ik will een SSD kopen maar ik weet niet of ik de samsung 840 250gb of de 840 pro 256gb?
wat is het verschil? is het de extra 50 euro waard?
wat is het verschil? is het de extra 50 euro waard?
Verwijderd
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Volgens die test op HWI houdt de non pro het ook 170+ jaar vol zonder foutenwiteken schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:29:
Tweaker CiPHER heeft onlangs een tweakblog gemaakt. Daar kan je in detail lezen of het die 50 euro waard is.
Korte antwoord: Nee.
Iets langere antwoord: hetgene dat een ssd zijn snelheid geeft is voor een groot deel de random read snelheid met een kleine queue depth (wachtrij). Deze random read snelheid is bij alle moderne ssd's zo goed als gelijk. Dat komt omdat ssd's aan de sata-600-limiet zitten. De ssd die CiPHER daarom aanraadt is de betrouwbaarste, de Crucial M500. Er is in ieder geval geen reden om voor 50 euro meer de 840 pro te nemen.
Volgens CiPHER is dat ook niet de grootste reden dat ssd's kapot gaan. Bv. de Intel ssd is beter beschermd tegen stroomuitval dan de Samsung 840. Het enige dat die test toont is dat je niet bang moet zijn dat het gebruik van tlc zal zorgen dat de ssd te snel kapot zal gaan (in vergelijking met mlc).Talezz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:02:
Volgens die test op HWI houdt de non pro het ook 170+ jaar vol zonder fouten
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq