Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor programmeren(GNU/linux), goede bouwkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• bob0
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 21:44
Goedendag allemaal

Mijn huidige Asus N series begint steeds meer kuren te vertonen en ik ben dan ook op zoek naar een potentiële vervanger.

Ik gebruik m'n laptop vooral voor programmeren, en draai linux, ik werk ook in de trein(45 min) dus tot ongeveer 15.6" groot en met een o.k. accu is prettig.
Qua verdere specificaties heb geen eisen, ik ben vooral op zoek naar een laptop die solide is gebouwd waarmee ik in ieder geval een paar jaar op kan prullen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik graag een resolutie van minstens 1920x1080.

Ik heb natuurlijk veel goede dingen gehoord over de thinkpad's(over de bouwkwaliteit), maar het lijkt erop dat er geen thinkpad's zijn met een hoge resoluties(maar tot 1600x900).

Als er geen alternatieven zijn op de thinkpad als het gaat om bouwkwaliteit dan vindt ik 1600x900 prima.

Dus het beste wat ik kan verzinnen:
pricewatch: Lenovo Thinkpad L430 (N2L3PMH)

Heeft iemand hier nog inzicht in de bouwkwaliteit van andere merken(zowel positief als negatief is welkom)?

Heel erg bedankt!

Verwijderd

Ik heb zelf vergelijkbare eisen als jou. Goede bouwkwaliteit, 1080p, goede accuduur.

Zelf ben ik uitgekomen bij een 2e-hands latitude E6520. Deze heeft mij, inclusief aftermarket i7, minder dan €500 gekost. Niet slecht voor een laptop met quadcore, 8-9 uur accuduur, een goed scherm en zakelijke bouwkwaliteit. Als programmeur zijnde vind ik een 1080p scherm overigens een absolute must. De E6520's komen nog regelmatig langs op marktplaats voor schappelijke prijzen.

Ik zou zelf niet voor de L430 gaan vanwege het scherm (900p en de kwaliteit is ruk), de bouwkwaliteit van de L serie is ook niet zo spectaculair. De T530 is wel te krijgen met erg goed 1080p scherm, maar kost een stuk meer.

Zie eventueel ook [NBBG] businessnotebook Juni 2013.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:00:
De E6520's komen nog regelmatig langs op marktplaats voor schappelijke prijzen.
Wat is een schappelijke prijs voor zoiets? Ikzelf heb total geen idee van laptops.

Verwijderd

Rond de €500 vind ik redelijk voor i5, 1080, 9-cel. Mits nieuw.

Ik had liever de T520 gehad, maar die vind je niet voor onder de €1000. Sterker nog, ik heb 3 maanden lang een crawlscript op marktplaats gedraaid, daar kwamen precies nul T520's langs met 1080p scherm. Zie eventueel mijn review.