Welke mediastreamer + Airplay en Blu-ray en DVD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Ik zoek 1 apparaat met de volgende functies:

- Media streamen (veel bestandsformaten en ondertitels) vanaf mn Synology DS211 NAS
- Airplay ondersteuning, en graag ook dat de mediaspeler/HTPC ook automatisch uit de sleep modus wordt gehaald zodra er muziek vanaf een ipad/iphone/macbook wordt afgespeeld via airplay. Net zoals dat ook bij de Apple TV het geval is.
- Blu-ray en DVD ondersteuning (Zodat ik 'hard-copy' blu-ray's en DVD's kan afspelen)

Ik kom er alleen niet helemaal uit.

Ik denk eigenlijk dat ik zoeits als dit zoek: pricewatch: Shuttle XS35GTA V3
Maar dan dus wel een recent model, waar ik evt zelf XBMC op kan zetten.

Toelichting:
Ik heb momenteel een Apple TV 3 (gebruik ik om mijn muziek vanaf mn ipad (spotify) te streamen naar mn versterker) en een popcornhour A200 die alles afspeelt vanaf mijn NAS (Synology DS211). Nu ben ik net verhuisd en heb ik mn apparatuur verder van mn tv afstaan waardoor ik een erg lange scart-kabel zou moeten kopen voor een mijn dvd speler. Dat is duur (daar kan ik al bijna een Blu-ray speler van kopen) en geen goeie kwaliteit, dus kan ik net zo goed een blu-ray speler kopen. Ik heb wel HDMI kabels die nog lang genoeg zijn. Nadeel is dan alleen dat ik dan drie apparaten heb, en volgens mij moet dat toch allemaal in een kunnen?

Of het wordt dan een HTPC met XBMC of een all-in-in-one media speler die het liefst out-of the box werkt (mogelijk met XBMC).

Volgens mij zijn er de volgende opties:
- Blu-ray spelertje kopen, gewoon een goedkope, die dvds en blu-rays afspreelt, verder niets. (dan heb ik 3 apparaten; blu-ray, Apple TV3 en PCH A200)
- Blu-ray speler kopen die ook DLNA ondersteuning heeft, zodat ik mn PCH de deur uit kan doen. (dan zou ik terug kunnen naar 2 apparaten; blu-ray speler + DLNA en Apple TV3) Echter zal een blu-ray speler met DLNA nooit zoveel formaten afspelen als mijn PCH A200, dus DLNA is dan eigenlijk onzin.
- Een HTPC kopen (bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price...-ion-3d-152d-(zwart).html) met XBMC erop + Blu-ray. Dan kan ik mn muziek ook met airplay streamen, media vanaf mn NAS afspelen, en blu-ray en DVD's afspelen. Alleen las ik dat blu-rays afspelen niet zo makkelijk gaat in HTPC's. Klopt dat? En kan ik geen goeie recente HTPC vinden voor een mooie prijs. Die ION 3D van ASROCK is ook al behoorlijk oud....

Ik heb een hoop reviews nageplozen en kom er niet helemaal uit. XBMC lijkt het ook net niet helemaal te zijn omdat blu-rays niet makkelijk afgespeeld kunnen worden met een HTPC met XBMC's, of is dat inmiddels ook niet meer zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Burnd op 04-06-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je tweakers PW linkje is kapot :) http://tweakers.net/product/270652/asrock-ion-3d/

Als je toch voor een hardware-matige BR oplossing zou willen gaan dan zou je misschien beter de BR versie van de ASRock kunnen overwegen? Ik zou persoonlijk voor wat moderne hardware gaan hoewel de ASRock nog wel mee kan v.w.b. afspeelmogelijkheden. Ik heb er nog niet zo heel veel mee gespeeld maar XBMC (12.x) is toch echt in staat om een fysieke BR schijf af te spelen. Helaas beschik ik op dit moment enkel over één zelf gebrand BR schijfje, maar dat wordt dan wel uitstekend weergegeven. Ik heb geen idee hoe het met de BR menu's zal gaan maar bij het afspelen van een BR ISO of Image vanaf NAS wordt me wel gevraagd of ik het menu wil starten of direct de hoofdfilm aan wil zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ja klopt, maar het feit dat die ASROCK ION 3D al 2,5 jaar oud is staat me nogal tegen om die te kopen.....

