Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HIGH END SMARTPHONE DISCUSSIEFORUM;welke telefoon is op het moment het beste high end smartphone
kleine voorinformatie: dit is nu het:high end smartphone forum geworden
nadat ik een s4 heb gekocht

hier komen de op het moment beste highend toestellen

HTC ONE
cpu:Qualcomm® Snapdragon™ 600 qaud core 1.7 ghz :)
schermdiagonaal 4,7"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
ram: 2 GB DDR2
geheugen:32gb(niet uitbreidbaar)
baterij:2300mah
camera: achter HTC UltraPixel Camera 4Mp voor 2.1mp
besturingsysteem:Google Android 4.1
YouTube: New HTC One - First Look

SAMSUNG GALAXY S4
Qualcomm® Snapdragon™ 600 qaud core 1.9ghz 8)
schermdiagonaal (4.99)5 inch
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
ram: 2GB DRR3
geheugen;16GB (uitbreidbaar)
baterij;2600mah
camera; achter 13mp en 2mp voor
besturingsysteem:google android 4.2.2
YouTube: Introducing Samsung GALAXY S4

IPHONE 5
cpu:A6 chip 1.3ghz
schermdiagonaal: 4inch
Schermresolutie:1136x640
ram:1gb
geheugen:16gb 32gb of 64gb (niet uitbreidbaar
baterij:??
camera: achter 8mp en voor 1.2 mp
besturingsysteem:IOS 6,1
YouTube: Videoreview: iPhone 5

SONY XPERIA Z
cpu:1,5-GHz Qualcomm APQ8064+MDM9215M Quad Core
schermdiagonaal 5inch
Schermresolutie:1920x1080 (Full HD 1080p)
ram:2gb
geheugen:16gb(uitbreidbaar)
baterij:2330MAH
camera; achter 13mp en voor 2mp
besturingssysteem:google android 4.1
YouTube: Hands-on: Sony Xperia Z

dit zijn momenteel toptoestellen maar er zijn nog wel meer
topic regels: iedereen mag zijn eigen mening hebben over zijn high end smartphone

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[HTC One] Ervaringen en Discussie vs [Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie
Of kijk anders is in het discussietopic: [Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV

Wat de ene mooi vind, vind de ander onzin, wat de ene een pré vind, vind de ander niet nodig...
Het gaat dus om persoonlijke voorkeur, wat jij wilt, welk merk jij prefereert, welk uiterlijk, welke bouw.

Dus als Aad zegt Samsung, zegt Piet HTC, noemt Klaas nog een Sony en wat jij wil, moet je zelf kiezen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
clb welke smartphone zou jij kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
Tja, wat CLB al zegt, ieder heeft zijn eigen smaak.

Persoonlijk zou ik voor de HTC One gaan, maar zoals gezegd, dat is mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Modbreak:Aankoopadvies wordt niet toegestaan in de "gewone" fora over mobieltjes, hier hebben we het Mobile Aankoopadviesforum voor....

Dit topic is dus ook verplaatst.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
Ikzelf heb ook heel lang getwijfeld themasterap. Ik heb de S2 en de S3 gehad, dus was Samsung gewend. Het zijn natuurlijk beide toptelefoons (de One en S4). En ik bleef maar heen en weer gaan tussen de S4 en de One. Het één is op de ander beter, en het ander weer op een ander toestel.

Waar ik mijn keus vanaf heb laten hangen is dat in vrijwel ELKE review op youtube en andere site's. De persoon in kwestie besluit om de One te gebruiken als telefoon voor de rest van de tijd. En aangezien ik zelf zo erg twijfel, denk ik dat ik geen voorkeur heb. En om die reden kies ik voor de One. Blijkbaar is er iets wat mensen, die beide telefoons hebben gebruikt, doet besluiten om voor de One te gaan.

