Oplichters zitten overal en ik probeer constructief mee te denken.NMe schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:58:
[...]
Dat heb je nu ook al. Je weet net als ik dat er een aantal mensen zijn geweest die blind ingaan op verkopers hier "want op Tweakers zitten geen oplichters."
Verwijderd
Nee, ik heb het over een kleine drempel die het net weer wat lastiger maakt.zeef schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:56:
[...]
Tegelijkertijd denk je dus bij een advertentie met een iets te mooie prijs: "Oh, hij staat er (nog?) dus niets aan de hand".
Bij de varianten waarbij de advertentie niet "preventief" offline wordt gehaald loop je ook nog eens het risico dat de waarschuwingssignalen worden genegeerd door de koper. En het dus alleen zin had voor de bezoekers die toch al beter opletten en dus die waarschuwingssignalen al niet echt nodig hadden... Of de signalen moeten weer zo nadrukkelijk worden dat false positives weer onnodig bezwarend worden.zeef schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:00:
Ja, en die mensen moeten alert(er) worden. Door ze met een 'karma/piep' systeem een vals gevoel van veiligheid te geven, maken we ze juist nog vatbaarder voor die frauduleuze honden. Want er zullen maar eens niet voldoende mensen online zijn om te checken? Dan ben je als niet nadenkende koper de el uu el.
En de varianten die wel de boel "preventief" offline halen loop je zoals al gezegd allerlei risico op verlies van bezoekers, wegjagen van mensen (die niet oplichten) die de drempels nu al relatief hoog vinden, onterecht imago van veiligheidsgarantie, onterecht blokkeren van bezoekers die domweg in een rottige situatie van miscommunicatie terechtkwamen, etc.
Kortom, het is een lastig op te lossen probleem

Er zijn overigens best nog wel veel bezoekers die "nog geen account" hebben, maar wel veel op Tweakers komen. Zij worden bij de meeste beperkingen ook nogal oneerlijk geweigerd.
Verwijderd
Hoeveel meldingen komen er eigenlijk binnen op een misschien verdachte advertentie?
In wat voor aantallen moet ik dan denken?
Meestal wel meer dan een en vrij rap. Maar het komt ook wel voor dat we/jullie 'm pas na drie dagen doorhebben. Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier in het openbaar (nee, ook niet in DM's) al te veel informatie ga geven waar deVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:14:
Hoeveel meldingen komen er eigenlijk binnen op een misschien verdachte advertentie?

Maar die kleine drempel zorgt er wel voor dat je denkt: "die verkoper is over de drempel, het zal dus wel ok zijn". We hebben al een fikse drempel ingebouwd, plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam heeft een flinke impact gehad. Opeens moest men op zoek naar andere IP's. Dat werden al snel de mobiele providers en je merkt dat die mobiele ranges ook vol met IP (deel)bans zitten. Ze vinden dus altijd wel een manier om te registeren en om te gaan verkopen.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:05:
[...]
Nee, ik heb het over een kleine drempel die het net weer wat lastiger maakt.

[ Voor 57% gewijzigd door zeef op 05-06-2013 23:27 ]
Misschien iets invoeren dat men verplicht 1000 karma moet hebben of iemand moet al van te voren voor je "vouchen" (maar dan maximaal het aantal vouchers per persoon per maand instellen op het aantal jaar dat een persoon registered is). Dan ben je volgens mij van 99% van de rommel af.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dat lost niets op, dan sprokkelen ze gewoon even tot de 1000 karma en gaan dan met de praktijken beginnen? Je stelt het zo dus alleen maar uit maar lost niets op.
Dat hele vouch systeem lijkt me ook geen oplossing want wat nu als je niemand kent die @ tweakers zit? mag je dan als eerlijke verkoper geen zaken doen? dan weer je mensen dus echt af, ook de grote groep mensen die wel netjes zaken doen via deze site.
Dat hele vouch systeem lijkt me ook geen oplossing want wat nu als je niemand kent die @ tweakers zit? mag je dan als eerlijke verkoper geen zaken doen? dan weer je mensen dus echt af, ook de grote groep mensen die wel netjes zaken doen via deze site.
[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 07-06-2013 15:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Het voorkomt misschien niet alles maar dan komt een ban van een account ineens wel wat harder aanpino85 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:47:
Dat lost niets op, dan sprokkelen ze gewoon even tot de 1000 karma en gaan dan met de praktijken beginnen?
Dat valt wel mee, met een beetje inelkaargeflanste review van een product haal je het zo binnen. Karma is de oplossing niet, ik blijf toch bij mijn standpunt dat de community een uitkomst moet kunnen bieden. Ik moet toegeven dat de Tweakers crew hier ook goede punten maakt, dus hoe het precies in de vorm gegoten moet worden weer ik nog niet. Uiteindelijk is het goed informeren van de V&A kopers/gebruikers de beste blijvende oplossing, want de oplichters zullen altijd manieren vinden om opgelegde drempels heen te werken.Carpento schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:06:
[...]