Maar ik denk wel dat ik zoiets zoek....een HTPC dus....
hardware-lover schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:53:
Je tweakers PW linkje is kapot :) http://tweakers.net/product/270652/asrock-ion-3d/

Als je toch voor een hardware-matige BR oplossing zou willen gaan dan zou je misschien beter de BR versie van de ASRock kunnen overwegen? Ik zou persoonlijk voor wat moderne hardware gaan hoewel de ASRock nog wel mee kan v.w.b. afspeelmogelijkheden. Ik heb er nog niet zo heel veel mee gespeeld maar XBMC (12.x) is toch echt in staat om een fysieke BR schijf af te spelen. Helaas beschik ik op dit moment enkel over één zelf gebrand BR schijfje, maar dat wordt dan wel uitstekend weergegeven. Ik heb geen idee hoe het met de BR menu's zal gaan maar bij het afspelen van een BR ISO of Image vanaf NAS wordt me wel gevraagd of ik het menu wil starten of direct de hoofdfilm aan wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan zou een Barebone misschien een volgende logische keuze kunnen zijn? Dan heb je nog een redelijk vrijheid v.w.b. hardware (chipset) en als je een model kiest met ruimte voor een optische drive dan kan daar ook een Blu-Ray optical in worden geplaatst.

http://tweakers.net/categ...3MQHRZYo6SlZKZiamlUm1tLQA

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

CeesKees

I rest my Kees

Wat ook een optie is: 2 apparaten...

1* raspberry Pi (onzichtbaar te plaatsen, is net zo groot als een pakje sigaretten) voor het XBMC gebeuren en streamen vanaf je NAS (incl airplay) te bedienen met de remote van je TV
1* Blu-ray speler voor al je andere media....

Rasp.pi kost iets van 70 euro kant en klaar.. Blu-ray speler kost je 100... Ben je voor 170 euro gered.

[ Voor 5% gewijzigd door CeesKees op 04-06-2013 13:46 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Opzich een mooi alternatief, maar zo'n Raspberry Pi doet er 2 minuten over om te booten, dat vind ik heel irritant....Het moet allemaal wel gebruiksvriendelijk zijn en mn vriendin moet er ook meer overweg kunnen :)

Aangezien ik mijn apple TV3 en mediaspeler kan verkopen ben ik best bereid wat meer uit te geven...
CeesKees schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:44:
Wat ook een optie is: 2 apparaten...

1* raspberry Pi (onzichtbaar te plaatsen, is net zo groot als een pakje sigaretten) voor het XBMC gebeuren en streamen vanaf je NAS (incl airplay) te bedienen met de remote van je TV
1* Blu-ray speler voor al je andere media....

Rasp.pi kost iets van 70 euro kant en klaar.. Blu-ray speler kost je 100... Ben je voor 170 euro gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Een Pi doet er 1 minuut over om gebruiksklaar te zijn. Wat helemaal leuk is, is dat je deze met de USB van je TV kunt voeden. Dus TV aan = Pi aan... Scheelt weer boot-time.

Helemaal wanneer je je bibliotheek centraal (op je NAS) opslaat is dit een briljante optie.

Verwacht niet te veel van een HTPC, het blijft altijd klooien met codecs, licenties, rechten enz enz.
Het is en blijft een PC. Daarnaast, OpenElec heeft nog geen rechten om HD audio uit te sturen, dus zit je toch aan een Windows installatie vast, ook opstarten rond de 50 sec in XBMC. (en dat dan met een SSD en 8GB geheugen, met een HDD er in zal dit nog trager zijn)

En als je vriendin al niet met een Pi+XBMC overweg zou kunnen..( juiste kanaal op je TV selecteren en.... klaar) dan hoef je al die andere opties niet eens te overwegen.

Dat is het mooie van zo'n Pi. Door de CEC module is deze gewoon te bedienen met de remote van je TV, geen extra remote in huis!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

En anders... Heb ik nog wel een mooie HTPC te koop..... ;-))

Blu-ray hoef je niet te hebben, dat download je wel. En DVD speelt deze gewoon af!

V&A aangeboden: Arctic Cooling MC001-E+64GB SSD+CEC module + 8GB geheugen + Windows7 + XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Hmmm.....klinkt wel interessant. Moet mn TV wel even checken of deze wel USB heeft. En ik ben benieuwd of de afstandsbediening van mijn TV dan op die RPi werkt. Ik heb volgens mij een Panasonic TXL42S20E en dat is geen smart-tv....Wat is een CEC module?

