Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Omdat wij in het najaar een rondreis door Amerika gaan maken, ben ik op zoek naar een navigatiesysteem.
Ik vraag me alleen of ik tegenwoordig niet beter een (goedkopere) Android tablet kan pakken bijvoorbeeld de Samsung galaxy tab 2 zonder 3g.
Op de tablet zou dan bijvoorbeeld Tomtom of andere navigatie software kunnen worden geïnstalleerd, met als voordeel dat we hier ook nog mee kunnen internetten enz.(alleen met wifi)
Wat zouden jullie doen ??

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb sinds jaren een Garmin Nüvi 205 met een 3,5" scherm en sinds kort een Galaxy Tab 2 7.0. Die Garmin gebruik ik dus niet meer voor navigatie. Vooral het grotere scherm van de Galaxy vind ik zo geweldig.
Dus ik zou zeker voor de tablet gaan. Enige punt is wel dat je hem goed moet kunnen monteren, of je hebt een bijrijder die je instructies geeft. Ik neem aan dat je een huurauto gaat rijden, dus dat monteren zal lastig zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien stom, maar kan je niet beter dan een auto met navigatie huren? Zit je ook niet met kaarten updates etc. te klieren.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Hooiopdevork
@Maasluip: Welke navigatiesoftware gebruik je? en je hebt toch ook een auto-houder voor de tablet dus dat moet wel lukken

@WhizzCat: Navigatie huren voor een paar weken is bijna net zo duur of duurder als er zelf een aanschaffen en aangezien ik deze thuis ook kan gebruiken is net zo handig.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor Android navigatie ben ik persoonlijk voorstander van Navigon (offline maps etc.) maar er zijn er aardig wat. Er loopt ook een topic over op GoT, wellicht een handige om door te nemen:

Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

Xbox Live ID:Notna8310

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hooiopdevork schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:12:
@Maasluip: Welke navigatiesoftware gebruik je? en je hebt toch ook een auto-houder voor de tablet dus dat moet wel lukken

@WhizzCat: Navigatie huren voor een paar weken is bijna net zo duur of duurder als er zelf een aanschaffen en aangezien ik deze thuis ook kan gebruiken is net zo handig.
In sommige auto's zit navigatie hé, die hoef je niet apart te huren ;)

Last.fm | Code Talks

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hooiopdevork schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:12:
Ik gebruik OSMAnd. De +-versie is 5 euro in de android shop en dan heb je gratis software en kaartupdates.
Die autohouder is alleen de tablethouder. Dan moet je nog het autospecifieke gedeelte hebben. Dan moet je al weten welke auto je krijgt en je moet niet hoeven te boren of te schroeven.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maasluip schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Ik gebruik OSMAnd. De +-versie is 5 euro in de android shop en dan heb je gratis software en kaartupdates.
Die autohouder is alleen de tablethouder. Dan moet je nog het autospecifieke gedeelte hebben. Dan moet je al weten welke auto je krijgt en je moet niet hoeven te boren of te schroeven.
Je regelt dan toch gewoon een houder die je aan de ruit plakt?

Als je trouwens een goedkope tablet zoekt hiervoor zou ik eerder een nexus 7 pakken. Dan heb je echt een prima tablet voor een zeer scherpe prijs.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 13:52
afvalzak schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:14:
[...]

In sommige auto's zit navigatie hé, die hoef je niet apart te huren ;)
Met huurauto's in de VS werkt dat toch even net wat anders: Als je navigatie wilt, betaal je altijd extra (behalve als je hele dure auto's huurt, waarschijnlijk, maar dat laat mijn budget (en mijn vrouw...) niet toe...

Zelf gebruiken we een TomTom met daarop zowel de kaarten van West Europa en Noord Amerika. En ondanks dat de kaarten al in 4 jaar niet zijn geupdate, konden we tijdens onze laatste trip alles nog probleemloos vinden (ok, we zijn geen nieuwe projecten in gereden, maar als het eenmaal ligt, veranderd er blijkbaar niet zoveel)

Een tablet is al snel veel te groot in de auto. Het is toch verdraaid prettig als je navigatiesysteem in een houder zit, zodat je ook als bestuurder er makkelijk op kunt kijken. En om nou aan je passagier te vragen om dat ding de hele tijd omhoog te houden. En op je ruit? Weet je hoeveel je niet meer ziet dan?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hooglander1 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:23:
[...]

Je regelt dan toch gewoon een houder die je aan de ruit plakt?
Probleem met moderne auto's met schuine voorruiten en grote tablets is dat dat niet altijd past. Of je moet hem onder de achteruitkijkspiegel hangen.
Maar ik had inderdaad niet meer aan een zuignap gedacht.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Kijk anders eens naar een 4.3-5" el-cheapo android telefoon.Best of both worlds, kan je nog bellen ook als je wil ;-). Kosten zijn t' probleem niet, je vind legio goedkope toestellen in de V&A of op marktplaats!

• Hooiopdevork
Ik zou idd voor een 7" galaxy tab gaan of misschien de nexus 7, dit moet ik nog onderzoeken.
Zou dit te groot zijn voor in de auto met een houder met zuignap?
Pagina: 1