Moederbord en RAM voor de volgende setup

Pagina: 1
Acties:

• maikeldus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11-2021
Beste tweakers,

Ik heb in de laatste week de volgende setup bij elkaar gezocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 306,51€ 306,51
1Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB€ 678,80€ 678,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 108,93€ 108,93
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,50€ 89,50
2Asus PB278Q Zwart€ 505,-€ 1.010,-
1Noctua NH-D14€ 68,-€ 68,-
1Logitech Anywhere Mouse MX€ 50,-€ 50,-
1Steelseries Qck+€ 12,10€ 12,10
1Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K4/32X€ 262,60€ 262,60
1Cooler Master V Series V850€ 136,-€ 136,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.922,34

Nu zocht ik hier nog een moederbord bij die support biedt voor een eventuele tweede Herculez kaart, en het moederbord moet het liefste ook een beetje in dezelfde stijl zijn.

Hiernaast kreeg ik te horen dat de RAM snelheid qua ervaring minimaal is, tevens zal 32 GB wel wat OP zijn.

Dus zou jij je misschien kunnen helpen met wat advies voor een moederbord of RAM. Wat vinden jullie trouwens van de rest? Ik ben van plan om maar op één monitor te gamen.

Opmerking: De GPU is een 3 slots kaart

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, als ik zo zie dat je tegen de 4000 euro wil uitgeven voor een game pc

en

je 32 GB RAM overweegt, ook nog eens van het duurste soort
(terwijl 8 GB Ram van 50 euro dezelfde prestaties zullen geven mbt games)

dan neem ik je niet echt serieus. Is meer van, neem van alles het duurste, zal wel goed wezen dan.

• Desivy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08-2025
Waar ga je die processor ooit voor nodig hebben?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013
(kan wel een update gebruiken inmiddels, maar het gaat om het idee)

En de andere helft in je zak steken voor over 3-4 jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 11-06-2013 18:09 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
kon het nog duurder ? En ben je serieus ?

De 840 pro is nutteloos want de 840 is gewoon hetzelfde, een super overdreven dure proccessor koeler. (er zijn tig meer proccesor koelers die hetzelfde of meer kunnen koelen) 3 TB due je nooit vol zal krijgen (3000+256 - 3256 danog krijg je die nooit vol) de videokaart kon niet meer groter (en duurder in vergelijking met de rest), en een i7 terwijl zelfs een i5 nog beter is ivm hyper threading. En de rams zijn nog het ergste. het word toch geen server ? 8 GB is voldoende 16 GB kan ik me nog net voorstellen maar vind ik ook al overskill. Maar 32 GB het aller duurste ??

Naar mijn menig is deze computer bedoeld om mee op te scheppen. Ik zou dit allemaal veel goedkoper doen. Want wat je nu gaat uitgeven is meer dan een minimum loon. met 1000 euro kom je ook al aan een overskill PC. met minder heb je al zat. Met de command ''ik doe dit omdat ik later dan niet hoef te upgrade'' heb je ook niks aan want over 6 jaar is je PC gewoon oud. En dat is vernieuwing gewoon nodig.

TIME TO UPGRADE !!!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-02 20:26
rickboy333 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:39:

De 840 pro is nutteloos want de 840 is gewoon hetzelfde, een super overdreven dure proccessor koeler. (er zijn tig meer proccesor koelers die hetzelfde of meer kunnen koelen) 3 TB due je nooit vol zal krijgen (3000+256 - 3256 danog krijg je die nooit vol) de videokaart kon niet meer groter (en duurder in vergelijking met de rest), en een i7 terwijl zelfs een i5 nog beter is ivm hyper threading. En de rams zijn nog het ergste. het word toch geen server ? 8 GB is voldoende 16 GB kan ik me nog net voorstellen maar vind ik ook al overskill. Maar 32 GB het aller duurste ??

Naar mijn menig is deze computer bedoeld om mee op te scheppen. Ik zou dit allemaal veel goedkoper doen. Want wat je nu gaat uitgeven is meer dan een minimum loon. met 1000 euro kom je ook al aan een overskill PC. met minder heb je al zat. Met de command ''ik doe dit omdat ik later dan niet hoef te upgrade'' heb je ook niks aan want over 6 jaar is je PC gewoon oud. En dat is vernieuwing gewoon nodig.
Akkoord dat prijstechnisch gezien de PC zeker niet ideaal is, maar zonder te weten waarvoor deze PC gebruikt gaat worden, zijn uitspraken als "een i5 is beter ivm HT", "8GB RAM is voldoende" en "3TB krijg je nooit" vol een beetje uit de lucht gegrepen. Er zijn verschillende situaties waar dergelijke specs wel degelijk van pas komen.