Wat je aangeeft over die codecs is dan wel weer kut....vandaar dat ik noemde dat mn vriendin het ook moet kunnen gebruiken :)

Als een film bestand HD audio heeft, hoor je dan niets of gaat ie het geluid 'downsizen?'
CeesKees schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:57:
Een Pi doet er 1 minuut over om gebruiksklaar te zijn. Wat helemaal leuk is, is dat je deze met de USB van je TV kunt voeden. Dus TV aan = Pi aan... Scheelt weer boot-time.

Helemaal wanneer je je bibliotheek centraal (op je NAS) opslaat is dit een briljante optie.

Verwacht niet te veel van een HTPC, het blijft altijd klooien met codecs, licenties, rechten enz enz.
Het is en blijft een PC. Daarnaast, OpenElec heeft nog geen rechten om HD audio uit te sturen, dus zit je toch aan een Windows installatie vast, ook opstarten rond de 50 sec in XBMC. (en dat dan met een SSD en 8GB geheugen, met een HDD er in zal dit nog trager zijn)

En als je vriendin al niet met een Pi+XBMC overweg zou kunnen..( juiste kanaal op je TV selecteren en.... klaar) dan hoef je al die andere opties niet eens te overwegen.

Dat is het mooie van zo'n Pi. Door de CEC module is deze gewoon te bedienen met de remote van je TV, geen extra remote in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
ik ga het overwegen :)
CeesKees schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:59:

Blu-ray hoef je niet te hebben, dat download je wel. En DVD speelt deze gewoon af!

V&A aangeboden: Arctic Cooling MC001-E+64GB SSD+CEC module + 8GB geheugen + Windows7 + XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CeesKees schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:59:

Met alle respect voor het aanbod, dit is veel te duur (€ 400,-).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Is dat zo? Nieuw voor minder te krijgen? De barebone is alleen al 300usd. Geheugen, ssd en cec module Erbij... + legale win7. Koop het maar voor minder.

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 23:15
CeesKees schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:57:

Ik ben dus ook langzaam aan het overwegen om een mediaspeler te gaan gebruiken. Ik doe nu nog alles via m'n pc (die via versterker aan tv hangt) maar ik zou graag hebben dat mijn vriendin ook zelf eens een filmpje/serie aan kan zetten als ik er niet ben. Ook ben ik van plan om een NAS hiervoor aan te schaffen dus het wordt een combinatie van NAS+mediaspeler.

Ik zoek dus een apparaat met een fijne/simpele UI. Verder moet het te bedienen zijn met iig een smartphone (android en wellicht iOS). Airplay klinkt inderdaad leuk. Echter de Raspberry PI lijkt mij geen optie, ondanks de CEC-optie, omdat deze, zover ik weet, toch wat moeite heeft om 1080p vloeiend te spelen. Ik zat zelf aan een Ouya (of een Android-stick) te denken icm XBMC maar daar schijnt hardware acceleratie nog niet te werken.

Wie heeft er hier een a-technische vriendin (zoals ik, ze is heel langzaam gewend aan bv haar smartphone) en heeft positieve ervaringen met ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ik ben er eigenlijk wel uit, ik wil een HTPC met XBMC. Alleen is het type behuizing nog wel even van belang. Ik wil wel dat het goed met een universele afstandsbediening te besturen/bedienen is. Een Logitech Harmony 515, heb ik nu, maar ik wil eventueel wel wat extra geld uitgeven aan een andere afstandsbediening. Hoewel de Harmony 515 erg goed bevalt.

Ik ben er dan alleen nog niet uit wat voor behuizing ik dan wil. Ik zat te denken aan die Epsilon die erg populair is. Wat ik belangrijk vind aan de behuizing:

- gewone bluray speler moet erin kunnen
- ssd schijf
- met IR afstandsbediening te bedienen zijn, meegeleverd of een Harmony 515 moet werken

Wat zijn dan goede behuizingen?

Daarnaast twijfel ik dus nog of ik windows of openELEC wil want:

Pro's windows:
- ik moet wel blu-ray schijfjes af kunnen spelen (is lastig met openELEC, met windows geen probleem)
- de afstandsbedining moet wel werken (is lastig met open ELEC, met windows minder problemen)

pro's openELEC:
voordeel openELEC, snellere opstarttijd, maar hoeveel scheelt dit??

Kan ik beter met windows of openELEC?

[ Voor 13% gewijzigd door Burnd op 23-08-2013 11:44 ]

• Burnd
Niemand tips?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Pagina: 1