Het voorkomt misschien niet alles maar dan komt een ban van een account ineens wel wat harder aan
Zodra kopers de signalen herkennen, blijft er automatisch geen brood meer over voor de oplichters.
Bijna iedere tweaker geeft het gelijk door aan de redactie zodra iets niet helemaal klopt. Vaak stuur ik hier zelfs meerdere reacties voor naar de verkoper om uit te zoeken watvoor iemand het is.
Hiernaast geef ik altijd netjes door aan de redactie dat het om een oplichter gaat en in het begin zag ik gelijk daarna dat de advertentie verwijdert was maar nu doen ze het niet meer. Er staat nu ook een waarschuwing onderaan. Ik vind dit persoonlijk niet voldoende.
Maar misschien moet tweakers hun verkopers controleren. Zodat we een merk "gecontroleerde verkoper" of iets erbij krijgen.
Dit zou kunnen door onze adres gegevens of iets anders te checken.
Hiernaast geef ik altijd netjes door aan de redactie dat het om een oplichter gaat en in het begin zag ik gelijk daarna dat de advertentie verwijdert was maar nu doen ze het niet meer. Er staat nu ook een waarschuwing onderaan. Ik vind dit persoonlijk niet voldoende.
Maar misschien moet tweakers hun verkopers controleren. Zodat we een merk "gecontroleerde verkoper" of iets erbij krijgen.
Helaas gaat dat ook niet werken. Eventjes netjes doen en dan vervolgens je slag slaan.GranCanaria schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:54:
Bijna iedere tweaker geeft het gelijk door aan de redactie zodra iets niet helemaal klopt. Vaak stuur ik hier zelfs meerdere reacties voor naar de verkoper om uit te zoeken watvoor iemand het is.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Los van het feit dat de redactie echt helemaal niets van doen heeft met V&A, is dat wel het beste dat je kan doen. Het makkelijkst is het meldpunt gebruiken, daarna eventueel nog een mail sturen naar va (apendinges) tweakers punt net. Als de nood echt aan de man is kun je ook nog een DM sturen aan individuele admins. Het meldpunt is onze start, vanuit het meldpunt begint ook onze zoektocht. Dus het verzoek om dat echt als eerste te gebruiken.GranCanaria schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:54:
Maar hoe ga ik dat in de praktijk doen? Moet ik langsgaan bij iemand? Ter plekke zijn paspoort controleren? Elke controle 'op afstand' heeft een lek in zich. Want wie zegt mij dat je echt woont op het adres dat je aangeeft? Of dat het geen katvanger is?Maar misschien moet tweakers hun verkopers controleren. Zodat we een merk "gecontroleerde verkoper" of iets erbij krijgen.
Daarnaast is Tweakers dan opeens verantwoordelijk. Omdat wij een summiere controle doen (wat we dus ook niet gaan doen), vertrouw jij op ons oordeel. Daardoor laat je je waakzaamheid zakken bij die net iets te mooie deal. Als het dan toch een oplichter is, bij wie ga je dan klagen? Bij Tweakers natuurlijk. Want wij hadden gecontroleerd en gezegd dat het goed was. Ja, dank je de koekoek.
Blijf waakzaam en alert. Dat is de enige methode die wel werkt.
Hier ben ik het wel mee eens, als ik voor mezelf spreek dan vind ik dat Tweakers sowieso al het voordeel heeft van een duidelijk zichtbaar feedback systeem. Mensen zonder feedback? Extra opletten geblazen. Sterker nog, ik verkoop zelfs liever niet aan Tweakers zonder positieve feedback. Natuurlijk moet iedereen ergens beginnen (ik ben zelf ook begonnen met alleen aankopen) maar dat is mijn ogen dan maar de "consequentie".zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:09:
Maar hoe ga ik dat in de praktijk doen? Moet ik langsgaan bij iemand? Ter plekke zijn paspoort controleren? Elke controle 'op afstand' heeft een lek in zich. Want wie zegt mij dat je echt woont op het adres dat je aangeeft? Of dat het geen katvanger is?
Daarnaast is Tweakers dan opeens verantwoordelijk. Omdat wij een summiere controle doen (wat we dus ook niet gaan doen), vertrouw jij op ons oordeel. Daardoor laat je je waakzaamheid zakken bij die net iets te mooie deal. Als het dan toch een oplichter is, bij wie ga je dan klagen? Bij Tweakers natuurlijk. Want wij hadden gecontroleerd en gezegd dat het goed was. Ja, dank je de koekoek.
Blijf waakzaam en alert. Dat is de enige methode die wel werkt.
