Ik ben begonnen met het leren van VB.net. Ik ben nog niet veel verder geraakt dan wat met variabelen te spelen en enkele eenvoudige progjes te schrijven.
Nu ben ik bezig met een programma om mensen in groepen te verdelen en die groepen dan in een array te steken
Het aantal groepen is altijd 5
Het aantal personen per groep is minimum 1
Het totaal aantal personen varieert.
Mijn doel is om het aantal mogelijke combinaties te berekenen en dan alle mogelijke combinaties in een array bij te houden.
Vraag1;
"hoe kan ik het aantal mogelijke combinaties berekenen.
Vraag 2:
Hoe kan ik al die combinaties in een array zetten.
voorbeeld: (in de uiteindelijke array komen natuurlijk tientallen van deze tabellen)
Dit is wat ik heb.
Ik wil geen code hebben als antwoord, ik heb liever een manier waarop ik het zou kunnen doen.
Mijn excuses als ik mijn vraag niet duidelijk stel
Alvast bedankt om deze tekst door te lezen
Edit: Ik heb het wat verduidelijkt
Nu ben ik bezig met een programma om mensen in groepen te verdelen en die groepen dan in een array te steken
Het aantal groepen is altijd 5
Het aantal personen per groep is minimum 1
Het totaal aantal personen varieert.
Mijn doel is om het aantal mogelijke combinaties te berekenen en dan alle mogelijke combinaties in een array bij te houden.
Vraag1;
"hoe kan ik het aantal mogelijke combinaties berekenen.
Vraag 2:
Hoe kan ik al die combinaties in een array zetten.
voorbeeld: (in de uiteindelijke array komen natuurlijk tientallen van deze tabellen)
| Groep 1 | Groep 2 | Groep 3 | Groep 4 | Groep 5 |
| Persoon 1 | Persoon 3 | Persoon 2 | Persoon 4 | Persoon 8 |
| Persoon 6 | Persoon 5 | Persoon 10 | Persoon 9 | Persoon 7 |
| Persoon 12 | Persoon 11 | Persoon 15 | Persoon 17 | Persoon 16 |
| Persoon 13 | Persoon 18 | Persoon 14 | Persoon 20 | Persoon 23 |
| Persoon 21 | Persoon 19 | Persoon 22 |
Dit is wat ik heb.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| 'De personen worden opgeslagen in arrstrPersonen Dim arrstrPersonen() As String Dim intteller, intAantal As Integer intaantal = InputBox("geef het aantal personen") For intteller = 0 To (intaantal - 1) arrstrpersonen(intteller) = InputBox("Geef persoon " & (intteller + 1)) Next 'aantal mogelijke combinaties berekenen (intAantalcombinaties) Dim intaantalCombinaties As Integer intaantalCombinaties = 'combinaties opslagen in array ' arrstrcombinaties(persoon, groep, tabelnummer) Dim arrstrCombinaties(,,) As Integer For intteller = 0 To (intaantalCombinaties - 1) arrstrCombinaties(, , intteller) = arrstrPersonen() Next |
Ik wil geen code hebben als antwoord, ik heb liever een manier waarop ik het zou kunnen doen.
Mijn excuses als ik mijn vraag niet duidelijk stel
Alvast bedankt om deze tekst door te lezen
Edit: Ik heb het wat verduidelijkt
[ Voor 34% gewijzigd door xandie op 10-06-2013 23:11 . Reden: Verduidelijking ]