.

Als het lekker werkt zou ik als ik jou was alleen niet te vaak de cpu uit de socket halen. Het zou jammer zijn als het pinnentje echt een keer zou breken.
Ja inderdaad, ik ga het na het sporten even doen!

Ik probeer hem zo lang mogelijk in dit mobo te houden, inderdaad zonde om dat pinnetje vaak te belasten.
Pagina: 1