Als je echt, maar dan ook echt niet kan kiezen, kan je dit ook doen. Maar aan jou de keus uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:41:
CLB welke smartphone zou jij kiezen
Momenteel geen van beide ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik ben vorige maand voor de One gegaan. Ik twijfelde zelf ook erg, maar vond de One lekkerder in de hand liggen, en mijn vrouw vind de One mooier en heeft ook wel waqt in te brengen als ik zoveel geld uitgeef voor een telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Alhoewel ik de Sony Xperia Z heb - die overigens ook z'n gebreken heeft - wil ik toch op een paar puntjes uit jouw vergelijking ingaan:

De Galaxy S4 en HTC One zijn beide op papier even snel, ze hebben beide dezelfde chipset en daar zit dus geen tot weinig verschil in. Zowel HTC als Samsung legt daarnaast een skin over Android heen. Samsung heeft Touchwiz, HTC heeft Sense. Daar zitten wat verschillen in, maar dat is maar net wat jouw voorkeur is.

Van de Beats Audio en Boomsound speakers zou ik persoonlijk niet zoveel verwachten op de HTC One. Beats Audio is niets meer dan een equalizer en kan dus in feite over elke telefoon of apparaat heen gelegd worden. De Boomsound speakers kunnen alleen fijn zijn als je veel muziek luistert, maar daarvoor zou je ook een (betere) Bluetooth speaker kunnen aanschaffen.

De camera van Samsung is overigens wel beter en veel handigheden kunnen ook gezien worden als gimmicks. Naar mijn idee gebruik je veel van de functies maar een paar keer en daarnaast moeten app ontwikkelaars bepaalde functies ook speciaal voor de Samsung ontwikkelen. Dat hoveren bijvoorbeeld en multi-window. Dat kan namelijk niet zomaar.

Persoonlijk zou ik dan eerder naar een S4 Active of Xperia Z kijken. Het grote voordeel van beide telefoons is dat ze waterdicht zijn. Je kunt ze dus ook gewoon in de regen gebruiken of onder de douche en dat kan erg handig zijn. Ik gebruik het eigenlijk elke week wel als ik aan het lopen ben en het regent. Maar dan moet de rest van de telefoon je ook bevallen.

Uiteindelijk moet je dus kijken welke telefoon je het beste gaat bevallen. Voor de ene is dat de S4 vanwege de vele functies, de ander vind de One beter vanwege het design en Sense en dan heb je nog een kleiner groepje gebruikers die liever een goed toestel met waterdichtheid van Sony ziet, de Z dus. Maar wat jij wilt, ligt helemaal aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Dit is dus echt een kwestie van persoonlijke voorkeur:
De One voelt Premium aan, maar de S4 heeft een praktischer ontwerp.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het scherm van de One, zeker voor browsen, mailen en texten. Beiden kunnen echter imo niet tippen aan het scherm van de Oppo Find 5.
Bij de S4 heb ik de lag nooit helemaal weg gekregen, maar niet iedereen heeft daar last van.
Touchwiz bekoort mij niet echt, Sense vind ik mooier en prettiger. Beiden vind ik echter te zwaar. Ik geef de voorkeur aan de schil van Sony.
De camera's ontlopen elkaar imo niet zo veel. De S4 is beter in goede omstandigheden, de One in slechte simpel gezegd.
Op audio gebied heeft de One mi een streepje voor.
De extra's van beiden vind ik voor het grootste deel redelijk nutteloos.
Uiteindelijk heb ik zelf beiden weggedaan. Ik heb zelf gekozen voor de XZ als primaire toestel. Ik heb echter geluk omdat die van mij een top scherm heeft in tegenstelling tot vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste medetweakers bedankt voor deze zeer infomatiefe informatie ik heb vandaag de mediamarkt opgebeld die het dichtst bij is en gevraagt als ze nog een htc one of s4 op vooraad hadden de htc one moest nog geleverd worden en de samsung galaxy s4 was al aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb zelf net toch voor een laatste keer goed naar beide telefoons gekeken in de MediaMarkt. Even ermee gespeeld ook. Ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik de S4 mooier vind en ook praktischer.

