Wijzig/verwijder User Review - gekke-gerrit Razzmatazz

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzmatazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb geboden op een veiling van gekke-gerrit voor een slimline blurayspeler. Verkoper had vermeld dat hij bij schrijven weleens een foutmelding gaf, maar verder geen opmerking over de werking.
Speler blijkt bij aankomst maar een fractie van mijn optische schijven te lezen. Ik meld dit vriendelijk aan de verkoper, maar die antwoord slechts met de melding dat het had kunnen weten omdat ik een defect product gekocht heb. Geen spoortje van verbazing aan zijn kant, dus ik vermoed dat de verkoper in de advertentie het product beter heeft voorgedaan dan hij wist dat het was.

Daarnaast was het product slecht verpakt en als briefpost verstuurd terwijl ik betaald heb voor pakketpost, iets wat op een veilingprijs van 7 euro toch niet erg netjes is.

Hierom besloot ik negatieve userreview te schrijven. Verkoper reageerde vervolgens met een (meer) negatieve review. In mijn ogen alleen als wraak, want ik heb volgens mij compleet correct gehandeld. Ik was snel in mijn communicatie, en heb prompt betaald. Volgens mij is het niet de bedoeling dat User Reviews enkel gebruikt worden als retributie.

Gerrit, nergens in je advertentie staat dat de speler een defect heeft. 'Wel eens' een foutmelding kan net zo goed komen door een brakke driver of een slechte windowsinstallatie. Je hebt de speler dus verkocht onder valse voorwendselen en niet correct gehandeld. Je claimt dat dat niet zo is, maar je geeft daar geen enkel argument bij. Je negatieve review slaat dus nergens op. Kun je de review verwijderen of tenminste neutraal maken?

Ter volledigheid de volledige correspondentie hieronder
Advertentie:
titel: Blue ray speler / DVD Writer... BD-TS-LB23 TOSHIBA SAMSUNG SLIM BD-ROM/DVD WRITER
tekst:

leest en schrijft wel weg maar geeft soms een melding dat hij niet helemaal goed gebrand is. ik mis dan geen bestanden maar ik vertrouw het niet helemaal

dvd kop schoon te maken?

Read BD-ROM 2X
Read (Single Layer / Dual or Double Layer) Max. 8X/6X (DVD-RAM 5X)
Write DVD+R/-R Double Layer Max. 4X/4X
Write DVD+/-R Max. 8X
Write DVD+/-RW Max. 4X
Op 27 mei 15:00 won ik de veiling voor een bedrag van 7 euro.
quote: Razzmatazz
27 mei 15:10
Hoi Gerrit,

Ik heb net je veiling gewonnen. Kun je de speler versturen naar het onderstaande adres? Als je je rekeningnummer opstuurt zal ik de totale kosten (13,75?) gelijk per bank overmaken.

Groeten,
quote: gekke-gerrit
27 mei 15:41
Ha!

Mooi om te horen!
Je mag t geld overmaken op rekening nummer:xxxxxxxxxx tnv:XX Xxxxx onderwerp : blueray speler

Met vriendelijke groet,
27 mei 15:58
Geld is overgemaakt!
(bijgevoegd: screenshot internetbankieren)
De envelop met de speler werd 29 mei bezorgd.
30 mei 0:09
Hey Gerrit,

De speler is vanmiddag binnengekomen. Ik heb 'm gelijk in m'n laptop geschoven en ben sindsdien bezig geweest met wat testjes. Helaas heb ik slecht nieuws. Ik heb 2 CDROM's en 6 DVDROM's geprobeerd te kopiëren (allemaal officiële schijven, geen gebrande) naar m'n SSD, en bij slechts 2 ging dat zonder problemen. Ik heb vervolgens de speler gedemonteerd en de oogjes voorzichtig schoongemaakt met alcohol, en daarna opnieuw getest. Dit gaf helaas geen beter resultaat. Ik heb dezelfde CDROM's en DVDROM's met m'n eigen speler test, en die las ze allemaal zonder problemen.

Ik kan dus niet anders concluderen dan dat de speler nu in het geheel onbruikbaar is, en niet alleen niet meer zo lekker schrijft.

Doe maar een voorstel hoe we dit kunnen afhandelen.

Groet,
30 mei 8:01
Hallo Janne,

Je weet dat je een defecte blue ray hebt gekocht ? Dat stond ook in de advertentie!

Met vriendelijke groet,
30 mei 18:54
Hoi Gerrit,

De tekst "leest en schrijft wel weg maar geeft soms een melding dat hij niet helemaal goed gebrand is" betekent niet hetzelfde als "is defect". Hier staat vertaald: "Ik verkoop een speler die CD, DVD en Blu-ray leest, maar bij het schrijven af en toe een foutmelding geeft. " - Aangezien ik nooit meer schijfjes schrijf is dat laatste totaal geen issue voor mij. Als je een defect product verkoopt dan moet je alle relevante defecten erbij zetten, en niet ééntje.

Je hebt wat mij betreft een verkoop gedaan onder valse voorwendselen en ik verwacht daarom gewoon mijn geld terug, inclusief de teveel betaalde verzendkosten. Dat vind ik overigens ook al niet zo netjes, dat je mij laat betalen voor een pakketverzending en het vervolgens gewoon als briefpost opstuurt. Dat scheelt een derde van de totaalprijs! Tot slot had de speler niet eens een frontje, iets wat je ook wel even had kunnen vermelden.

