Hallo,
Ik zou graag jullie advies horen over de door mij samengestelde PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen. Denk aan de nieuwere titels (BF3, BF4 straks, Crysis 3, Rome: Total war 2, Tomb Raider, Max Payne 3, etc.) (heb ook nog e.e.a. in te halen
)
Monitor reeds in bezit, 1920x1200
Wat mag het systeem gaan kosten?
Streven is €1000,-, zou mooi zijn, maar eventueel iets meer (max €1100)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur. Logitech muis/toetsenbord, Z2300 speakers, 2443BW 24" monitor (1920x1200).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel CPU, voornamelijk uit eerdere goede ervaring.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te veel lawaai is een pré. Laag energieverbruik altijd meegenomen.
Onderstaand systeem heb ik samengesteld n.a.v. verschillende topics in dit forum.
Hierover heb ik de volgende vragen:
- Voor de zekerheid: zijn alle componenten onderling compatilble?
- Haswell / Ivy bridge.. ik weet dat het een discussiepunt is, maar ik laat me toch graag adviseren: is het paar tientjes meer waard? En zijn er nog kinderziektes?
- GPU keuze, 770 GTX of HD 7970? (Beide gevallen zou ik een OC kaart kiezen, zelf overklokken doe ik niet heel snel). Over het algemeen heb ik het gevoel dat de 770GTX over het algemeen beter presteert, daarnaast is het een nieuwere kaart.
Ben niet merkgebonden, wel positieve ervaring met AMD laatste +- 6 jaar, nagenoeg geen met NVIDIA.
- WiFi ga ik waarschijnlijk nodig hebben. Ik neem aan dat het verstandiger is een losse kaart te nemen? Meerprijs van een moederbord met WiFi is nogal fors.
- Mijn Z2300 was aangesloten op een XFi Xtreme Music geluidskaart. Dit was op een 6 jaar oud moederbord. Ik vond het verschil in geluidskwaliteit behoorlijk merkbaar. Is dit met nieuwe moederborden nog het geval? En is het dus raadzaam alsnog een geluidskaart te kopen, of misschien de oude over te zetten?
Bij voorbaat hartelijk dank! Mocht meer info nodig zijn, laat maar weten.
Ik zou graag jullie advies horen over de door mij samengestelde PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen. Denk aan de nieuwere titels (BF3, BF4 straks, Crysis 3, Rome: Total war 2, Tomb Raider, Max Payne 3, etc.) (heb ook nog e.e.a. in te halen
Monitor reeds in bezit, 1920x1200
Wat mag het systeem gaan kosten?
Streven is €1000,-, zou mooi zijn, maar eventueel iets meer (max €1100)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur. Logitech muis/toetsenbord, Z2300 speakers, 2443BW 24" monitor (1920x1200).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel CPU, voornamelijk uit eerdere goede ervaring.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te veel lawaai is een pré. Laag energieverbruik altijd meegenomen.
Onderstaand systeem heb ik samengesteld n.a.v. verschillende topics in dit forum.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 369,40 | € 369,40 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 77,85 | € 77,85 |
1 | Corsair Carbide 300R | € 62,30 | € 62,30 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Asus DRW-24B5ST Zwart | € 16,94 | € 16,94 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,- | € 54,- |
1 | Samsung 840 series 250GB | € 144,99 | € 144,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.043,32 |
Hierover heb ik de volgende vragen:
- Voor de zekerheid: zijn alle componenten onderling compatilble?
- Haswell / Ivy bridge.. ik weet dat het een discussiepunt is, maar ik laat me toch graag adviseren: is het paar tientjes meer waard? En zijn er nog kinderziektes?
- GPU keuze, 770 GTX of HD 7970? (Beide gevallen zou ik een OC kaart kiezen, zelf overklokken doe ik niet heel snel). Over het algemeen heb ik het gevoel dat de 770GTX over het algemeen beter presteert, daarnaast is het een nieuwere kaart.
Ben niet merkgebonden, wel positieve ervaring met AMD laatste +- 6 jaar, nagenoeg geen met NVIDIA.
- WiFi ga ik waarschijnlijk nodig hebben. Ik neem aan dat het verstandiger is een losse kaart te nemen? Meerprijs van een moederbord met WiFi is nogal fors.
- Mijn Z2300 was aangesloten op een XFi Xtreme Music geluidskaart. Dit was op een 6 jaar oud moederbord. Ik vond het verschil in geluidskwaliteit behoorlijk merkbaar. Is dit met nieuwe moederborden nog het geval? En is het dus raadzaam alsnog een geluidskaart te kopen, of misschien de oude over te zetten?
Bij voorbaat hartelijk dank! Mocht meer info nodig zijn, laat maar weten.