Ik zeg dit om maar aan te geven hoeveel het per persoon allemaal verschilt. 90% zal de One mooier vinden, maar ik vind juist de S4 mooier :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ik had in eerste instantie de HTC One gekocht.
Maar er mankeerde van alles aan. Een scheve aan /uit knop, het scherm wat er scheef in lag en een aantal flinke kieren in de behuizing.
Daar stoorde ik me nogal aan en heb het toestel daarom geruild tegen de S4. De afwerking en bouwkwaliteit van de S4 is van een heel andere klasse gelukkig. Bij Samsung heb ik nooit het gevoel dat ik geluk moet hebben dat ik een goed exemplaar tref en meteen op dode pixels en beschadigingen moet gaan controleren.
Maar qua materiaalkeuze vind ik de One nog steeds erg mooi.
De camera van de S4 is ook ongelooflijk goed en verder ben ik best te spreken over touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
lowizi schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:26:
Ik had in eerste instantie de HTC One gekocht.
Maar er mankeerde van alles aan. Een scheve aan /uit knop, het scherm wat er scheef in lag en een aantal flinke kieren in de behuizing.
Daar stoorde ik me nogal aan en heb het toestel daarom geruild tegen de S4. De afwerking en bouwkwaliteit van de S4 is van een heel andere klasse gelukkig. Bij Samsung heb ik nooit het gevoel dat ik geluk moet hebben dat ik een goed exemplaar tref en meteen op dode pixels en beschadigingen moet gaan controleren.
Maar qua materiaalkeuze vind ik de One nog steeds erg mooi.
De camera van de S4 is ook ongelooflijk goed en verder ben ik best te spreken over touchwiz.
Mijn ervaring is dan weer dat de kwaliteit van de S4 niet consistent is. Met name het scherm (dode pixels, doffe waas bij sommige toestellen), accuduur en lag (variabel per toestel).
Bij de One lijkt vooral de bouwkwaliteit te wisselen. Dode pixels heb ik daar bij geen enkel exemplaar gezien en de kwaliteit van de displays lijkt heel consistent.
Bij de XZ is de kwaliteit van het display weer extreem wisselend. De mindere zijn echt slecht voor een high-end toestel (witte waas, laag contrast, slecht zwart, slechte kijkhoeken, doffe kleuren, nauwelijks afleesbaar in zonlicht). Als je een goede hebt dan is die vergelijkbaar met de One en Find 5 qua scherpte, contrast, kleuren en ook de kijkhoeken en afleesbaarheid in zonlicht zijn dan behoorlijk hoewel minder dan bij de One en Find 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 20:16
Ik heb lang getwijfeld tussen HTC one en Samsung S4. Uiteindelijk heeft de prijs en de iets grotere scherm de doorslag gegeven. Bij een vodafone abo scheelt het €85 en dat vind ik een te groot verschil. In enkele reviews kwam ik ook tegen dat bij enkele apps, waarondere facebook en twitter, het beschikbare scherm voor de app bij de HTC kleiner wordt omdat er een balk komt voor buttoms of zoiets. Heeft te maken met dat HTC maar 2 knoppen heeft. Kom ik te weinig tegen als nadeel bij reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook weg met de 4.2.2 update, dus eigenlijk totale nonsens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
In mijn omgeving hebben verschillende mensen zowel de One als de S4 gehad. Geen van deze mensen heeft de S4 gehouden. De meeste hebben de One gehouden, een de Oppo Find 5, een de Optimus G en een (ik) de Xperia Z.
De mensen die voor de One kozen deden dat vooral vanwege het design, materialen, boomsound, scherm en sense.
De Oppo: scherm, design en bouwkwaliteit.
Optimus G: formaat, scherm, smoothness, en schil.
Ik heb voor de XZ gekozen omdat ik de Sony schil het prettigste vind. Daarnaast was het toestel bij 'normale' taken het meest smoothness, mijn scherm is top en de 3g, HSPA(+) is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Voor mij is het zonder twijfel de One geworden.

Ik heb de S4 ook vast gehad, en ik vind hem simpel gezegd lelijk. Ik snap niet dat iemand 700 euro neerlegt voor een telefoon die aanvoelt alsof hij van Intertoys komt.

