Toon posts:

Corruptie op externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakeraars ,

Ik heb laatst mijn extern harde schijf aangesloten op de xbox360 en sindsdien zijn alle fotos ( behoorlijk aantal ) verdwenen .
Ik heb met recuva de bestanden terug weten te halen alleen is echt alles corrupt .
kan geen 1 afbeelding meer bekijken kan je dit nog oplossen ?
ik hoor het graag want zijn belangrijke fotos .

met vriendelijke groet

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Als het belangrijke foto's zijn dan haal je ze toch gewoon terug van je backup?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of de fotos nog op andere pc staan anders was dit de back-up en is er niks meer van over .
Gezien ik de extern harde schijf niet kan herstellen geen vorige sesies , ben nu wel weer ander recovery programma aan laten lopen .

Verwijderd

Wat is precies je vraag of doel met dit topic? Want voor datarecovery dien je dit topic te raadplegen: Thematopic: Datarecovery.

Verder kun je problemen hebben met de NTFS-functionaliteit van Xbox; aangenomen dat je het NTFS-bestandssysteem gebruikt. En het niet netjes verwijderen/ontkoppelen van een externe hardeschijf kan ook voor problemen en corruptie zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat de vraag onduidelijk gesteld is en in verkeerde deel van forum mijn fout :P
Maar mijn vraag is : kan je corrupte bestanden weer herstellen ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt eraan wat er precies mee aan de hand is. Maar in de meeste gevallen zijn foto's die corrupt zijn ook daadwerkelijk niet meer te herstellen, omdat er gewoon data ontbreekt. Het hangt een beetje van het type bestand af wat er nog van te maken is. Een film die corrupt is is soms nog wel te herstellen op een paar frames na, uit een worddocument lukt het af en toe nog wel eens om er nog wat leesbare stukken tekst uit te halen. Maar bij foto's is me dat nog nooit gelukt.

Ik ben bang dat je toch aangewezen bent op je backup. En als dit de backup was en je hebt verder geen andere kopien er meer van, dan was dit dus geen backup, maar je originele data.

Verwijderd

Topicstarter
Op een goeie hoop dan , dat misschien me laatste scan er iets van kan maken anders nog naar een ict en anders hopen dat de bestanden op de andere pc nog staan en niet verwijderd zijn .
Toch bedankt .

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit kun je nog proberen:
- Deep scan met Recuva
- andere software (vb. Easy PhotoResQ is speciaal voor foto's)
- file recovery op de andere PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op moment Photoresque laten lopen heeft heel veel teruggevonden ook in goede staat , alleen is toen net me pc uitgeslagen , en nu is die de data van back up aan omzetten dus hij heeft gelukkig wel bewaart wat ik denk .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:04:
Ik heb op moment Photoresque laten lopen heeft heel veel teruggevonden ook in goede staat , alleen is toen net me pc uitgeslagen , en nu is die de data van back up aan omzetten dus hij heeft gelukkig wel bewaart wat ik denk .
Helaas niks geholpen , moet voor deze versie betalen alleen is dit met creditcard wat ik niet in bezit heb .
Hij moet dus weer helemaal opnieuw lopen en heb nou ook iets van windows erop lopen .
De afbeeldingen kunnen dus wel degelijk nog goed zijn want 1 programma had wel kunnen vinden O-)
Pagina: 1