Het nadeel van een extra drempel of controle vanuit welk overkoepelend orgaan dan ook is dat mensen erop gaan vertrouwen. Dat, gecombineerd met die nare neiging om deals die "te mooi klinken om waar te zijn" te bagatelliseren tot "ja, maar, misschien heb ik gewoon geluk deze keer!" lijkt me geen goed plan.
De zelfregulerende werking van het altijd ingeschakeld zijn van reacties onder advertenties wel, maar ik ben me er wel van bewust dat dit een hoop extra werk oplevert voor moderators. Lastig.
Ik heb hier nog even over nagedacht en denk dat dit een goede oplossing is.
Alle accounts met <5 positieve beoordelingen mogen hun reacties niet uitschakelen in de advertenties.
Dit omdat in de reacties vaak veel tweakers mensen al waarschuwen als iets niet helemaal klopt.
Wat vinden jullie daarvan?
Alle accounts met <5 positieve beoordelingen mogen hun reacties niet uitschakelen in de advertenties.
Dit omdat in de reacties vaak veel tweakers mensen al waarschuwen als iets niet helemaal klopt.
Wat vinden jullie daarvan?
@GranCanaria: bedoel je juist niet <5, als in, minder dan 5 positieve reacties?
Dus personen met minder dan 5 positieve beoordelingen mogen reacties niet uitschakelen, hoger wel.
Dus personen met minder dan 5 positieve beoordelingen mogen reacties niet uitschakelen, hoger wel.
ja sorry, dat bedoel ik.
Dat is wel een goed voorstel toch?
[ Voor 44% gewijzigd door GranCanaria op 20-06-2013 09:38 ]
Daar ben ik het niet mee eens. Nieuwe Tweakersgebruikers willen iets nog wel eens te duur aanbieden, of een andere technische term niet goed gebruiken, specs niet goed vermelden enzovoorts. Mag je reacties dan niet uitschakelen kan ik je garanderen dat die mensen meteen weggejaagd worden. Tweakers mag dan een "community" willen zijn, maar de onvriendelijkheid en afbranderigheid van tweakers ligt erg hoog.GranCanaria schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:38:
ja sorry, dat bedoel ik.
Mensen die een foutje maken of iets te duur aanbieden worden er maar zelden vriendelijk op gewezen, en in 99% van de gevallen meer "ga terug naar marktplaats veel te duur raak je nooit kwijt ouwe zooi oplichter" enzovoorts.
Dat klopt idd, maar dat doet niet iedereen.
Ik bedoelde meer als hulpmiddel om iets verder te kijken als Noob koper. Als mogelijke oplichters dit niet uit kunnen schakelen dan kunnen tweakers ze daar al waarschuwen. Volgens mij een erg goede en simpele oplossing.
En uiteraard zal dat niet voldoende zijn voor iedereen maar is volgens mij iets om mee te beginnen.
Ik bedoelde meer als hulpmiddel om iets verder te kijken als Noob koper. Als mogelijke oplichters dit niet uit kunnen schakelen dan kunnen tweakers ze daar al waarschuwen. Volgens mij een erg goede en simpele oplossing.
En uiteraard zal dat niet voldoende zijn voor iedereen maar is volgens mij iets om mee te beginnen.
Dat doet niet iedereen, maar het gebeurd wel. En daar gaat het dan dus fout, een groot nadeel aan dit idee als oplossing. Een oplossing moet zo min mogelijk invloed hebben op de wel valide nieuwe verkopers, ik denk dat hiervan de nadelen meer gaan opvallen dan de voordelen.GranCanaria schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:55:
Dat klopt idd, maar dat doet niet iedereen.
Maar waar je het over hebt is iets dat al gebeurd. Dat is volgens mij een andere discussie omdat je je eigenlijk ergert aan bepaalde opmerkingen van tweakers.
Wat ik voorstel is slechts een aanpassing qua mogelijkheden voor nieuwe accounts. Dat reacties in het algemeen meer schade toebrengt dan goed staat hier los van.
Wat ik voorstel is slechts een aanpassing qua mogelijkheden voor nieuwe accounts. Dat reacties in het algemeen meer schade toebrengt dan goed staat hier los van.
V&A aangeboden: MSI R7970 Lightning
Dit is er volgens mijn weer eentje, geloof niemand die 300euro van de prijs afhaalt op 6maanden. Daarbij is de foto van een andere site geplukt.
Dit is er volgens mijn weer eentje, geloof niemand die 300euro van de prijs afhaalt op 6maanden. Daarbij is de foto van een andere site geplukt.
Dat klopt, maar wat in het verleden gebeurd is is meestal een aardige voorbode van wat er zal gebeuren bij nieuwe advertenties. Ikzelf zet ook bij bepaalde (risico)advertenties het reactie gedeelte uit. Zo kreeg ik laatst een hele tirade over een laptop waar een HD5870M in zat dat ik hem verkocht omdat ik hem zelf niet goed vond gamen, van een compleet vreemde, terwijl ik hem verkocht om zijn design, wat volledig gedocumenteerd in de omschrijving stond.GranCanaria schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:02:
Maar waar je het over hebt is iets dat al gebeurd. Dat is volgens mij een andere discussie omdat je je eigenlijk ergert aan bepaalde opmerkingen van tweakers.