Groet,
30 mei 19:44
Beste Janne,

Mijn ervaring is dat hij las en dat hij schreef, maar Windows zelf gaf de melding dat hij niet correct brandde, aangezien je zelf ook nog de oogjes hebt schoongemaakt met alcohol ga ik helemaal niets ondernemen om jou hierin tegemoet te komen. ik heb je gegeven wat je gekocht hebt.
daarnaast heb je zelf aangeboden om 13 euro nogwat over te maken voor de kosten. ik vind dat prima. je hebt er zelf niet naar gevraagd wat het zou kosten om het te laten verzenden.

met dit probleem kan ik jou helaas niet helpen. je kan een negatieve beoordeling achterlaten maar ik heb mijn advertentie gewoon correct opgesteld en correct gehandeld.

Met vriendelijke groet,
30 mei 20:57
"Als je je rekeningnummer opstuurt zal ik de totale kosten (13,75?) gelijk per bank overmaken."

Ik hoef je toch niet uit te leggen dat een vraagteken betekent dat ik je bevestiging vraag of de totale kosten 13,75 zijn. Je verschuilen achter zoiets is kinderachtig. Je kan zelf ook wel bedenken dat 13,75 min de zeven euro waarvoor ik de veiling won precies uitkomt op de prijs van het versturen van een verzekerd pakje. Als jij er vervolgens achter komt dat je het gewoon als briefpost kan versturen kan je op z'n minst dat even aan mij vragen of ik dat wil, en/of me aanbieden me het verschil terug te storten.

Ik heb je gelijk laten weten dat het product dat je me verkocht hebt niet meer werkt. Ik heb _nadat_ ik dat had vastgesteld ook nog de lensjes gereinigd, een procedure die je zelf had aangeraden. Waarom zou je dan "helemaal niets ondernemen om mij tegemoet te komen"? Je hebt me niet gegeven waarvoor ik betaald heb. Ik heb betaald voor een werkende optische drive die af en toe een foutmelding gaf bij het _branden_, niet een optische drive die bijna niets kan lezen. De drive was dus óf al stuk, óf hij is stuk gegaan tijdens vervoer. Aangezien je 'm alleen in wat bubbelplastic had gewikkeld en niet ook nog in wat stevig karton is dat niet eens ondenkbaar. In beide gevallen is het buiten mijn schuld en was een actie van jouw kant correct geweest. Als je gewoon normaal antwoord had gegeven dan had ik daar wel mee kunnen leven en had ik niet eens negatieve feedback achtergelaten (bijv: "He dat is vervelend, toen ik 'm hier had werkte hij nog. Zal ik je de helft weer terug overmaken als compensatie?"). In plaats daarvan probeer je je te verschuilen achter vanalles en nogwat, iets wat het eigenlijk alleen maar aannemelijker maakt dat je al wist van het defect.
Ik plaats hierna mijn userreview.
Mijn review
Even later kreeg ik van gerrit een review terug
Gerrit's review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

How to - V&A feedback laten aanpassen
svp niet reageren in topics waar je geen partij bent :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 13:20 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:29
Ik zal bij mijn huidige reactie blijven, en ik zal de userreview niet wijzigen, ook is het geen wraak actie maar mijn persoonlijke ervaring, het is bij mij altijd alles of niets, 5 sterren of 1 ster. Je doet het goed of je doet het fout ik doe niet aan half half. vandaar 1 ster.
"Mijn ervaring is dat hij las en dat hij schreef, maar Windows zelf gaf de melding dat hij niet correct brandde, aangezien je zelf ook nog de oogjes hebt schoongemaakt met alcohol ga ik helemaal niets ondernemen om jou hierin tegemoet te komen. ik heb je gegeven wat je gekocht hebt.
daarnaast heb je zelf aangeboden om 13 euro nogwat over te maken voor de kosten. ik vind dat prima. je hebt er zelf niet naar gevraagd wat het zou kosten om het te laten verzenden.

met dit probleem kan ik jou helaas niet helpen. je kan een negatieve beoordeling achterlaten maar ik heb mijn advertentie gewoon correct opgesteld en correct gehandeld. "
Ook ben ik van mening dat jij je 'verlies' moet nemen, omdat het schoonmaken van het oogje niet is gelukt.

[ Voor 12% gewijzigd door gekke-gerrit op 11-06-2013 14:04 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 00:01
Waarom ga je spullen verkopen aan mede tweakers waar je zelf ook wel van weet dat ze stuk zijn.
In mijn ogen heb je de staat van het apparaat iets beter voorgedaan als dat ding echt is.
Als ik spullen heb die niet werken zet ik er duidelijk bij defect..
Maar nog liever gooi ik het gewoon weg, om een ander de ellende te besparen.

Ik zou zelf nooit 2e hands optische apparatuur kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:29
Aerophobia1 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:47:
Waarom ga je spullen verkopen aan mede tweakers waar je zelf ook wel van weet dat ze stuk zijn.
In mijn ogen heb je de staat van het apparaat iets beter voorgedaan als dat ding echt is.
Als ik spullen heb die niet werken zet ik er duidelijk bij defect..
Maar nog liever gooi ik het gewoon weg, om een ander de ellende te besparen.

Ik zou zelf nooit 2e hands optische apparatuur kopen.
\/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/
Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:15:
[mbr]How to - V&A feedback laten aanpassen
svp niet reageren in topics waar je geen partij bent :)[/mbr]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekke-gerrit schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:51:
[...]

\/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/

[...]
Inderdaad - hoe toon ik aan dat ik het topic niet gelezen heb, les 1 :)

Maar goed, ik zie dat er geen overeenstemming is, dus dan houdt het helaas op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.