Computer verkopen en betalen via overschrijven veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi,

Ik wil een computer verkopen met een waarde van 2000 euro. Dit bedrag wil ik het liefst niet contant op zak hebben, maar is volgens mij ook niet op 1 dag te pinnen??

Is het veilig als de koper het geld ter plekken over maakt? Ik kijk dan mee met de betaling totdat er staat dat de betaling is goedgekeurd??

Ben namelijk bang dat er toch nog iets fout kan gaan? Kan de koper deze betaling bijv. anulleren?

Wie kan me wat meer duidelijkheid geven??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:47
Is het veilig als de koper het geld ter plekken over maakt? Ik kijk dan mee met de betaling totdat er staat dat de betaling is goedgekeurd??
Als je bij dezelfde bank als de koper een rekening hebt wordt het als het goed is vrijwel meteen bijgeschreven op jouw rekening.

Verder: de koper kan de site van zijn bank nabouwen zodat het lijkt alsof hij het heeft overgemaakt, terwijl in in werkelijk niet zo is. Realistisch? I'll take my chances.
Ben namelijk bang dat er toch nog iets fout kan gaan? Kan de koper deze betaling bijv. anulleren
Nee. En waarom is dit soort kennis geen gemeengoed? Deze vraag komt zo vaak langs, terwijl het echt heel simpel is (volgens mij, er zijn vast wat obscure bankproducten waarmee ik niet bekend ben ;)).

Automatische incassos zijn storneerbaar (uitzonderingen daargelaten, loterijen bv). 'Overgeschreven' bedragen of eenmalige incassos niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als je beide ING hebt kan jij op je smartphone gewoon checken of het geld bijgeschreven is. Bij andere banken zal dit ook wel zo zijn.

Anders wat maakt het uit om even met 2000 euro rond te lopen? Direct doorrijden naar de bank en storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:23

Rem

Zorg in ieder geval dat je op je eigen pc/laptop even checkt of je het bedrag binnen hebt gekregen. Als het bedrag niet op jouw rekening staat: no deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Bedankt vast voor de info.

Koper komt vandaag langs. Probleem is dus was dat je geen 2000 euro in 1x kan pinnen.
Ik wil ook geen risico lopen dat ik vals geld krijg. Daarom vind ik overmaken niet eens zn heel slecht idee.

Geld wordt op mijn computer overgemaakt dus denk dat een nagemaakte site wel niet het geval zal zijn.

Koper heeft wel dezelfde bank, maar ik weet niet of dit ook in het weekend meteen bijgeschreven is?

Voor de rest nog risico's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De bank heeft toch een loket? Daar kan diegene ook even geld opnemen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53
Ik geloof dat transacties binnen dezelfde bank direct uitgevoerd worden..

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ken schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:35:

Koper komt vandaag langs. Probleem is dus was dat je geen 2000 euro in 1x kan pinnen.
Heeft koper dit aangegeven als probleem? Misschien heeft koper wel in 2x gepind....Of heeft ie standaard ergens een berg geld onder z'n matras... Of is ie ondernemer waardoor ie elke week bulken contant geld heeft... Of heeft ie etc. etc.

[ Voor 62% gewijzigd door naitsoezn op 02-06-2013 18:59 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 13:20
Dit is al lang en breed besproken in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Bedankt voor de info. Is allemaal goed gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50
offtopic:
SG->SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Lees ook eens het volgende topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/23549691

Zelfs als het op je rekening staat weet je dus nog niet zeker dat het geld van jou is.
Pagina: 1