Tweakers zijn soms een stelletje irritante idioten, daar moet je je echt bij neerleggen. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op. Als dat bij mijn 1e-2e-3e advertentie zou overkomen zou ik snel weer verdwijnen hier.
Risicogevalletje inderdaad, bij deze ad's is 't altijd kwestie te achterhalen wat het rekeningnummer is, of ophalen mogelijk is, dat werk. "t is niet meteen een typisch 100% gevalletje.comitatus schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:30:
V&A aangeboden: MSI R7970 Lightning
Verwijderd
Als iedereen zo slim is om in zo'n geval alleen achteraf te betalen of op te halen is het zo afgelopen met kwaadwillende nieuwe gebruikers.
*btw op de vraag via DM of videokaart ook op te halen is, blijft het erg stil
*btw op de vraag via DM of videokaart ook op te halen is, blijft het erg stil
Met die DM ben je veel te ongeduldig; hij is gewoon nog niet online geweest om hem te lezen...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
En zo krijg je dus de hechtenjacht die ik bedoelde met het is echt geen 99% advertentie. Of de berichten die er nu onder hadden gestaan als reacties openstonden.Dirk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:06:
Met die DM ben je veel te ongeduldig; hij is gewoon nog niet online geweest om hem te lezen...
Of drie vier beoordelingen. Eerste gebruiker lijkt iig contact te hebben maar de heksenjacht is evengoed gaande. Maargoed, op een of andere manier is daar dus wel voedingsbodem voor
[ Voor 16% gewijzigd door Carpento op 20-06-2013 22:11 ]
Verwijderd
Ok dat kan, was ook een toevoeging op de rest van mijn post.Dirk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:06:
Mja, mijn report is "afgehandeld", maar de ad staat er nog doodleuk.
Ieder verstandig tweaker weet dat het een scam is, waarom word zo'n ad niet eerst even geblokkeerd tot 100% zeker is dat het legitiem zou zijn. (kan me het niet voorstellen).
Hoe langer die ad blijft staan, hoe groter de kans dat weer een of andere prutser nietsvermoedend geld overmaakt.
Hoewel een ieder die daar in trapt het keihard verdient gescammed te worden
Ieder verstandig tweaker weet dat het een scam is, waarom word zo'n ad niet eerst even geblokkeerd tot 100% zeker is dat het legitiem zou zijn. (kan me het niet voorstellen).
Hoe langer die ad blijft staan, hoe groter de kans dat weer een of andere prutser nietsvermoedend geld overmaakt.
Hoewel een ieder die daar in trapt het keihard verdient gescammed te worden
[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 20-06-2013 22:39 ]
Diegenen die er nu nog intuinen (zeker met de geplaatste feedbacks) die leren maar op één manier: de harde
Verwijderd
Mensen, we gaan het op deze wijze plaatsen van feedbacks niet lang tolereren.
Het is mooi dat mensen anderen willen beschermen, het is mooi dat er actief gekeken wordt, maar publiek conclusies trekken zonder bewijs gaat over de grens. Sterker nog, gaat het om iemand die zijn naam gebuikt, dergelijke feedback krijgt, en er een zaak van maakt, dan is niet de adverteerder de crimineel maar de reviewers.
Zit je er naast, dan is dit linea recta voor de rechter te brengen wegens laster/smaad. En dan is ineens niet de adverteerder crimineel, maar dan zijn het degenen die dachten eigen rechter te kunnen spelen zonder bewijs... Alleen al daarom gaan we deze trend niet steunen.
Rapporteren: perfect. Dat we een sneller medium nastreven: perfect. Op deze wijze eigen rechter, daar komt NU een einde aan.
Is het wellicht verdacht? Daar kan ik in meegaan. Als er hard bewijs is, dan kan ik het verdedigen. Maar we neigen nu heel hard de andere kant de grens over te gaan, en ook dat is niet goed.
Nog steeds zien wij niet meer dan een handvol mensen meer dan 90% van de overlast veroorzaken, en we duwen hard om die mensen aangepakt te krijgen. Kan je dan ieder individueel geval voorkomen? Jazeker! Ik stel voor dat we V&A gewoon helemaal afsluiten; dan kan je met 100% zekerheid nooit opgelicht worden of een slechte ervaring hebben.
He who sacrifices freedom for security deserves neither.
