Toon posts:

samsung 840 or 840 pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik will een SSD kopen maar ik weet niet of ik de samsung 840 250gb of de 840 pro 256gb?
wat is het verschil? is het de extra 50 euro waard?

Verwijderd

Geloof me koop de gewone je merkt er echts niets van.
Ga lekker wat biertjes drinken met die extra €50 ;)
Het verschil zit hem denk ik (correct me if im wrong) in de schrijfsnelheid dus sneller downloaden en die dingen neem ik aan, aangezien een SSD al verschrikkelijk veel sneller is dan een HDD zal je dit verschil nauwlijks merken.

Cheers

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10-2025
Als je even verder had gekeken dan je neus lang is, dan had je dit ook kunnen vinden in de search.
Dit is er maar 1, er zullen vast wel meerdere zijn....

Kijk hier eens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548995

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Tweaker CiPHER heeft onlangs een tweakblog gemaakt. Daar kan je in detail lezen of het die 50 euro waard is.

Korte antwoord: Nee.
Iets langere antwoord: hetgene dat een ssd zijn snelheid geeft is voor een groot deel de random read snelheid met een kleine queue depth (wachtrij). Deze random read snelheid is bij alle moderne ssd's zo goed als gelijk. Dat komt omdat ssd's aan de sata-600-limiet zitten. De ssd die CiPHER daarom aanraadt is de betrouwbaarste, de Crucial M500. Er is in ieder geval geen reden om voor 50 euro meer de 840 pro te nemen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:44
Zelf ook de samsung 840 (120) zowel in mijn macbook als pc zitten.. Lekker €50 besparen en aan iets anders uitgeven :Y

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
witeken schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:29:
Tweaker CiPHER heeft onlangs een tweakblog gemaakt. Daar kan je in detail lezen of het die 50 euro waard is.

Korte antwoord: Nee.
Iets langere antwoord: hetgene dat een ssd zijn snelheid geeft is voor een groot deel de random read snelheid met een kleine queue depth (wachtrij). Deze random read snelheid is bij alle moderne ssd's zo goed als gelijk. Dat komt omdat ssd's aan de sata-600-limiet zitten. De ssd die CiPHER daarom aanraadt is de betrouwbaarste, de Crucial M500. Er is in ieder geval geen reden om voor 50 euro meer de 840 pro te nemen.
Volgens die test op HWI houdt de non pro het ook 170+ jaar vol zonder fouten ;)

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Talezz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:02:
Volgens die test op HWI houdt de non pro het ook 170+ jaar vol zonder fouten ;)
Volgens CiPHER is dat ook niet de grootste reden dat ssd's kapot gaan. Bv. de Intel ssd is beter beschermd tegen stroomuitval dan de Samsung 840. Het enige dat die test toont is dat je niet bang moet zijn dat het gebruik van tlc zal zorgen dat de ssd te snel kapot zal gaan (in vergelijking met mlc).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Pagina: 1