Toon posts:

interface expected here

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk de bedoeling dat dit programma een lijst doorloopt, daaruit de snelste tijd haalt en de naam die er bij hoort maar ik stuit nu al op een ander probleem: volgens het java for dummies boek moet je
[throws FileNotFoundException] gebruiken omdat het programma anders überhaupt niks doet maar hij geeft een error "interface expected here". Op internet kan ik wel deze error vinden maar niet in dit verband dus daarom vraag ik het hier.

Daarnaast wil de [System.out.println(time);] ook niet werken, een error bij de "." (misplaced constructs) en bij de "time" ( VariableDeclaratorId expected after this token).

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
import java.io.File;
import java.io.FileNotFoundException;
import java.util.Scanner;

public class Marathonb {

public static void main(String args[]) {

throws FileNotFoundException {

Scanner diskScanner = new Scanner(new File("marathonn.txt")),

time = diskScanner.nextInt();

System.out.println(time);

}
        }

}

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 09-06-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

Throws hoort bij mijn weten thuis in de signatuur van je methode en niet in de body.
Je hebt time niet gedeclareerd.
Je hebt ergens een komma i.p.v. een puntkomma.

P.S.: Er bestaat zoiets als code-tags op dit forum dat heel goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Over het "throw FileNotFoundException": bekijk even wat de syntax eigenlijk is van "throws" en zet het niet zomaar ergens neer. ;)

Verder: om code te posten, gebruik de code-tags zodat je mooie code krijgt, zonder die tags is het veel slechter leesbaar.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand zei dat idd over die code tags maar ik kon ze daarnet niet vinden. Hoe gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 09:30
code:
1
[code ]hier je code[/ code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code tags

Verder: we hebben hier graag dat je onze Quickstart hanteert bij 't openen van een topic; je topic in de huidige vorm is niet veel meer dan een Kan iemand even...? ("dit is m'n code *plemp* ik wil dat 't zus-en-zo-doet") dus als je je topicstart even zou willen aanvullen zodat alle relevante informatie die in de quickstart vermeld is ook daadwerkelijk aanwezig is stellen we dat zeer op prijs ;)

Gebruik daarvoor de edit-link (rechtsbovenaan je post). Dit is overigens niet voor 't eerst dat we je daar op wijzen.

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 10-06-2013 02:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Even afgezien van het commentaar hierboven krijg ik het idee door je vorige topic en de inhoud van dat code block dat je echt geen idee hebt waar je mee bezig bent. Of je een regel afsluit met een puntkomma of een komma maakt nogal wat verschil bijvoorbeeld. Ik zie zo in eerste oogopslag al drie redenen dat je code uberhaupt niet compileert.

Gokje: je loopt flink achter op de rest van je studiegenoten en durft niet goed aan te komen met vragen voor hulp hierover? Ga snel met je mentor praten om te kijken hoe je dit het beste recht kan trekken. Goed gaan studeren op je dictaten e.d. om de basis onder de knie te krijgen is een goeie start in ieder geval.

https://niels.nu

Pagina: 1