- Benjamin Franklin
Het is mooi dat mensen anderen willen beschermen, het is mooi dat er actief gekeken wordt, maar publiek conclusies trekken zonder bewijs gaat over de grens. Sterker nog, gaat het om iemand die zijn naam gebuikt, dergelijke feedback krijgt, en er een zaak van maakt, dan is niet de adverteerder de crimineel maar de reviewers.
Zit je er naast, dan is dit linea recta voor de rechter te brengen wegens laster/smaad. En dan is ineens niet de adverteerder crimineel, maar dan zijn het degenen die dachten eigen rechter te kunnen spelen zonder bewijs... Alleen al daarom gaan we deze trend niet steunen.
Rapporteren: perfect. Dat we een sneller medium nastreven: perfect. Op deze wijze eigen rechter, daar komt NU een einde aan.
Is het wellicht verdacht? Daar kan ik in meegaan. Als er hard bewijs is, dan kan ik het verdedigen. Maar we neigen nu heel hard de andere kant de grens over te gaan, en ook dat is niet goed.
Wij zijn hier nog altijd in basis onschuldig totdat er voldoende basis is daar aan te twijfelen. Wellicht kunnen we alle adverteerders standaard eerst even door PRISM halen om te kijken of ze niet ook op andere manieren een gevaar vormen?unfor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:23:
waarom word zo'n ad niet eerst even geblokkeerd tot 100% zeker is dat het legitiem zou zijn. (kan me het niet voorstellen).
Nog steeds zien wij niet meer dan een handvol mensen meer dan 90% van de overlast veroorzaken, en we duwen hard om die mensen aangepakt te krijgen. Kan je dan ieder individueel geval voorkomen? Jazeker! Ik stel voor dat we V&A gewoon helemaal afsluiten; dan kan je met 100% zekerheid nooit opgelicht worden of een slechte ervaring hebben.
- Benjamin Franklin
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 00:18 ]
Prachtige quote moet ik zeggen. En hoewel ik het volledig eens ben met dat dit ABSOLUUT niet de manier is (zoals ook in mijn eerdere reacties aangegeven, hier jaag je mensen mee weg), ben ik nog steeds van mening dat er een community-powered oplossing op te graven moet zijn. Hoe, dat is nog even op te graven.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:00:
[...]
Wij zijn hier nog altijd in basis onschuldig totdat er voldoende basis is daar aan te twijfelen. Wellicht kunnen we alle adverteerders standaard eerst even door PRISM halen om te kijken of ze niet ook op andere manieren een gevaar vormen?
- Benjamin Franklin
Oke, maar ik had wel duidelijk bewijs voor dat die loog. Had foto origineel bron die exact hetzelfde was. Hij gaf aan dat die foto zelf gemaakt had dus hij loog. Mag ik dan wel V&A 1 ster plaatsen voor liegen?Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:00:
[...]
Wij zijn hier nog altijd in basis onschuldig totdat er voldoende basis is daar aan te twijfelen. Wellicht kunnen we alle adverteerders standaard eerst even door PRISM halen om te kijken of ze niet ook op andere manieren een gevaar vormen?
- Benjamin Franklin
Verwijderd
Je kunt het ook wat minder sterk omschrijven en het oordeel in het midden laten.comitatus schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:31:
[...]
Oke, maar ik had wel duidelijk bewijs voor dat die loog. Had foto origineel bron die exact hetzelfde was. Hij gaf aan dat die foto zelf gemaakt had dus hij loog. Mag ik dan wel V&A 1 ster plaatsen voor liegen?
Dus zoiets als: Verkoper geeft na contact aan dat foto's zelf gemaakt zijn terwijl ze van internet komen.
Ik zie dat de advertentie van de lightning verwijderd is intussen? Ik ben ook schuldig aan een negatieve feedback te geven om andere te beschermen. Ik heb vriendelijk contact gehad met hem/haar met vrij snel reactie altijd maar toen ik vroeg van een foto van hem/haar met de lightning en een papiertje met de tweakers gebruikersnaam erbij en de vraag waarom hij niet af te halen is blijft het tot op heden nog stil.
Hij/zij gaf ook aan niet te weten waarom er negatieve feedback kwam en dat we allemaal zuur waren en dat hij/zij de kaart zo ergens anders kon verkopen als het zo zat.
Hij/zij gaf ook aan niet te weten waarom er negatieve feedback kwam en dat we allemaal zuur waren en dat hij/zij de kaart zo ergens anders kon verkopen als het zo zat.
Verwijderd
Ik heb gezien het verloop eerst maar eens de user gemaild en het account / advertentie gelockt. Het had inmiddels ook niet veel zin meer ook al is iemand te goeder trouw. Mocht dat zo zijn, dan ga ik nu liever 1:1 even de dialoog aan om te kijken hoe verder.
Wat betreft meldingen ten aanzien van problemen, denk ik op dit moment aan een aparte mailbox voor alleen spoedgevallen. Die mailbox kan dat wellicht een SMS / Whatsapp aan de beheergroep sturen.
