Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding toereikend?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 15:17
Ik zit een beetje te twijfelen of dit allemaal wel kan, dus daarom stel ik de volgende vraag:

Mijn videokaart heeft onlangs een upgrade gehad van een HD6850 (overclocked) naar een HD7850 van MSI. Ik dacht dat dit geen invloed zou hebben op het stroomverbruik, aangezien ze toch beide evenveel verbruikten. Niks bleek minder waar, want waar mijn HD6850 het prima deed met een overclockte X4 955 deed de PC met de HD7850 toch een beetje moeilijk. Dus schakelde ik maar weer terug naar een undervoltte X4 955, en ja hoor hier doet hij het prima.

Iemand een idee of het inderdaad de voeding kan zijn die het probleem veroorzaakt? Hieronder mijn verdere specs:

- AMD Phenom II X4 955 (1,35v 3,6Ghz of 1,225v)
- MSI Radeon HD7850 1GB GDDR5
- 6GB DDR2 800Mhz RAM
- 3x Hitachi 7K250 (RAID 0)
- Soundblaster Audigy 4 kaartje
- Antec BP430 > Max. 360 watt combined op 12v rail.

En voorheen dus een VTX Radeon HD6850 X-Edition.

Alvast bedankt!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Kan best eens met je voeding te maken hebben ja.

Maar stel je vraag hier even: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Denk dat ze je daar wel verder kunnen helpen.

Verwijderd

Was dit met een schone Windows installatie een de laatste BIOS voor je moederbord? Ik denk dat 430W net genoeg is, dus test als je wil overklokken een iets stevigere voeding!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al aangegeven is [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 de plek voor dit soort vragen.

Volgende keer graag eerst even zoeken, heel veel vragen zijn vaker op GoT voorbij gekomen, sommige zo vaak dat er hele topics aan gewijd zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.