De One vind ik echt premium ogen en aanvoelen. Het scherm, de snelheid, het design... O+

Voor software moet je wat mij betreft je keuze niet af laten hangen, je kunt met Android alles doen wat je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In beperkte vorm ja, behalve met root, iets wat je bijvoorbeeld niet 123 doet op een One...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:02
Als ik moest kiezen tussen de 2 zou het de Samsung worden.

De 2 hoofdredenen zijn hierbij de betere camera (voor mijn gebruik: 90% buiten met genoeg licht) en het Super Amoled scherm. Niet persee voor de kleuren maar wel voor de zwartwaarden waar geen enkel lcd scherm aan kan tippen.

Het hangt er gewoon van af waar je belang aan hecht en wat je huidige gebruikspatroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
yannickie111 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:05:
Voor mij is het zonder twijfel de One geworden.

Ik heb de S4 ook vast gehad, en ik vind hem simpel gezegd lelijk. Ik snap niet dat iemand 700 euro neerlegt voor een telefoon die aanvoelt alsof hij van Intertoys komt.

De One vind ik echt premium ogen en aanvoelen. Het scherm, de snelheid, het design... O+

Voor software moet je wat mij betreft je keuze niet af laten hangen, je kunt met Android alles doen wat je maar wil.
Ieder zijn ding. Ik vind de S4 juist praktischer en mooier. Lijkt me van materiaal dat het makkelijker 2 jaar volhoudt. Verder is het scherm voor mij verreweg het belangrijkste onderdeel. En wow, bij de S4 lijkt het alsof je alleen een scherm in je hand hebt. Heel mooi die dunne bezels. Je kan veel moois doen met plastic laat Samsung hier weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Maar één van de toestellen genoemd in deze topic heeft van anandtech een "Gold Editors Choice Award" gekregen, en dat is de HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
SAWYER schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:02:
Maar één van de toestellen genoemd in deze topic heeft van anandtech een "Gold Editors Choice Award" gekregen, en dat is de HTC One.
Het is dan ook een pracht van een telefoon! Alleen ik wil zeggen dat men eens niet moet doen alsof de S4 een speelgoed telefoontje is. Ik blijf erbij dat Samsung zijn producten juist erg praktisch maakt, waarbij ze kwaliteit niet uit het oog verliezen. Mijn S3 is nu 1 jaar oud. Maar hij ziet er zonder hoesje uit als nieuw.

Hoe dan ook, laat je dus vooral niet afschrikken door het plastic van de S4, het is juist duurzaam. Beide zijn toptoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
-Edwin- schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:10:
[...]

Het is dan ook een pracht van een telefoon! Alleen ik wil zeggen dat men eens niet moet doen alsof de S4 een speelgoed telefoontje is. Ik blijf erbij dat Samsung zijn producten juist erg praktisch maakt, waarbij ze kwaliteit niet uit het oog verliezen. Mijn S3 is nu 1 jaar oud. Maar hij ziet er zonder hoesje uit als nieuw.

Hoe dan ook, laat je dus vooral niet afschrikken door het plastic van de S4, het is juist duurzaam. Beide zijn toptoestellen.
Het plastic is misschien wel duurzaam, maar het vóelt niet duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
-Edwin- schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:10:
[...]

Dat zeg ik niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de HTC One van de twee de betere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Een maat van mij heeft HTC One gehad en na 3 weken heeft hij dat ding weer verkocht omdat hij de accu niet kon verwisselen, bij S4 kan de accu wel verwisseld worden en dat was voor hem de reden dat hij S4 heeft gekocht. Het is weliswaar een mooi dingetje die HTC One met 1 minpunt: Niet verwisselbare accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 13:41
Is maar net wat je praktisch vindt, ik heb ruim 15 jaar een mobiele telefoon en heb nog nooit de behoefte gehad aan een verwisselbare batterij. Zeker je nu kunt opladen via usb is er altijd wel een mogelijkheid om op te laden in de buurt. Iedereen moet zo voor zichzelf de afweging maken wat hij zoekt in een telefoon en daar zijn keuze op waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zit met hetzelfde dubio, daarnaast heb ik veel apple producten in huis en heb ik de Iphone5 ook nog nog de shortlist staan. Qua hardware lopen de S4 en de One rondjes om de iPhone5. Maar gebruik je al die hightech hardware? Scherm zeg ik ja, dus dat zou betekenen een pluspuntje voor de S4 en One. Maar overige zaken merk je er naar mijn mening weinig van. Ben in iedergeval geen gamer die spelletjes speelt op zijn toestel.