Maar zonder meer info kunnen we de TS sowieso niet helpen.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• LordPan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 19:46
rickboy333 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:39:

Heb je alles geverifieerd wat je hier zegt?
Opmerkingen Samsung 840:
- De sequentiele schijfsnelheid is meer dan het dubbele voor de Pro dan voor de basic versie. http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/samsung-840-pro_5.html#sect0
- 5 jaar garantie ipv 3.
- Read IOPS 5% hoger, write IOPS bijna 50% hoger
Persoonlijk zou ik ook de 840 Pro kiezen.

Koeler:
Is 70€ voor deftige koeling nu zo overdreven? Ik ken mensen die veelvouden aan watersetjes uitgeven voor enkele graden koeler te gaan. Is volgens de specs trouwens slechts 12,6dB. Je gaat hard mogen zoeken naar zo eentje in de grabbelbak van 20€.

HD:
Legendarisch (alhoewel eigenlijk niet door Bill Gates gezegd) zijn de woorden: "640k ought to be enough for anybody". Zeg nooit: je krijgt dit niet vol. Dat dacht ik van mijn eerste 500Mb schijf ook (toen ik upgrade van een 40Mb versie).

Videokaart:
Alhoewel de 780 ook niet mijn persoonlijke keuze zou zijn (dat is de 770GTX), is dit een steengoede kaart (wat wil je voor dit geld). En hij is price/performance toch niet zo van de pot gerukt als de Titan bv wel is. http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

CPU:
i5 (je bedoeld waarschijnlijk de 4670K) is niet beter dan deze i7. http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Dit wil echter niet zeggen dat de meeste games veel sneller op de i7 gaan draaien. Persoonlijk denk ik ook dat de 4670K een betere optie is. (zo hou je toch nog eens 50€ over om eens extra mee op stap te gaan, of voor een extra game).

RAM:
ik kan herhalen wat ik over HD zei.
8Gb is voor de meeste games voldoende, maar zou persoonlijk voor een kitje van 2x 8Gb gaan. De snelheid (2400Mhz) is niet echt bruikbaar voor games (of toch niet echt merkbaar). Ik denk dat je wel geld kunt sparen door 1600Mhz geheugen te kopen met een lagere CAS.

Het enigste waar ik je wel gelijk in geef is de voorlaatste zin van je post: Dat je geen pc moet kopen met het oog dat je dan lang niet moet investeren. Beter is om hetzelfde geld over een langere periode uit te geven. Dan zit je meestal met een constante hoge performance.

Nog eigen opmerkingen ivm de build niet behandeld in vorige nogal bot geschreven reactie:
* Zeker van deze schermen? 27" is nogal veel. Zie dat je genoeg diepte hebt op je bureau, want niets zo onaangenaam als op 50cm van een 27" scherm te zitten, laatstaan 2. Als je ook LAN's doet met je pc, dan zou ik zeker opteren voor een 24" model.
Als je niets doet met design voor je werk of studies kun je mss overwegen om een monitoren met een TN paneel te nemen. Deze zijn doorgaans sneller.

[ Voor 2% gewijzigd door LordPan op 19-06-2013 12:22 . Reden: typo's ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Je gaat voor de GTX 780?

Wat is er gebeurd met de 2x GTX Titans die je ging aanschaffen?
Game systeem met 2x GTX Titan

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Ik weet niet wat je met je machine gaat doen, maar dit is wel een beest van een machine die je in elkaar aan het zetten bent (en ik kan met geen goed fatsoen een toepassing bedenken waar je dit nodig voor zou hebben, dus ben ernstig benieuwd). Op basis van het gebrek van die kennis is het dus ook nagenoeg onmogelijk om een passend stuk hardware aan te bevelen.
Puur uitgaande van de specs van je andere hardware dus denk ik dan al snel aan een Sabertooth z87 of een Maxiumus VI of iets dergelijks

iRacing Profiel

Pagina: 1