De vraag is alleen even hoe dat technisch dan uitgewerkt moet worden. Het dicht wel het gat tussen melding en reactie meer, waarmee andere creatieve invullingen ook minder aantrekkelijk worden.
Wat betreft meldingen ten aanzien van problemen, denk ik op dit moment aan een aparte mailbox voor alleen spoedgevallen. Die mailbox kan dat wellicht een SMS / Whatsapp aan de beheergroep sturen.
De vraag is alleen even hoe dat technisch dan uitgewerkt moet worden. Het dicht wel het gat tussen melding en reactie meer, waarmee andere creatieve invullingen ook minder aantrekkelijk worden.
Verwijderd
Dit verhaal heb ik in je feedback niet gelezen, het lijkt me juist erg belangrijk om die zo neutraal mogelijk te houden en feiten er in te zetten.Ribozyme schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:52:
Ik zie dat de advertentie van de lightning verwijderd is intussen? Ik ben ook schuldig aan een negatieve feedback te geven om andere te beschermen. Ik heb vriendelijk contact gehad met hem/haar met vrij snel reactie altijd maar toen ik vroeg van een foto van hem/haar met de lightning en een papiertje met de tweakers gebruikersnaam erbij en de vraag waarom hij niet af te halen is blijft het tot op heden nog stil.
Misschien moet er iemand thuis zitten die prio 1 draait. Dit gebeurt bij veel bedrijven als er een server is plat gegaan. Er moet iemand zijn die binnen 15 minuten online is om dit soort dingen te bekijken. Dit kan vanaf huis. Vaak via VPN-client. Mail komt binnen op prio 1 mail box er word een sms of whatsapp van de server naar de mobiel gestuurd naar de persoon die standby staat voor dit soort dingen. Hij/zij hoort/ziet een sms/whatsapp binnen komen en logt in op de computer/tablet en kijkt of er moet worden ingegrepen.
Ach als ik uit gemaakt zou worden voor oplichter zou ik feedback sturen aan diegene en vertellen hoe het werkelijk zit. Evt bewijzen dat het geen oplichting is. Ik had mijn feedback veranderd mocht hij kunnen aantonen dat het oprecht was.
Daarbij wat moet de bewijslast zijn wil je wel iemand in V&A aangeven voor oplichter. Naam en rekening die terug te herleiden is naar een eerder misdrijf/aangift? Of mag dat ook niet want dan schieten we echt door, had nu alle vermoedens om te geloven dat het om een oplichter betrof.
Daarbij wat moet de bewijslast zijn wil je wel iemand in V&A aangeven voor oplichter. Naam en rekening die terug te herleiden is naar een eerder misdrijf/aangift? Of mag dat ook niet want dan schieten we echt door, had nu alle vermoedens om te geloven dat het om een oplichter betrof.
V&A wordt gerund door vrijwilligers. Vergeet dat niet he. Ik ga niet vragen of mensen in hun eigen vrije tijd een verplicht werkschema draaien. We doen ons best om er te zijn als 't nodig is. Maar zelfs bij onze grote concurrenten is er geen 24/7 coverage.th3sander schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:21:
Misschien moet er iemand thuis zitten die prio 1 draait. Dit gebeurt bij veel bedrijven als er een server is plat gegaan. Er moet iemand zijn die binnen 15 minuten online is om dit soort dingen te bekijken. Dit kan vanaf huis. Vaak via VPN-client. Mail komt binnen op prio 1 mail box er word een sms of whatsapp van de server naar de mobiel gestuurd naar de persoon die standby staat voor dit soort dingen. Hij/zij hoort/ziet een sms/whatsapp binnen komen en logt in op de computer/tablet en kijkt of er moet worden ingegrepen.
Waarvan akte. De #1 klacht van nieuwelingen is de mateloze botheid waarmee nieuwelingen worden verwelkomd. Je zal maar eens per ongeluk teveel (in de ogen van de bloeddorstige meute) vragen voor je V&A item... De reacties die je dan krijgt zijn vaak de reden dat mensen direct hun account willen opzeggen. Dat gebeurt over heel Tweakers gemiddeld een keer per dag.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:42:
[...]
Tweakers zijn soms een stelletje irritante idioten, daar moet je je echt bij neerleggen. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op. Als dat bij mijn 1e-2e-3e advertentie zou overkomen zou ik snel weer verdwijnen hier.
Als ik onterecht uitgemaakt werd voor oplichter, dan zou ik woest zijn. Het is makkelijk om dat zo van afstand te bekijken, als het jezelf overkomt dan reageer je toch wat meer vanuit de emotie dan vanuit de ratio. Check V&A feedback maar eens op de onterechte feedback aanpassingstopics.comitatus schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:45:
Ach als ik uit gemaakt zou worden voor oplichter zou ik feedback sturen aan diegene en vertellen hoe het werkelijk zit. Evt bewijzen dat het geen oplichting is. Ik had mijn feedback veranderd mocht hij kunnen aantonen dat het oprecht was.