Dan de camera, hier twijfel ik zeer zwaar of de HTC One de juiste keus is. Ik maak zeer veel foto's met de telefoon, en vind dat dit bij een high end toestel goed of zelfs uitstekend moet zijn. Heb wat foto's van de One gezien en vind het niet overtuigend voor een dergelijke telefoon. Nu werd hier op tweakers gemeld dat het mogelijk ook door de software kan komen. Is dit zo? Of is de One ondergeschikt in foto's t.o.v. de S4 en Iphone5?

De One en de Iphone5 vind ik qua behuizing vele malen mooier dan de S4. Dus hierin is de S4 weer een stapje minder. Al is dat een kwestie van smaak uiteraard.

En dan misschien wel het belangrijkste, wat zijn nu de praktijk ervaringen wat betreft accuduur bij normaal gebruik. Denk hierbij aan facebooken, mailen, agenda syncen ongeveer een 15min p/dag telefoneren in/outbound.

En uiteraard foto's maken/filmpjes.

Kan men hier wat uitsluitsel geven?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Thanks, had metname de discussie XPeria Z vs HTC One vs Samsung galaxy S4 gemist en op de frontpage de review met de uiteenzetting van specs. Daar heb ik wel wat aan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
SAWYER schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 01:45:
[...]

Dat zeg ik niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de HTC One van de twee de betere is.
Ze zijn beide heel anders ja. Er is niet één betere. Dat zeggen ook vele reviews. Maar goed, het is een kunst om dat in te zien als je eenmaal een telefoon hebt gekocht. Beide telefoons hebben hun voordelen.
Wicked-Game schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:20:
Zit met hetzelfde dubio, daarnaast heb ik veel apple producten in huis en heb ik de Iphone5 ook nog nog de shortlist staan. Qua hardware lopen de S4 en de One rondjes om de iPhone5. Maar gebruik je al die hightech hardware? Scherm zeg ik ja, dus dat zou betekenen een pluspuntje voor de S4 en One. Maar overige zaken merk je er naar mijn mening weinig van. Ben in iedergeval geen gamer die spelletjes speelt op zijn toestel.

Dan de camera, hier twijfel ik zeer zwaar of de HTC One de juiste keus is. Ik maak zeer veel foto's met de telefoon, en vind dat dit bij een high end toestel goed of zelfs uitstekend moet zijn. Heb wat foto's van de One gezien en vind het niet overtuigend voor een dergelijke telefoon. Nu werd hier op tweakers gemeld dat het mogelijk ook door de software kan komen. Is dit zo? Of is de One ondergeschikt in foto's t.o.v. de S4 en Iphone5?

De One en de Iphone5 vind ik qua behuizing vele malen mooier dan de S4. Dus hierin is de S4 weer een stapje minder. Al is dat een kwestie van smaak uiteraard.

En dan misschien wel het belangrijkste, wat zijn nu de praktijk ervaringen wat betreft accuduur bij normaal gebruik. Denk hierbij aan facebooken, mailen, agenda syncen ongeveer een 15min p/dag telefoneren in/outbound.

En uiteraard foto's maken/filmpjes.

Kan men hier wat uitsluitsel geven?
Je mist inderdaad gewoon erg veel details in de foto's van de One. Dat ga je met geen software terug krijgen. 4 MP kan gewoon niet op tegen 8 of 13 mp.
Ja de One is in het donker wat beter, maar wat beter wil nog niet zeggen dat het denderend is. Wat mij betreft kun je met de S4 en de One niks in het donker.

