[Feedback] Tweakers' koopadvies voor camera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Hier kun je al je opmerkingen, tips en andere commentaar kwijt voor de reviews: Tweakers' koopadvies voor camera's. We zullen misschien niet altijd à la minute reageren, maar tegen de tijd dat het koopadvies moet worden geupdate, komen we hier zeker langs.

Heb je nog een idee voor een koopadvies dat we moeten schrijven? Geef het door in: Tweakers' Koopadvies: de community keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik ben wat feedback op de Tweakers' koopadvies voor camera's.

Ik mis een heel gedeelte over full frame, er wordt wel gesproken over cropfactor van de film, maar er zijn ook zat full frame camera's met een 35mm sensor. (de afbeelding dan de 6D helpt daar niet bij aangezien het een full frame camera is) En voor de beste kwaliteit moet je dus geen aps-c camera kopen maar geen kleinbeeld camera of zelfs een middenformaat, als je puur kijkt naar de kwaliteit. Uiteraard zit aan beide wel een groter prijskaartje.

Het stukje over van verschil tussen een DSLR- en een systeemcamera is ik het deel over de autofocus. Deze is bij bij een spiegel veel sneller dan via de sensor. Daarnaast kan je bij tegenwoordige alle moderne dslr-camera ook met live view werken waardoor een gebruiker kan kiezen tussen schieten door het oculair of via het scherm.

Daarnaast is het wellicht ook handig om het verschil te melden tussen prime- en zoomlensen. Want qua lichtsterkte is een f/1,4 of f/1,8 redelijk lichtsterk voor een prime lens. Voor een zoom is dat bij f/2,8 bij de duurdere lenzen, waarbij de maximale diafragma over het hele bereik het zelfde.

Om een 300mm te benoemen als geschikt voor in de dierentuin is niet onderbouwd. Want als ik de hele dierentuin wilt fotografen, of zelfs kinderen die naar de aapjes kijken, dan is een 300 mm lens niet handig. Een 300mm of andere telelens is handig als je objecten ver weg groot op je foto wilt hebben. Ik denk dat een betere uitleg is.

Verder is er geen uitleg over kosten van systemen, lenzen en accessoires. Hoewel er constant nieuwe bodies uitkomen en prijzen ervan veranderen, kan we worden gesteld wat meer uitbreidbaar is en wat goedkoper is.

Als laatste is het alle belangrijkste om eerst je budget vast te stellen, dit sluit namelijk al een hele boel dingen uit.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn reactie hebben, vragen en verdere uitleg kan altijd.

/Roobje