Vergeet ook niet dat velen onder u soms wat laks zijn in de communicatie en verzending. Als ik alle "Help ik ben opgelicht" mails van mensen die een paar dagen niets horen of na een week hun pakketje nog niet hebben in dit topic zou zetten, dan komen er met 100 posts per pagina zo'n 15 pagina's bij. Over het algemeen bent u vrij laks in het afhandelen.
(En nou niet allemaal gaan roepen dat jij dat niet bent. Ik noem geen namen, ik schets slechts het algemene beeld uit onze mailbox).
[ Voor 59% gewijzigd door zeef op 21-06-2013 09:12 ]
De persoon die de lightning hier gisteren aanbood bied hem nu aan op marktplaats onder de naam HD, dezelfde advertentie en heeft nu ook ophalen tot de mogelijkheden... Misschien was hij toch oprecht. 210 euro voor een 7970 lightning !!!
Ik ga hem eens een bericthje sturen want als die kaart op te halen en te testen is ben ik wel zeer geïnteresseerd
Hmm hij is blijkbaar ook van marktplaats verwijderd, ik kreeg een waarschuwingsmail toen ik een bericht op zijn advertentie naliet. Het was blijkbaar echt niet pluis.
Alsof dat gaat gebeurenVerwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:00:

Geen maatregelen treffen, daarmee snij je alleen maar in je eigen vingers.
Iemand die zonder V&A feedback, net geregistreerd is, geen (eigen) foto's plaats voor een absurde lage prijs, moet gewoon vooraf geblokkeerd worden. Je mag beroepen op de intelligentie van de koper of je verschuilen achter je algemene voorwaarden, maar ondertussen biedt je wel een platform voor dit soort criminelen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:00:
Het beste is dat de drempel wel wat wordt verhoogd, zoals bij geen V&A feedback verplicht eigen foto's of niet gelijk iets kunnen aanbieden na registratie, zoals bij Hardware.info
Stroman en lekker uit verband trekken.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:00:
Stroman en weer niet praktisch nadenken. Ook die quoteVerwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:00:
- Benjamin Franklin

Zonder V&A was ik nooit terecht gekomen op Tweakers, had ik niet de noodzaak gezien om mij te registreren en was ik niet zo nu en dan gaan posten om andere Tweakers (proberen) te helpen. Ik snap de keuze van de crew wel dat het niet mogen gebruiken van V&A voor nieuwe users niet de oplossing is. Je wilt je community toch laten groeien, dan moet je niet (te hoge) drempels opwerpen.
En werp je toch een bepaald soort drempel op dan denk ik dat kopers minder waakzaam worden aangezien deze drempel een vals gevoel van zekerheid kan bieden. Lijkt me toch handiger om het dan maar te gooien op intelligentie van V&A gebruikers. Ik heb voor mezelf een bepaald bedrag in gedachten waar ik enigszins bereid ben om risico mee te nemen, maar boven dat bedrag koop ik alleen van mensen met goede feedback (of veel activiteit op Tweakers) en anders is het alleen ophalen.
Voor wat betreft andere sites, denk dat er weinig kunnen tippen aan V&A, Marktplaats heeft nadelen in de vorm van slechte zoekmogelijkheden, weinig mogelijkheden tot feedback en over het algemeen het slechter nakomen van afspraken door kopers en verkopers.
HW.info heeft een sectie op het forum volgens mij (kom er eerlijk gezegd nooit), waar je (vroeger tenminste) niet meteen zaken mocht aanbieden. Dat is de reden dat ik ben blijven hangen op Tweakers en niet op HWinfo. Sowieso is een forumsectie voor verkoop niet handig in mijn ogen.
Ebay dan? Zoekfunctie is daar ook een drama, bovendien vraagt Ebay een percentage voor verkoop als ik me niet vergis?
Feedback plaatsen bij (mogelijke) oplichters is wel handig, maar men moet inderdaad oppassen hoe men die feedback plaatst. Altijd ingeschakeld zijn van reacties zou een andere goede oplossing zijn in mijn ogen maar dat levert een hoop werk op volgens mij?
En werp je toch een bepaald soort drempel op dan denk ik dat kopers minder waakzaam worden aangezien deze drempel een vals gevoel van zekerheid kan bieden. Lijkt me toch handiger om het dan maar te gooien op intelligentie van V&A gebruikers. Ik heb voor mezelf een bepaald bedrag in gedachten waar ik enigszins bereid ben om risico mee te nemen, maar boven dat bedrag koop ik alleen van mensen met goede feedback (of veel activiteit op Tweakers) en anders is het alleen ophalen.