Video vind ik wel wat beter op de One. De lens pakt een groter beeld, en de optische stabilisatie doet zijn werk goed.

Maar aangezien ik al 2/3 jaar gewend ben geen camera mee te nemen voor vakantiefoto's en uitjes, vond ik op dit punt de S4 een stapje voor hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door -Edwin- op 11-06-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 11:35
Dit was voor mij ook een hele lastige keuze. Ik heb altijd qua Android Smartphones HTC toestellen gehad. Desire HD/ One X. Nu ben ik over beide toestellen wel tevreden geweest. Uiteindelijk heb ik voor de S4 gekozen om puur een Samsung een keer te proberen. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de HTC One vaak in me handen gehad, de afwerking en degelijkheid van de One is naar mijn mening veel beter dan bij de S4. Wat betreft de Camera, Het enigste wat mij opviel is dat de One wel betere foto's maakt in het donker, Maar als je met de One inzoomt de kwaliteit drastisch achteruitgaat. Tis maar net waar je waarde aan hecht zijn beide prima toestellen.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals andere al zeggen, het is wat je zelf fijn vind.

Ik heb ook veel liggen te twijfelen, heb beide in m'n handen gehad, en vond de One in eerste instantie wat mooier, maar de S4 is zeker niet lelijk, oke het is geen aluminium maar dan zou de telefoon weer 40 EUR duurder zijn (Zoiets) en dan moeten ze ergens anders op "besparen".

Ik heb de S4 gekozen omdat ik HTC Sense5 "te simpel" vond, ik vond het niet echt mooi uitzien, wel strak maar niks voor mij. Ook vind ik de vrijheid bij de S4 "Groter" hij is voor mensen voor het willen veel makkelijker te rooten, misschien kan er zelf de Google edition stock android op lopen, dat zou geweldig zijn, want dan heb je 12-13GB over van die 16GB, ook zal die dan een stuk sneller zijn ivm met de voor sommige "nutteloze" of ongebruikte features van de S4. (Maar die heeft de One ook) de s4 heeft ook Veel meer software features al dan wel of niet handig, ligt aan de gebruiker.

Het scherm op de S4 is ook prachtig, de maximale helderheid ligt iets lager dan de One, die ook een heel goed scherm heeft, de S4 heeft ook verschillende settings qua kleuren, en zo kun je de kleuren naar jou wensen instellen.

De One heeft wel beter geluid (Speaker), voelt wat meer premium aan door de aluminium behuizing maar komen ook sneller krassen en dergelijke op, ook kun je aluminium covers halen voor de S4 die zijn er ook wel slick uit.

Zo zijn er nog talloze punten waar ik naar gekeken heb, en vele andere ook, het komt neer op wat jij zelf fijn vind, reviews lezen is goed, maar laat je niet helemaal beïnvloeden erdoor, beide zal geen miskoop of slechte keuze zijn, al denk ik dat se S4 meer futureproof is.

Ik denk dat de One meer voor de Casual consument is, en de S4 ook maar ook voor de techs onder ons, omdat hij meer kan (Met of zonder root) hij is sterker, dus dat geeft ook weer extra mogelijkheden.

Ik hoop dat je een goede keuze voor jezelf maakt, of je nu de ONE of de S4 kiest, beide telefoons zijn beesten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag over 2 maand mijn HI VIP Abbo verlengen en zat ook erg te twijfelen tussen de ONE en S4.. Ik heb nu al een aantal keer met beide telefoon gespeeld en vastgehouden en ik ga voor de S4! Ondanks het plastic vind het hem er mooier uitzien dan de ONE en ik ga er toch een flipcover hoesje bij doen dus dan maakt het ook niet uit of het plastic of alum is. Ik heb nu een iPhone 4 en kies bewust niet voor 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
yannickie111 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:59:
[...]

Het plastic is misschien wel duurzaam, maar het vóelt niet duurzaam.
Ik heb wel een aluminium achterkantje gezien op het net, maar wat doet dat met je ontvangst?
Pagina: 1