Horizon als repeater met wifi van eigen router en niet UPC

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Weet niet goed of ik het in de titel heb kunnen vatten, maar here goes:

Laat ik eerst mijn netwerk uitleggen:
  • Ik heb internet van UPC met upc modem/router. DHCP staat hier aan en deze geeft een bedraad netwerk.
  • Achter de UPC-router hangt een Netgear WNDR3700V2 op een eigen subnetwerk (10.0.0.x) met ook zijn eigen DHCP-server.
  • Op het netwerk van de Netgear zitten:
    1. bedraad 2 computers (1 draad + switch)
    2. TV bedraad, Onkyo bedraad, Synology DS212, Horizon box (1 draad, alles in tv-meubel met switch verbonden)
Horizon box staat in bridge-modus (automatische detectie na instellen) en heeft ook netjes de DHCP-server uitgeschakeld. Nu zou ik graag de wifi van de Horizon willen gebruiken als repeater van mijn eigen Wifi-netwerk wat op de WNDR3700v2 zit.

Ik ben bang dat het niet mogelijk is, maar hoor graag of er nog creatievelingen zijn _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huh... :?

- een repeater vangt signaal draadloos op en zendt het weer draadloos verder. Jij hebt dat Horizon-geval bedraad aangesloten. Wat dan ook je doet gaat het zo geen repeater zijn, hooguit access point (AP)
- Horizon kan niet in bridged mode. Ofwel je internetverbinding loopt erover, dan NAT hij verplicht, danwel je internetverbinding loopt er niet over en dan werkt het puur als client op je eigen netwerk.

Volgens mij heb jij je Horizon box als client bedraad aangesloten op je LAN, en wil je het als AP gebruiken om je LAN draadloos uit te breiden. Klopt dat?

Zo ja: heb zo'n ding niet zelf thuis liggen (dit is 21e eeuw, kijk toch geen TV meer), maar wat ik zag toen ik'm bij vrienden tegenkwam was dat wat je wilt iig nu niet kan. UPC stuurde laatst een brief rond dat in juni of juli ofzo nieuwe software kwam ervoor. Mogelijk dat het dan wel kan, maar dat zou je UPC moeten vragen (of iemand zou het bijv hier moeten weten: [UPC Horizon] Ervaring en discussie)

Oslik blyat! Oslik!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Ik bedoel idd dat het ding als AP wil gebruiken :P. Kwam er ff niet meer op 8)7 . Zal eens polshoogte nemen op het andere forum.