Voor wat betreft andere sites, denk dat er weinig kunnen tippen aan V&A, Marktplaats heeft nadelen in de vorm van slechte zoekmogelijkheden, weinig mogelijkheden tot feedback en over het algemeen het slechter nakomen van afspraken door kopers en verkopers.
HW.info heeft een sectie op het forum volgens mij (kom er eerlijk gezegd nooit), waar je (vroeger tenminste) niet meteen zaken mocht aanbieden. Dat is de reden dat ik ben blijven hangen op Tweakers en niet op HWinfo. Sowieso is een forumsectie voor verkoop niet handig in mijn ogen.
Ebay dan? Zoekfunctie is daar ook een drama, bovendien vraagt Ebay een percentage voor verkoop als ik me niet vergis?
Feedback plaatsen bij (mogelijke) oplichters is wel handig, maar men moet inderdaad oppassen hoe men die feedback plaatst. Altijd ingeschakeld zijn van reacties zou een andere goede oplossing zijn in mijn ogen maar dat levert een hoop werk op volgens mij?
Wij treffen zoveel maatregels waardoor we oplichters al vangen voordat ze posten. Je moest eens eten hoeveel tijd en moeite daarin zit. Ik neem je niet kwalijk dat je dat niet doet/weet omdat we dat niet vertellen in het openbaar. De lui die jullie oplichten, lezen dit soort topics ook.Bejit schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:48:
[...]
Alsof dat gaat gebeuren, waar rook is is brand en tweakers is veel te terughoudend. Pas de algemene voorwaarden dan maar aan en hoe je een V&A bericht wel kan plaatsen.
Geen maatregelen treffen, daarmee snij je alleen maar in je eigen vingers.
Elke drempel geeft schijnveiligheid. Daarbij denken mensen: "hij is over de drempel, het is veilig". Willen we die verantwoordelijkheid nemen? Kunnen we dit garanderen? Antwoord: nee. Jullie alertheid is veel belangrijker en een betere bescherming dan wat wij kunnen bieden.Iemand die zonder V&A feedback, net geregistreerd is, geen (eigen) foto's plaats voor een absurde lage prijs, moet gewoon vooraf geblokkeerd worden. Je mag beroepen op de intelligentie van de koper of je verschuilen achter je algemene voorwaarden, maar ondertussen biedt je wel een platform voor dit soort criminelen.
Het beste is dat de drempel wel wat wordt verhoogd, zoals bij geen V&A feedback verplicht eigen foto's of niet gelijk iets kunnen aanbieden na registratie, zoals bij Hardware.info
Je fucking burgerrechten gelden ook in V&A. Punt uit.Stroman en weer niet praktisch nadenken. Ook die quote, we hebben het hier over V&A en verdachte zaken, niet je fucking burgerrechten. Vooral hier niks aan doen, dan gaan mensen wel naar andere sites voor hun handel
Over het algemeen voelen oplichters zich snel betrapt en aangevallen, vaak gaan ze dan in de aanval om op die manier de focus te verleggen. Als hij zo makkelijk te verkopen was had hij het al gedaan.Hij/zij gaf ook aan niet te weten waarom er negatieve feedback kwam en dat we allemaal zuur waren en dat hij/zij de kaart zo ergens anders kon verkopen als het zo zat.
Je hebt daadwerkelijk de illusie dat er niets gedaan wordt? Echt, ga je schamen. Je moest eens weten.Bejit schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:48:
[...]
Vooral hier niks aan doen, dan gaan mensen wel naar andere sites voor hun handel
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Laat de mensen die uit de lucht lopen te ranten maar gewoon ranten. Het heeft namelijk geen zin. Ze verdiepen zich duidelijk niet in de legio topics waar uitleg is gegeven, de nieuwsberichten met aanpassingen in de achtergrond en hoe wij wel degelijk werken aan het verbeteren van juist de onderliggende krachten zodat meer structureel oplichting onaantrekkelijker gemaakt wordt.
Ze komen even makkelijk schoppen zonder hinder van enige kennis, of maar het fatsoen zich even in te lezen. Laat maar lekker blaten over stromannen - of nog beter, ze inderdaad opzouten naar een ander platform (good riddance!) - want blijkbaar doen we het zó slecht.
Ze komen even makkelijk schoppen zonder hinder van enige kennis, of maar het fatsoen zich even in te lezen. Laat maar lekker blaten over stromannen - of nog beter, ze inderdaad opzouten naar een ander platform (good riddance!) - want blijkbaar doen we het zó slecht.
Na opgelicht te zijn op marktplaats kan ik met tevredenheid zeggen dat ik goed zaken doe op T.net's V&A. Ik wil simpelweg even mijn waardering laten blijken voor jullie inzet.
offtopic:
@NMe, ach - de perikelen van een admin he? You know what I mean

@NMe, ach - de perikelen van een admin he? You know what I mean
[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 01-07-2013 11:21 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding